ADfel - Grand Spoof

Start: 2009-09-04
End: 2009-09-04

Cand: 4 septembrie
Unde: Terasa La Motoare, din Teatrul National Bucuresti

Grand Spoof, singurul concurs romanesc de parodiat reclame, fie ele romanesti sau internationale, a ajuns la cea de-a treia editie si este organizat, ca in fiecare an, cu ocazia festivalului de publicitate neconventionala ADfel (31 august - 6 septembrie 2009).

Cea mai buna parodie la o reclama locala sau internationala inscrisa in concurs va fi premiata si anul acesta. Si pentru ca premiul sa fie pe masura creativitatii lucrarii, acesta vine din Marea Britanie si va consta intr-o bicicleta neconventionala, pliabila, marca Brompton, in valoare de 1000 EUR, oferita de Infracons, unic distribuitor al marcilor de biciclete Brompton, Brooks, Pashley si Electra in Romania (www.biciclete.com.ro).

Juriul editiei din acest an, cel care va alcatui Top 10 spoofuri din 2009 si care va oferi marele premiu, este format din cinci directori de creatie autohtoni si un reprezentant IQads: Alina Gavrila-Bortun, Managing Partner & Creative Director - Gavrila&Asociatii, Bogdan Naumovici, Managing Director - 23, Liviu David, Creative Director - Next Advertising, Alexandru Dumitrescu, Creative Director - McCann Erickson, Andrei Tripsa, Director de Creatie - Propaganda si Costin Radu, Managing Partner - IQads si SMARK. In anii precedenti, lucrari precum "Acesta este adevarul", "Budai Beer" (2007) sau "Zanul Camatar" (2008) au impresionat membrii juriului si au castigat aprecierea publicului ADfel.

Un spoof este reclama parodica care face referire la o alta reclama, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclama comparativa, ilegala in Romania, sau plagiat, ci foloseste elementele dintr-o reclama cunoscuta pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.

ADfel este primul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN. Ajuns la a patra editie in 2009, evenimentul isi propune ca in fiecare an, timp de o saptamana, sa promoveze gandirea alternativa in publicitate si metodele neconventionale prin care brandurile isi comunica mesajele catre consumatori. Pe langa ideile neconventionale implementate in spatiul terasei, festivalul contine o serie de workshop-uri si conferinte dedicate subiectului, concursuri de creativitate, iar incepand cu acest an va reuni intr-o expozitie speciala cateva dintre cele mai bune executii neconventionale realizate de agentii de publicitate locale.

Branded