Cum funcționează Google - Alan Eagle, Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg | Editura Publica, 2017

Cum funcționează Google - Alan Eagle, Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg | Editura Publica, 2017

Președintele consiliului de administrație de la Google și fostul director executiv al aceleiași companii, Eric Schmidt, împreună cu fostul prim-vicepreședinte al departamentului de producție, Jonathan Rosenberg, s-au alăturat companiei Google cu peste un deceniu ȋn urmă. La vremea aceea, amândoi acumulaseră deja experiență ca directori ȋn domeniul tehnologiei informației. Ȋncă de pe atunci, Google era renumită pentru modul de funcționare cu totul atipic, reflectând principiile vizionare și adesea contradictorii ale fondatorilor firmei, Larry Page și Sergey Brin. Eric și Jonathan și-au dat rapid seama că, pentru a reuși, urmau să ȋnvețe de la zero tot ceea ce credeau că știu deja despre afaceri și management.

În prezent, Google este legendară pe plan mondial și depășește cu regularitate granițele inovației ȋn diverse domenii. Cum funcționează Google cuprinde lecțiile ȋnvățate de Eric și Jonathan pe măsură ce au ajutat la clădirea acestei fabuloase companii. Autorii explică modul ȋn care tehnologia a înclinat balanța puterii dinspre companii către consumatori, arătând că singura cale de a reuși în această lume, aflată ȋn perpetuă schimbare, este să realizezi produse superioare din punct de vedere calitativ și să atragi o nouă specie de angajați pluritalentați, pe care Eric și Jonathan ȋi numesc „inteligențe creatoare“. Tratând subiecte care acoperă o plajă largă, de la cultura și strategia organizațională, talentul angajaților, procesul de luare a deciziilor, comunicarea, inovația, precum și modul de a face față apariției firmelor revoluționare, autorii ilustrează maximele din domeniul managementului („Pentru a ajunge la un consens este necesar dezacordul“, „Exilați valeții dar luptați-vă pentru dive“, „Gândiți ȋn termeni de creștere ȋnzecită, nu de creștere cu 10%“) pigmentând volumul cu numeroase anecdote, de pe tot parcursul istoriei companiei Google, multe dintre ele, cunoscute până acum doar inițiaților, fiind ȋmpărtășite acum pentru prima oară publicului.

Această ediție include un capitol nou despre Alphabet, strategia inovatoare și operațională a Google, care demonstrează că rețeta succesului unei afaceri este atragerea creativilor inteligenți și creearea unui mediu în care aceștia să poată prospera la scară mare.

În timp ce Larry continua să vorbească, Jonathan a avut revelaţia că inginerii despre care discutau nu erau ingineri ȋn sensul tradiţional al cuvântului. Da, erau realizatori de programe şi ingineri de sistem străluciţi, dar pe lângă experienţa lor vastă ȋn domeniul tehnic, mulţi dintre ei aveau simţul afacerilor şi o creativitate deosebită. Larry şi Sergey le dăduseră acestor angajaţi libertăți şi puteri neobişnuite pentru că veneau dintr-un mediu universitar. Conducerea acestor oameni folosind structuri tradiţionale de planificare nu ar fi dat rezultate; i-ar fi ghidat, dar ȋn acelaşi timp i-ar fi ȋncorsetat. „De ce ai vrea să faci acest lucru?“, l-a ȋntrebat Larry pe Jonathan. „Ar fi o prostie.“

 

Jonathan Rosenberg s-a alăturat companiei Google ȋn 2002 ocupându-se de proiectarea și dezvoltarea produselor destinate clienților, firmelor care-și fac reclamă și partenerilor, inclusiv Search, Ads, Gmail, Android, Apps și Chrome. Ȋn prezent este consultantul directorului executiv al companiei Google, Larry Page.

Eric Schmidt a fost director executiv la Google ȋntre 2001 și 2011. Ȋn acea perioadă a supervizat creșterea firmei, de la o firmă debutantă din Silicon Valley până când a devenit unul dintre liderii mondiali ȋn domeniul tehnologiei informației, care ȋn prezent are venituri anuale de peste 55 miliarde de dolari și sedii ȋn peste 40 de țări. Eric este ȋn prezent președintele comitetului de administrație al companiei Google.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: How Google Works
Ediția II 2017, paperback
Traducător: Cora Radulian și Emilia Vasiliu
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
400 pagini
ISBN: 978-606-722-257-9

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related