[Fabricat în RoMâine] Mihai Păun: Șansa noastră a fost că Electric Castle a crescut organic, am avut timp să definim ceea ce suntem, iar publicul să aibă, la rândul său, timp să înțeleagă ce este cu adevărat acest festival

[Fabricat în RoMâine] Mihai Păun: Șansa noastră a fost că Electric Castle a crescut organic, am avut timp să definim ceea ce suntem, iar publicul să aibă, la rândul său, timp să înțeleagă ce este cu adevărat acest festival
Credit foto: EC Photo Team

Energia bună ne dă puterea de a merge mai departe, de a găsi perspective noi, de a căuta soluții. Energia bună hrănește empatia și țesătura socială, ne dă speranța că împreună suntem mai buni. De când a apărut, în 2013, Electric Castle a creat și a dezvoltat un spațiu în care energia bună colectivă să își găsească noi și noi resurse de inspirație. Mihai Păun, fondator Electric Castle, o numește ”o vibrație specială” care reușește, pentru câteva zile pe an, să unească mii de oameni diferiți doar prin bucuria de a fi împreună. 

Ne place să experimentăm, să schimbăm, cu fiecare ediție, status quo-ul, ne definește un stil de gândire inovativ. Dar indiferent de schimbările pe care le aducem, pornim de la castel, spațiul și comunitatea în care are loc evenimentul, e o asumare continuă că aceasta trebuie să beneficieze în egală măsură de succesul nostru, spune Mihai. 

Electric Castle a pornit de la o „gașcă” de amici care s-au decis să facă un festival pe sufletul lor. Evenimentul a crescut organic de la an la an, s-a dezvoltat și s-a diversificat, dar a păstrat mereu în evoluție vibrația specială care unește o comunitate. Povestim cu Mihai Păun, în seria editorială Fabricat în RoMâine, susținută de MedLife, despre descoperirile și învățăturile de până acum, provocările gestionării unui festival de o asemenea anvergură, cum a evoluat echipa Electric Castle și comunitatea din jur, și cum se hrănește energia colectivă bună de care România are atâta nevoie. 

RoMâine este viziunea MedLife pentru însănătoșirea României. Sănătatea unei țări pornește de la Grijă, Respect, Încredere, Empatie, Speranță. Alături de MedLife, cultivăm Speranța printr-o nouă serie editorială. Vorbim cu acei oameni care au arătat că în România se poate să crești autentic, să dezvolți proiecte și businessuri care să aducă încredere în comunitate. Cei care însănătoșesc România, prin munca lor, cu speranță, încredere, empatie, grijă și respect.

 

2022 pentru Electric Castle

Anul 2022 a însemnat întoarcerea la formatul complet Electric Castle, la comunitatea construită în jurul festivalului și la atmosfera din Bonțida.

A fost minunat că ne-am regăsit în formula completă de festival, că oamenii au avut un apetit enorm pentru muzică, socializare, experiențe noi, dar, în spatele scenei, ne-am confruntat cu toții cu resurse logistice și umane limitate, bugete date peste cap, umbra COVID-19 deasupra tuturor, echipe & artiști, deopotrivă. 

 

Momente de satisfacție

Sentimentul de a regăsi acea vibrație specială pe care o are Electric Castle, de a fi alături de oameni ce simt că aparțin acestui spațiu pe care noi reușim să-l creăm. Cumva, pentru 5 zile, diferențele între personalități, gusturi, interese devin foarte puțin importante, rămâne doar bucuria de a fi împreună. Asta se întâmplă atât de rar încât îți dorești să repeți experiența, pentru că te întregește. 

În această regăsire aș include și echipa, a fost pentru prima dată, după 2 ani, când am lucrat în ceea ce înseamnă echipa extinsă, de festival. Dacă Electric Castle e o poveste de succes, e doar meritul acestor oameni. 

 

Ce înseamnă Electric Castle pentru România

Înseamnă un brand curajos, coerent si civilizator, care a apărut într-un moment în care industria evenimentelor era ușor letargică și a ajutat ca acest lucru să se schimbe, aducând multă inovație în piață și al cărui succes a inspirat și alte inițiative similare. Economic, social, cultural – era și este nevoie de un Electric Castle în România, iar noi suntem norocoși că avem șansa să producem, an de an, o schimbare în ceea ce înseamnă accesul la și apetitul românilor pentru evenimente de calitate. 

