Paradoxul alegerii. De ce mai mult este mai puțin - Barry Schwartz | Editura Curtea Veche, 2021

Paradoxul alegerii. De ce mai mult este mai puțin - Barry Schwartz | Editura Curtea Veche, 2021

Libertatea este un bun de preț pentru oricine. Iar în lipsa posibilității de a alege, aceasta e doar o iluzie. Așadar, pentru a te simți mai liber, ai nevoie de mai multe lucruri dintre care să alegi. Pare un raționament firesc. De fapt, nu e...

Așa cum demonstrează Barry Schwartz, atunci când numărul opțiunilor crește, alegerea devine o povară, sursă de neliniște și nefericire. De multe ori e posibil să regreți alegerea făcută sau să te întrebi dacă a fost într-adevăr cea mai bună.

Un exemplu banal: cumpărarea unei perechi de blugi ar putea să-ți ia o zi întreagă dacă analizezi toate detaliile (croială, culoare, preț etc.). Oare chiar merită?

Astfel, paradoxal, alegerea poate avea aspectele ei negative, care se înmulțesc odată cu opțiunile. Avem din ce în ce mai des senzația că suntem depășiți de situație, că lucrurile ne scapă de sub control. Dar, din fericire, există soluții și sunt ușor de aplicat. Barry Schwartz propune unsprezece pași simpli de urmat pentru o viață mai relaxată.

Schwartz spune o mulțime de lucruri înțelepte despre pericolele din viața cotidiană.
Booklist

Un volum plin de reflecții profunde, al cărui subtitlu e argumentat temeinic: un adevărat triumf.
The Philadelphia Inquirer

O carte utilă şi sinceră. Un studiu pertinent și idei solid argumentate.
The New York Observer

 

Barry Schwartz (n. 1946) este un important teoretician american din domeniul psihologiei. Și-a obținut doctoratul la University of Pennsylvania în 1971 și este profesor de teorie și acțiune socială la Swarthmore College. Este unul dintre colaboratorii permanenți ai publicației The New York Times. În articolele și cărțile sale abordează subiecte precum: procesele fundamentale de învățare, relația dintre psihologie și economie, interacțiunea dintre moralitate și interesul personal, mecanismul luării de decizii.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Curtea Veche.

 

Info:

Titlul original: The Paradox of Choice: Why More is Less
Ediția 2021, paperback
Traducător: Elena Ceciu
Dimensiuni: 13.0 x 20.0 cm
320 pagini
ISBN: 978-606-44-0546-3

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related