2022 aduce o nouă etapă pentru FAR - Future Artistic Requirements, platforma de educație și susținere a scenei de new media art din România

2022 aduce o nouă etapă pentru FAR - Future Artistic Requirements, platforma de educație și susținere a scenei de new media art din România

RADAR alături de UniCredit Bank continuă demersul de susținere și promovare a noilor medii digitale artistice aplicate în proiectele culturale.

FAR este platforma de educație și dezvoltare a comunității de new media art, lansată în 2021 din dorința de a dezvolta scena noilor medii artistice din România și de a cartografia inițiativele și creațiile artiștilor vizuali. Misiunea pe care echipa RADAR și-o propune este aceea de a uni sectoarele educaționale, culturale și creative prin noile medii de creație.

Primul FAR talk din 2022 va avea loc pe 24 martie cu tema - New media în artele spectacolui și scenografia digitală. Invitații vor dezbate subiectele curente și vor oferi o perspectivă informată asupra interacțiunii și integrării noilor medii artistice în artele spectacolului la nivel național și internațional. Vor discuta despre influența mediilor și tehnologiilor emergente asupra spectacolelor și despre cum situația pandemiei a dus la o accelerare a digitalizării.

Invitații acestei ediții vor fi: Adrian Damian, scenograf, creator de spații scenice și instalații multimedia, Andrei Cozlac, artist video și Lect. Univ. dr. la Universitatea Națională de Arte George Enescu, Iași,  Cip Făcăeru, co-founder & lead designer Augmented Space Agency/ asistent de cercetare UNATC - CINETic, Cristina Bodnărescu, artist interdisciplinar, Theodor-Cristian Popescu, regizor, prof.univ.dr.habil. UNATC București, Vicențiu Rahău, selecționer indoor FITS & consultant artistic TNRS, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu & Teatrul Național Radu Stanca Sibiu, Alexandru Berceanu, regizor de realități mixte, UNATC București, moderatorul întâlnirii.

FAR Talks va continua cu încă 4 sesiuni în 2022 tot sub forma un spațiu virtual dedicat dezbaterilor, un loc în care este încurajat dialogul interdisciplinar cu privire la contextul și rolul new media art în cultura contemporană.

Din dorința de a sprijini dezvoltarea scenei locale de new media art, FAR alături de UniCredit Bank va lansa în perioada aprilie-mai un nou program. Este vorba de un call de proiecte adresat artiștilor emergenți, în urma căruia vor fi selectate 4 propuneri de instalații ce vor fi finanțate. Acest demers este un răspuns la carența resurselor la care artiștii pot apela pentru a se dezvolta în cadrul acestui segment. Totodată, această secțiune va crea un context favorabil ca acest tip de artă să fie descoperită de publicul larg în cadrul festivalurilor de specialitate din România.

În primul an de activitate, FAR a reușit să aducă împreună în comunitate, arhitecți,  artiști vizuali, profesori, profesioniști din industria de gaming și a creat un dialog interdisciplinar între specialiști, mediul privat, instituții publice și mediul academic prin dezbaterile din cadrul FAR Talks. În 2021, pilonul educativ a fost concentrat asupra educației preuniversitare, dedicate eleviilor din clase XI-XII, prin care aceștia și-au putut dezvolta noi competențe digitale participând la  2 workshop-uri de realitate augmentată și video mapping. Interesul crescut pentru noile medii de creație a fost confirmat  de înscrierea a peste 200 de elevi din 20 de regiuni din toată țara.

Rezultatele bune, feedback-ul pozitiv și un reach de peste 2.950.000 de oameni înregistrat în toate activitățile platformei, au dus la continuarea proiectului FAR cu sprijinul UniCredit Bank ce susține industriile creative și ajută comunitățile să crească.

Platforma FAR reprezintă un proiect curatoriat cu atenție la nevoile industriei locale, care depinde de susținerea și de formarea unei comunități strânse de artiști pentru promovarea inovației și consolidarea creativității emergente. FAR este un proiect dezvoltat de RADAR și construiește o platformă concepută pentru comunitatea de artiști new media art și susținută din inițiativa #OurCommunities realizată de UniCredit Bank

FAR este posibil cu ajutorul partenerilor care investesc în artiștii de mâine: UniCredit Bank, Institutul Francez din România, Augmented Space Agency, Paketa 12, UNATC_CINETIc - Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative, DIA - Digital Interactive Arts din cadrul Universității Babeș Bolyai, UEFISCDI - Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării Fundația C.A.E.S.A.R. (Centrul pentru Acces la Expertiza Studenților și Absolvenților Români), Edison – Cluburi de antreprenoriat si tehnologie, Goethe-Institut București, Centrul pentru Tineret, Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim'est, Festivalul SUPER, Proedus, Asociația 11even, Creatori de viitor, Ubisoft, AMC, ARDEN, PostModernism Museum, LEADERS România,#TeacherME, IQads, The Institute, Feeder.ro, Radio Guerrilla, Decât o Revistă, Agerpres

FAR - Future Artistic Requirements este o platformă multidisciplinară, care are ca scop să inițieze o comunitate new media, să creeze un dialog între actorii cheie și să educe viitoarele generații care vor să facă parte din această industrie. Misiunea proiectului este să susțină noile generații ce vor extinde scena de new media art din România, dar și pe cele actuale, pentru ca aceștia să aibă susținerea necesară, tool-urile de care au nevoie și un mediu creativ și inovator.

Proiectul FAR are la bază 4 piloni: Talks, Community, Workshop-uri și Biblioteca de resurse care împreună formează o resursă de dezvoltare pentru noi competențe în artă digitală și noile medii. FAR este un spațiu de învățare, colaborare și experimentare pentru comunitatea de new media art.

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest, central şi est europeană bazei sale de clienți. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related