Neschimbată a rămas pasiunea oamenilor care creează festivalul, în rest toate sunt la fel, toate diferite, de la locația care e, în continuare la castel, dar care s-a transformat radical, complexitatea line up-ului și experiențelor pe care le oferim, etc. 

 

Cea mai grea parte de până acum

Cu siguranță, perioada pandemiei, în mod special anul 2021, când starea de incertitudine a fost permanentă. Regulile impuse de autorități continuau să se schimbe fără neapărat vreo logică și fără să-ți permită să îți faci din timp niște planuri, parte din echipă a decis să se reorienteze, neștiind dacă va fi tot un an de pauză totală sau nu. Peste toate acestea, se suprapunea dorința noastră de a nu lăsa încâ un an să treacă fără să ne regăsim fizic cu comunitatea noastră, proiectele din 2020 – lansarea primei ediții de Creative Camp, etc. – păstraseră legătura puternică, dar cumva impersonală, toate fiind „la distanță”.  Am organizat EC Special în doar câteva săptămâni, a fost un test pentru noi din multe puncte de vedere, un festival organizat când încă erau limitări pentru organizatori, la care se adaugă responsabilitatea noastră de a crea un eveniment în siguranță. Cred că am învățat multe ca echipă cu această ediție specială.  

 

Creșterea unui festival sănătos

Șansa noastră a fost că Electric Castle a crescut organic, am avut timp să definim ceea ce suntem, iar publicul să aibă, la rândul său, timp să înțeleagă ce este cu adevărat acest festival. Ne-a ajutat să păstrăm un echilibru bun între valorile noastre de bază și dorința de a veni cu ceva nou. Când lucrurile merg bine și crești de la an la an, e foarte ușor să te pierzi, să fii tentat să experimentezi prea mult, cu riscul e să pierzi tocmai ceea ce-ți dă unicitate. 

 

 

Principiile în dezvoltare

Ne-am dezvoltat o adevărată obsesie pentru calitate și căutăm mereu soluții pentru ca festivalul să arate mai bine, să sune mai bine, să fie o experiență mai bună pe de-a întregul. Ne place să experimentăm, să schimbăm, cu fiecare ediție, status quo-ul, ne definește un stil de gândire inovativ. Dar indiferent de schimbările pe care le aducem, pornim de la castel, spațiul și comunitatea în care are loc evenimentul, e o asumare continuă că aceasta trebuie să beneficieze în egală măsură de succesul nostru.  

 

Evoluția echipei Electric Castle

Știu că pare romantic, dar noi chiar am fost „gașca” de amici care s-au decis să facă un festival fără să se gândească prea mult la ce înseamnă asta, voiam să ne distrăm, să avem acasă un festival cum văzusem afară și să ne alegem noi artiștii. În mod firesc, cei care ni s-au alăturat au fost oameni asemenea nouă, doar că fiecare acoperea câte o bucată din ce știam că avem nevoie. Suntem personalități diferite, cu interese diferite, dar ne regăsim toți în proiectul ăsta pentru că ne place la nivel personal, oricare dintre noi e un om care ar veni la Electric Castle chiar dacă nu ar lucra pentru festival. O parte importantă din echipa de acum o reprezintă oamenii cu care am început, după perioada pandemică a fost un refresh destul de puternic, firesc pentru întreaga industrie.

Aspirațional, îmi doresc ca fiecare om din echipă să-și găsească locul care i se potrivește cel mai bine și care îi permite să crească. Am învățat, însă, că festivalul e un mediu special, cu un ritm foarte diferit de a-l unui job normal, cu perioade de stres și încărcare intense, iar asta creează multă emoție. Modul în care reușești să gestionezi acest stres, această emoție, e, de multe ori, mai important decât calitățile profesionale ale omului, nu e un job care să se potrivească oricui. Festivalul este un mediu foarte divers, oamenii din echipă trebuie să știe să conecteze lumi foarte diferite, azi poate au o întâlnire cu un CEO, mâine sunt încomunitatea din Bonțida, e nevoie să creezi o conexiune la toate nivelurile.

