Lupta cu Adblocker-ul. Tactici de razboi de la Wired si New York Times

Lupta cu Adblocker-ul. Tactici de razboi de la Wired si New York Times

Asa cum sunt hipsterii pentru consumerism, bicicletele lor pentru industria auto, stilul de viata sanatos pentru lanturile fast-food si pastafarienii pentru biserici, asa sunt si adblock-urile pentru publishing-ul online. O scama enervanta in ochi. Dupa ce o ignori prea mult timp, incepi sa lacrimezi. Asa ca unele outleturi media au trecut la lupta.

„Obisnuiti-va cu asta: adblocking-ul nu o sa dispara in viitorul apropiat”, ne avertizeaza un articol din Wired.

 

Dupa care pagina site-ului se blocheaza si sunt rugata, politicos, sa dezinstalez adblock-ul in ceea ce ii priveste sau, daca insist sa imi pastrez obiceiul, sa platesc abonament liber de reclame.

Trecand de ironia situatiei, ajungem si la subiectul textului bine pazit. „Adblocking-ul este nemesisul industriei de stiri si de publicitate”, incepe articolul.

200 de milioane de oameni din intreaga lume au folosit o forma de blocare a reclamelor online, in 2015, cauzand daune de 22 de miliarde de dolari, publisherilor online, arata un studiu Adobe si Pagefair.

Pe modelul Wired, de rugaminte politicoasa de a fi pusi pe o lista alba a adblocking-ului, au mers si ziarele frantuzesti Le Monde, L’Equipe si Le Parisien, sau publicatii americane, cum ar fi The New York Times si Forbes.

Un purtator de cuvant New York Times a declarat, insa, pentru Buzzfeed, ca acestea sunt doar teste, care afecteaza o foarte mica parte din audienta.

 

In afara jurnalismului, Hulu, de asemenea, detecteaza folosirea adblocker-ilor si trimite mesaje abrupte prin care le cere userilor sa le opreasca, scrie TheNextWeb.

In Germania, Suddeutsche Zeitung si Axel Springer au mers mai departe, chemand ad blockerele importante la proces, dar fara succes.

De altfel, discutia e mai larga si atinge chiar coardele morale ale situatiei. Unii spun adblock-urile sunt o forma de folosirea a muncii altora, fara ca aceasta sa fie platita.

Razbunarea vine prin native advertising. Puteti citi aici, confesiunile unui jurnalist aflat la intretaierea granitelor dintre editorial si advertorial. Buzfeed e titlul cel mai vizibil in combinarea unor astfel de tactici, dar ele exista si la The Atlantic, New York Times sau The Guardian.

Pentru a exista, pana si cele mai prestigioase publicatii au nevoie de venituri. Si atunci cand publicitatea clasica depinde de add-on-urile browserelor, compenseaza celelalte ramuri ale ei, mai inventive in lupta cu adblock-urile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related