În ultimii ani, peisajul marketingului prin influenceri a suferit transformări semnificative, agențiile de management concentrându-se tot mai mult pe promovarea micro- și nano-influencerilor către branduri.
Acesta este motivul pentru care board-ul agenției On Heels PR a decis să-și extindă activitatea în această zonă, creând un departament dedicat campaniilor implementate de micro- și nano-influencerilor.
Ascensiunea micro- și nano-influencerilor
Micro-influencerii (cei cu 10.000 până la 100.000 de urmăritori) și nano-influencerii (sub 10.000 de urmăritori) au câștigat teren în strategiile de marketing datorită conexiunii strânse și autentice pe care o au cu audiențele lor.
Conținutul lor, adesea mai puțin prelucrat și mai personal, rezonează profund cu urmăritorii, generând rate de angajament superioare comparativ cu influencerii de calibru mai mare. Un raport al Traackr subliniază că acești creatori mai mici depășesc adesea influencerii mari în ceea ce privește angajamentul, datorită autenticității și conținutului lor neșlefuit.
Eficiența în campaniile de marketing
Investițiile în micro- și nano-influenceri s-au dovedit a fi rentabile pentru branduri. Conform unei analize a campaniilor cu influenceri din România, brandurile au obținut un randament de 3,22 euro pentru fiecare euro investit. Această eficiență se datorează, în parte, costurilor mai reduse asociate colaborărilor cu influenceri mai mici și capacității acestora de a genera conținut autentic care rezonează cu publicul țintă.
Schimbări în strategiile agențiilor de management
Agențiile de management de influenceri au adaptat strategiile pentru a valorifica potențialul micro- și nano-influencerilor. De exemplu, branduri precum Fable & Mane, Adidas și Hello Klean și-au redirecționat investițiile către acești creatori mai mici, recunoscând eficiența lor în creșterea angajamentului și a rentabilității investiției.
„Agenția ON Heels PR investește într-o nouă divizie de micro- și nano-influenceri, dar și de creatori de conținut UGC, punând la dispoziția lor resurse importante pentru dezvoltarea și crearea de conținut. În mod direct, agenția noastră oferă, astfel, brandurilor un serviciu nou de care au nevoie pentru ca mesajul lor să penetreze exact acele comunități în care își doresc să comunice, comunități nișate, mult mai active și cu un engagement mult mai bun. Acest serviciu este un răspuns la platformele de tip marketplace pentru microinfluenceri care vin cu un număr mare de creatori de conținut cu bugete micuțe, dar fără a garanta generarea unui conținut de calitate care să se plieze perfect pe vectorii de comunicare ai brandului. On Heels PR oferă concept și strategie pentru conținutul produs de creatori. Mai mult decât atât, acest nou serviciu vine cu extinderea echipei prin integrarea unui nou specialist în influencer management specializat pe diviza de micro- și nano-influenceri”, declară Maia Feloiu, owner On Heels PR.