 

Starea de bine a echipei

Totul pornește de la pasiunea pentru festival, trebuie să iubești Electric Castle, e baza de la care pornim când ne alegem oamenii în echipă, poate ușor atipic pentru o companie, dar ne-am dat seama de-a lungul timpului că e foarte greu să fii parte din experiența asta dacă pentru tine e doar un job. E o relație foarte personală, la nivel individual și de grup, cu „locul de muncă”, de aceea nu funcționează neapărat rețetele.

E mai mult „prietenie”, decât „stare de bine” și atunci lucrurile vin foarte natural, nu suntem echipa ce are nevoie de team building semestrial ca să ne vedem și în afara biroului (staff-ul Booha Bar de la parter poate depune mărturie), nu e nevoie de exerciții ca să ne exersăm empatia și sinceritatea.  Cel mai important e să nu uităm să ne distrăm, mai ales în perioada festivalui, iar asta e cu adevărat o provocare. 

 

Cum s-a format comunitatea din jurul festivalului

Cred că startul s-a dat odată cu întrebarea „când îl faceți pe următorul?”, asta auzeam constant în timpul primei ediții, chiar dacă încă nu se terminase festivalul. Pentru mulți, Electric Castle a fost prima experiență reală de festival, departe de urban, un spațiu în care te rupi timp de 5 zile de ritmul normal al vieții, în care descoperi muzică, oameni. E o experiență care, odată trăită, vrei neapărat s-o repeți.


Foto: EC Photo Team

Pe lângă calitatea festivalului, modul în care încercăm să ne păstrăm autentici. Nu suntem festivalul „cel mai”, chiar dacă avem un premiu european ce m-ar putea contrazice, facem greșeli, poate nu ne iese întotdeauna din prima ce ne-am dorit, dar suntem aici, gata să ascultăm, să învățăm și să evoluăm. Și nu suntem plicticoși sau repetitivi.

 

Învățături

Electric Castle m-a (re)învățat să am răbdare. Festivalul e un produs anual, muncești 12 luni pentru a oferi cea mai bună versiune a evenimentului, și va trebui să aștepți alte 12 luni pentru a schimba, a îmbunătăți ceva ce nu a funcționat. Spre deosebire de alte zone antreprenoriale în care aveam deja experiență, procesul de învățare e mult mai lent.


Foto: EC Photo Team

 

Descoperiri

Domeniul pe care organizăm festivalul este mereu o surpriză pentru mine. E un sit care îți permite sa-l redescoperi mereu dintr-o altă perspectivă și e foarte generos cu noi, reușește să ne ofere un spațiu de exprimare pentru orice am dorit să experimentăm. El ne-a inspirat să creăm new media într-un castel de secol XVI, și așa au apărut, de-a lungul timpului, noi zone în festival, cum a fost decizia de a muta mainstage pentru a putea avea apusul ca parte din decorul fiecărei seri. 

Am mai descoperit că toate deciziile trebuie să aibă o argumentare foarte elaborată, riscurile sunt necesare. Când am creat campingul, mulți ne-au spus că românii sunt comozi și nu vor accepta să stea într-un câmp. La ultima ediție am avut 15.000 de oameni în camping, dintr-un sat din România, nici măcar aproape de litoral sau în vreo zonă de munte.

 

Resurse de optimism

Dani și Eric și Felix și Amza, timpul pe care-l petrec cu ai mei, niciodată suficient, sprijinul pe care îl primesc din partea lor. Empatia cu oamenii din nucleul Electric Castle, cei alături de care iau decizii în fiecare zi. Un pepene galben, apa mării și un ipa, mda, nu neapărat deodată. 

 

Ce îți dă speranță în România

Oamenii pe care-i văd la fiecare Electric Castle, energia pe care o generează împreună și modelul civilizațional de existență comunitară pe care-l experimentăm. Cred că dacă am putea replica acest tip de energie în viața de zi cu zi, acest sentiment de apartenență, am scăpa de foarte multe frustrări.

În seria editorială Fabricat în RoMâine, dezvoltată alături de MedLife, furnizorul național de sănătate al României, vorbim despre cum cresc sănătos afaceri de mici dimensiuni și cum se formează comunități care contribuie la un viitor mai bun al României. 
Cum crește o editură. Cum crește un lanț de cafenele. Cum crește un festival. 
Cum cresc spații de publice de întâlnire și conexiune.
Cum crește o comunitate. Cum crește Speranța pentru RoMâine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related