Măsoară ce contează. Despre OKR-uri și modul în care Bono, Gates și Google au zguduit lumea cu ajutorul lor - John Doerr | Editura Publica, 2019

Măsoară ce contează. Despre OKR-uri și modul în care Bono, Gates și Google au zguduit lumea cu ajutorul lor - John Doerr | Editura Publica, 2019

În toamna anului 1999, John Doerr s-a întâlnit cu fondatorii unui startup cărora tocmai le dăduse 12,5 milioane de dolari, cea mai mare investiție din cariera sa. Larry Page și Sergey Brin aveau o uimitoare forță tehnologică și antreprenorială și ambiții foarte înalte, dar le lipsea un plan de afaceri. Pentru ca Google să schimbe lumea (sau chiar să supraviețuiască), Page și Brin au fost nevoiți să învețe cum să facă alegeri dificile legate de priorități și, totodată, să-și mențină echipa pe calea cea bună, cum să renunțe la strategiile defectuoase, cum să reducă pierderile și cum să încerce rapid altceva. Totul prin intermediul unor informații recente și relevante, care să-i ajute să măsoare ce contează.

Doerr le-a prezentat un sistem de stabilire și atingere a unor scopuri îndrăznețe, denumit OKR – Objectives and Key-Results – Obiective și Rezultate-Cheie. Aflase de acesta în anii 1970, ca inginer la Intel, cea mai bine administrată companie pe care o văzuse vreodată, sub conducerea lui Andy Grove („cel mai mare manager al tuturor timpurilor”). Mai târziu, ca investitor, Doerr a făcut cunoscută invenția lui Grove la peste 50 de companii și, acolo unde a fost folosită cu exactitate, a funcționat.

În acest sistem, obiectivele definesc scopuri prioritare, iar rezultatele-cheie reprezintă modul în care pot fi atinse acestea prin acțiuni specifice, măsurabile, într-un interval de timp stabilit. Beneficiile OKR-urilor sunt profunde: optimizează munca unei organizații, ajută la coordonarea și concentrarea eforturilor, mențin echipa pe calea cea bună şi leagă între ele obiectivele diferitelor departamente pentru a unifica și întări întreaga companie. Pe tot parcursul acestui proces, OKR-urile sporesc satisfacția la locul de muncă și lărgesc experiența celor implicați.

În Măsoară ce contează, autorul prezintă nenumărate exemple, împărtășite de persoane ca Bono sau Bill Gates, pentru a demonstra dinamismul, concentrarea și creșterea explozivă generate de OKR-uri. Această carte va ajuta o nouă generație de lideri să capteze aceeași magie.

Măsoară ce contează merită să fie citită de orice persoană interesată de performanță, din orice domeniu de activitate. John Doerr face din Andy Grove un mentor pentru noi toți. Dacă fiecare echipă, lider și individ aplică OKR-urile cu rigoare și imaginație, toate sectoarele societății ar putea fi martore la o creștere exponențială a productivității și inovației.
Jim Collins, autorul cărţii Excelenţa în afaceri

Recomand cartea lui John Doerr tuturor celor care vor să devină manageri mai buni.
Bill Gates

John Doerr ajută companiile să devină mai eficiente și să capete claritate în tot ceea ce fac. Reușește să prezinte esența a zeci de ani de practică într-un mod simplu, clar, interesant și captivant. O consider lectură obligatorie pentru orice persoană pasionată de business.
Marius Ștefan, CEO Autonom

Apariția ediției în limba română a cărții semnate de John Doerr este susținută de Autonom.

 

John Doerr este inginer, investitor și președintele firmei de investiții Kleiner Perkins. Vreme de 37 de ani, Doerr a ajutat diverși antreprenori să construiască companii de succes și echipe curajoase. S-a numărat printre primii investitori și membri ai consiliului de administrație al Google și Amazon, ajutând la crearea a peste o jumătate de milion de locuri de muncă și a unor companii care se situează pe locurile doi și trei în topul celor mai valoroase organizații din lume. El îi încurajează pe liderii din diverse domenii să „reimagineze” viitorul, începând de la transformarea sistemului de asistență medicală, până la aplicații avansate de machine learning. John Doerr lucrează cu o serie de antreprenori sociali pentru a îmbunătăți educația publică, schimbările climatice și sărăcia globală. Face parte din consiliul de administrație al Obama Foundation și One.org.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Measure What Matters
Ediția I 2019, paperback
Traducător: Adina Avramescu
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
336 pagini
ISBN: 978-606-722-366-8

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related