Ioana Iordache vorbeste despre restructurarile din Leo

Ceea ce s-a intamplat saptamana trecuta la Leo Burnett a nascut foarte multe semne de intrebare si comentarii. Raspunsurile pe care le-am dat la intrebarile jurnalistilor au fost vagi, si prin urmare deciziile interne au fost comentate si speculate de "pe margine", fara o baza reala. S-a vorbit despre concedieri in masa si despre distrugerea agentiei, si vreau acum sa lamuresc lucrurile.

Noi am avut de luat doua decizii importante, una legata de operarea businessului si cealalta legata de misiunea si viziunea noastra. Am sa le iau pe rand.

Leo Burnett este o companie care opereaza in conditiile economiei de piata: angajeaza oameni atunci cand businessul creste si face restructurari atunci cand o parte din venitul estimat nu se confirma. Nu suntem primii si nici ultimii din industria de advertising care actioneaza asa in conditii similare, insa suntem probabil singura agentie care si-a asumat o astfel de restructurare si a comunicat-o colegilor cu onestitate.

Am fi putut sa facem aceasta restructurare pe o perioada de 1, 2, 3 luni (despartindu-ne de cate 2 oameni pe saptamana) fara sa o anuntam ca atare, ambaland-o altfel, dar asta ar fi insemnat sa actionam impotriva principiilor noastre. Mai mult, ar fi insemnat sa cream o atmosfera de nesiguranta in agentie si sa afectam climatul, ceva ce contravine spiritului in care a fost construita si opereaza agentia. Si nu in ultimul rand, pentru cine cunoaste Leo si ceea ce am construit in ultimii 14 ani, nu cred ca se pune la indoiala faptul ca decizia a fost luata cu responsabilitate pentru businessul agentiei, brandurile si oamenii sai si cu parere de rau pentru cei care parasesc agentia.

Pentru noi, doua lucruri sunt importante: produsul agentiei si oamenii. Cine stie Leo Burnett, fie pentru ca a lucrat la Leo, fie pentru ca a lucrat cu Leo, stie ca ne-am dat intotdeauna peste cap ca oamenii sa vina cu bucurie in agentie, sa se simta bine, respectati si apreciati, sa fie mandri de ceea ce fac, de modul in care evolueaza profesional, iar acesta este unul dintre motivele pentru care am fost in ultimii 3 ani in topul companiilor pentru care sa lucrezi in Romania.

Cifrele vehiculate despre numarul de colegi care au fost afectati de restructurare nu au nici o legatura cu realitatea. Unora dintre colegi li s-au oferit pozitii deschise in alte companii din grup si ne-am bucurat ca au acceptat, pentru ca sunt oameni pe care ii apreciem si pe al caror profesionalism ne bazam. Industria noastra sufera de o criza acuta de talente, si fiecare om bun care stie organizatia si are aceleasi principii si valori, este o resursa valoroasa si importanta pentru noi. In acest moment, vorbim de 11 colegi dintr-un total de 120 care vor pleca din cauza restructurarii. Unii dintre ei deja au fost ofertati de alte agentii, pentru ca sunt oameni buni.

Leo are o reputatie incontestabila pe piata, ca scoala de advertising, si multe dintre agentiile din Romania au fosti burnetteri in pozitii de management si nu numai, fie ca vorbim de departamente de client service, creatie sau strategie.

Aceasta restructurare a fost comentata in piata ca o masura gresita. Evident, criticile au venit din tribune.
Cei care comenteaza au avut oare contact cu administrarea unui business mai departe de nivelul academic? Au gestionat vreodata un business ca sa poata sa isi dea cu parerea in cunostinta de cauza? Si daca raspunsul e da, de ce nu-si folosessc know-how-ul si experienta pentru lucruri utile, de ce nu demonstreaza in business cat de buni sunt? Este un lucru care ma uimeste de fiecare data, cat de multa energie se consuma in afara jocului.

