Experimentul Music Gallery. Muzica e mai mult decât artă, e conexiune & experiență

Experimentul Music Gallery. Muzica e mai mult decât artă, e conexiune & experiență

Ascultă, învață, încearcă. Experimentează, descoperă, fii deschis la toate intersecțiile posibile. Așa a fost gândit Music Gallery: ca un hub creativ de muzică, un spațiu de întâlnire și experiențe, care să provoace oamenii să facă loc jazz-ului în inima lor. Și oamenii au venit la întâlnire. Copii și părinți, tineri, bătrâni, studenți, profesori, pasionați de muzică sau vizitatori curioși să trăiască experiențe noi. 

Cele 19 evenimente Music Gallery, de la concerte și masterclass-uri la tururi de expoziție, ateliere pentru copii și ore de muzică au constituit o călătorie specială în lumea jazzului. 

”Da, artiștii creează artă, iar arta este prezentată sub forma unei expoziții sau expusă în galerii. Dar noi am făcut din ideea de expoziție o vedetă. Un pop-up, un spațiu temporar, în care publicul a avut parte de o expoziție interactivă”, spune Alin VaidaDirector Jazz in the Park & Director executiv Fapte, organizatorul evenimentului. 

Muzica a devenit, astfel, un loc de întâlnire și conexiune, premisă de joacă, oportunitate de a învăța și de a testa instrumentele muzicale. 

 

Muzica transformată în expoziție

Peste 5000 de oameni au venit să întâmpine muzica într-un spațiu nou, special, propus de Music Gallery. Galeria a fost deschisă timp de patru săptămâni, în perioada 25 martie-23 aprilie, la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, iar vizitatorii au experimentat muzica jazz în diverse moduri: au ascultat marii artiști ai jazz-ului, au luat lecții de muzică și s-au bucurat de concerte în cadrul evenimentelor speciale.

”Încă din 2017, am încercat în cadrul Jazz in the Park să testăm tot felul de activități legate de muzică, dar care să nu fie concerte. Să vedem cum reacționează lumea la ele: lecții la instrumente, prezentări de echipamente, târguri de discuri, ba chiar am și construit un listening room în niște ediții. Am descoperit că oamenii sunt foarte interesați și exceptând o bulă mică de super pasionați, publicul larg nu e foarte familiar nici cu echipamente, nici cu instrumente, dar că există un interes mare”, spune Alin Vaida

Music Gallery a fost construit în jurul a trei teme: Ascultă, Învață, Încearcă. 19 evenimente speciale au fost organizate în cadrul Music Gallery, arătând toate perspectivele jazz-ului: pentru că muzica e mai mult decât artă, are o influență puternică în istoria și cultura multor locuri din lume.

Pe lângă concertele cu artiști din România și Norvegia, precum 7th Sense și Moonlight Breakfast, Siril Malmedal Hauge & Kjetil Mulelid și Jan Gunnar Hoff, publicul a putut asculta cei mai importanți muzicieni de jazz, de la originile genului până în zilele noastre, cu ajutorul tehnologiilor variate: fie pe vinil, fie în format digital, de la căști audio speciale, la sound dome-uri care canalizează sunetul și camere acustice construite în cadrul galeriei. 

Vizitatorii au putut testa instrumente, au avut acces la lecții de muzică și au putut servi o mică mostră din ce înseamnă să fii muzician. În cadrul evenimentului, au avut loc lecții introductive organizate în cadrul galeriei cu specialiști de la Music Hub, ateliere de muzică pentru copii, mini-concerte, tururi ghidate ale expoziției în cadrul cărora au aflat, de la ghizi, și mai multe lucruri interesante despre jazz și muzică în general.

 

Spiritul Jazzului

Music Gallery este un proiect gândit și implementat de Fapte, organizatorul Jazz in the Park. Inspirați de experiența festivalului, cei de la Jazz in the Park au gândit un format nou pentru întâlnirea cu jazzul, acela al unei galerii de artă sau al unei expoziții, adaptat muzicii. 

”Au existat 2 mari direcții: odată, să prezentăm jazz-ul dintr-o perspectivă socio-culturală. Nu ne-am axat pe tehnică muzicală, ci mai degrabă pe mesajul și spiritul din spate și am încercat să poziționăm Jazz-ul într-un context universal mondial. Apoi, am provocat lumea la ascultat și la audiții, facilitându-le instrumente, echipamente, lecții și tot felul de evenimente speciale”, spune Alin Vaida.

Bilanțul acestui hub creativ spune multe despre dorința oamenilor pentru astfel de spații noi culturale: 5551 vizitatori, din care peste 800 copii vizitatori sau participanți, 4 concerte sold-out, 2 masterclass-uri internaționale, 16 tururi private, 68 de tururi ale expoziției, 25 de ore de muzică și 4 ateliere prima lecție (lecții introductive - instrumente), 500 elevi și profesori participanți. 

Music Gallery va continua la Iași, la Palatul Braunstein, în perioada 19 mai-19 iunie 2023, în cadrul Romanian Creative Week, și promite o serie de evenimente interactive, de la incursiuni în timp, de la originile jazz-ului și legendele care au scris istoria acestui gen, până la jazz-ul nordic și apariția lui în România, camere de audiție în care publicul va putea descoperi modul în care jazz-ul a fost adaptat și interpretat, simulatoare de instrumente și jocuri de trivia cu muzică, prezentări de echipamente, lucrări de artă care interpretează jazz-ul și în alt fel decât muzical, create de tineri artiști din România și, bineînțeles, concerte pe alese. 

Experimentul Music Gallery a dovedit că publicul este deschis la întâlnirea cu jazz-ul, chiar dacă pare un tip de muzică apreciat doar de anumite bule sociale. Contează spațiul și felul în care are loc intersecția muzicală. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related