Branding local cu ecou internațional

Branding local cu ecou internațional

Este o sintagmă pe care noi, la Brandfusion, o folosim adesea pentru a descrie ce facem.

Însă în domeniul nostru, al brandingului, aprecierea valorii și impactului muncii este poate cel mai dificil lucru de realizat. Un motiv ar fi, pe de o parte, că brandingul în sine este doar o etapă într-un proces continuu de construcție și capitalizare a unui brand, iar pe de altă parte, că rezultatele obținute în urma lui se văd în timp și sunt influențate de o multitudine de factori interni și externi de business, de la modul în care acesta este pus în aplicare, până la mediul concurențial sau socio-economic în care se manifestă.

De aceea, faptul că am participat la o prestigioasă competiție internațională dedicată excelenței în acest domeniu, cum este Transform Awards, iar munca noastră se numără printre nominalizările din acest an la premiul pentru cea mai bună identitate vizuală din Europa în sectorul FMCG, este o binevenită confirmare că ceea ce facem este valoros. Și nu numai din perspectiva câștigării unui premiu sau a recunoașterii într-o industrie foarte dinamică la nivel global, dar mai ales din cea a transformării pe care am reușit să o declanșăm la nivelul brandului și businessului clientului nostru, Adams Supplements, prin rebranding. 

În cazul Adams Supplements, vorbim despre un brand românesc de suplimente alimentare, prezent pe piață de 15 ani, fără acțiuni notabile de dezvoltare sau comunicare, a cărui imagine era învechită și inconsecventă, „prea colorată”, așa cum menționa Zsolt Benedek, fondatorul businessului, în prima noastră discuție. De aici a și apărut nevoia sa de a face o actualizare la nivelul designului de ambalaj, pentru a menține brandul în siguranță într-o categorie în care presiunea competiției și așteptările consumatorilor sunt în creștere.

Însă, după cum bine știm, doar o schimbare la nivel de logo și design de ambalaj, oricât de creativă și semnificativă ar fi, riscă să nu poată produce efectul dorit dacă nu este ancorată în contextul de business și dacă nu se bazează pe o fundație solidă de brand. Prin urmare, după evaluarea stării de fapt, ne-a fost clar că trebuia să reconstruim brandul Adams Supplements de la zero.

Am început procesul de rebranding cu o analiză extinsă a pieței, urmată de o cercetare calitativă în care am desfășurat interviuri în profunzime cu câțiva consumatori de suplimente alimentare, scopul fiind acela de a descoperi profilul cărui i se poate adresa brandul într-un mod relevant și diferit de competiția sa. Astfel am identificat oportunitatea de poziționare care ne-a ghidat în crearea noului Adams, cu o platformă de brand autentică, o identitate vizuală fresh și un design de ambalaj îndrăzneț.

Cu siguranță, sună mai puțin complicat decât a fost de fapt. În realitate, propunerea noastră a întâmpinat inițial puțină rezistență din partea clientului, deoarece l-a scos din zona de confort, fiind cu totul diferită de așteptările și direcțiile pe care le-a trasat la începutul proiectului. Însă argumentele furnizate de abordarea strategică riguroasă, prin care am reușit să descifrăm o categorie complexă, să ascultăm „vocea consumatorului” și să transpunem toate insight-urile obținute într-un brand bine articulat, i-au înlăturat îndoiala în cele din urmă. La fel și primele rezultate de vânzări după relansarea recentă a brandului.

Totul e bine când se termină cu bine, ar zice Shakespeare, dar noi sperăm ca acesta să fie doar începutul unei povești care are toate șansele să devină una de succes, în special pentru brandul Adams.

Iar pentru noi, mai importantă decât nominalizarea obținută și premiul pe care îl putem câștiga la sfârșitul lunii martie, este încrederea în puterea brandingului de a schimba perspectiva unui brand și a oamenilor din jurul său, atunci când este făcut cu cap și suflet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Brandfusion

Suntem oameni cu gândire de design, rigoare strategică și creativitate, ale căror perspective vrem să conteze în evoluția clienților noștri și în viața comunităților acestora. Suntem designeri,... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related