A doua decizie pe care am luat-o a fost sa ne despartim de Emilian Arsenoaiei, director de creatie, iar asta nu are nici o legatura cu restructurarea. Emilian este un om si un creativ pe care il apreciez si cu care am personal o relatie foarte buna. Asa cum am declarat saptamana trecuta, nu am ce sa ii reprosez. Faptul ca stilul lui Emilian nu s-a mulat stilului si culturii Leo este ceva ce nu poate fi reprosat nimanui. Emilian a avut cele mai bune intentii si a pus toata energia si buna credinta la bataie. Pur si simplu nu ne-am potrivit, si a durat ceva pana am realizat acest lucru. Suntem o organizatie cu o cultura foarte puternica, cu o abordare si un mod de lucru pe care il accepti si asimilezi sau nu.
Peste asta, daca se suprapune un ritm intens, un volum mare de proiecte, un stil si prioritati diferite, rezultatul poate sa nu fie cel pe care il doresc ambele parti.
Daca va uitati la produsul agentiei din ultimul an, veti vedea ca nu a fost la standardele cu care ne-am obisnuit intern si cu care am obisnuit clientii si piata, si nu e cazul sa ascundem acest lucru.

O spunem la fel de deschis cum am facut-o si pana acum, atunci cand am fost nemultumiti de performantele agentiei. Din pacate, industria noastra nu este obisnuita cu acest mod transparent de a spune lucrurilor pe nume si de asumare publica. Se prefera sa se vorbeasca pe la colturi, negandu-se in fata ceea ce este evident.

In aceste conditii am preferat sa punem capat colaborarii noastre cu Emilian, chiar daca asta va pune presiune pe colegii de la creatie, si nu numai, in perioada imediat urmatoare, cand vom functiona fara director de creatie. Faptul ca acest lucru s-a intamplat odata cu restructurarea a afectat oamenii din agentie. Suntem constienti si repet, ne asumam decizia. In acest moment lucrurile sunt dureroase, insa am ales sa restartam, daca vreti, Leo, pornind de la o situatie clara pentru toata lumea, de la niste premize pe care intreaga agentie sa le stie, astfel incat sa avem aceleasi standarde cu totii, burnetteri vechi sau mai noi.

Bogdan Naumovici, la randul lui, si-a asumat rolul de coacher si va superviza departamentul de creatie pana in momentul in care departamentul va avea un director. Leo are oameni buni in absolut toate departamentele, are branduri puternice pe care le-a construit in timp sau de a caror constructie se ocupa acum, are proiecte importante in lucru, si este ridicol ca cineva sa-si inchipuie ca vom renunta o clipa la ambitiile si principiile nostre de business, ca vom renunta la standardele pe care noi insine ni le-am impus. Dimpotriva. Suntem la fel de dornici de reusita ca intotdeauna, suntem la fel de atenti la produsul agentiei, la oamenii nostri si la climatul intern ca intotdeauna.

Clientii nostri traditionali si cei intrati recent in portofoliu au incredere in noi. La fel si colegii nostri, carora le multumesc.

Sper ca am lamurit ce era de lamurit. 
Pentru cei care isi aduc aminte de perioada imediat de dupa « revolutia de la Leo », de reactiile virulente si neincrederea in capacitatea Leo de a-si duce planurile la capat, doar atat: We walk the talk. »

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Ionut Calugaru
acum 10 ani
Va rog sa ma corectati daca vorbesc pe langa subject.

Am inteles bine? Directorul de creatie care se ocupa de contul Orange a fost demis, s-a dus la alta firma de creatie unde tot de Orange se ocupa?

Daca am zis bine, intrebarea mea este urmatoarea: care-i spilul acestei manevre de tancuri? Ca nu m-am prins...

Marius Pellegrini
acum 10 ani
off ... cum e Leo acest Gigi Becali al advertisngului ... tsk tsk tsk
bogdan v
acum 10 ani
leo este agentia de retea worldwide pt orange. cum este si jwt pt vodafone. however, pt ca in tara noastra functioneaza imprevizibilul ca lege esentiala, nici una din cele doua nu pare sa faca casa buna in Romania. iar oamenii aia de la orange si vodafone sunt judecati pt performanta lor in piata...
Ovidiu Hodorogea
acum 10 ani
Vodafone a fost la JWT; in prezent contul a ajuns la alta agentie londoneza.


Related