Lilt - Levi's Parody

Dan Stanescu, Graffiti BBDO

Original version
Parodia sau spoof-ul spoturilor a devenit un gen in lumea publicitatii. Exista zeci de clienti care adopta aceasta strategie la propunerea agentiei din mai multe motive: genereaza PR pentru ambele parti (atat noul client cu agentia sa dar si clientul spotului original cu agentia aferenta), efortul creativ e destul de mic, munca depusa pentru productie e mai usoara si nu in ultimul rand, succesul e garantat. Sony Bravia (Color like no other) executat de Fallon Londra cred a fi cel mai paradiat spot din ultimul timp (vreo 5 variante pana acum) - si tot aici se aliniaza spoturi pentru Honda, Guinness si lista continua. Si ca exemplu suprem, la propunerea lui Naked Communications, serviciul de informatii 118-118 a adoptat spoof-ul ca strategie long term, toate spoturile lor fiind parodii ale altor ad-uri. Si ca sa ajungem la subiectul discutiei, acelasi lucru l-au facut si cei de la Lilt - au copiat actiunea, au schimbat personajele, packshot-ul, cuvintele din mesaj si cam asta e. Totul e bine si frumos - Odyssey-ul lui BBH a revenit in atentie iar ei au capitalizat pe un succes. Pare povestea perfecta in final.

Spoof version
Din criza de idei, timp si sete de PR, spoof-ul sau parodia a devenit un gen in lumea publicitatii. Exista zeci de clienti care adopta aceasta strategie prapastioasa la propunerea agentiei care o face din mai multe motive: e cool sa faci misto, efortul creativ e destul de mic, munca depusa e mai usoara si nu in ultimul rand, succesul spotului original devine emblematic pentru simplul atribut, si anume "original". Sony Bravia (Color like no other) executat de Fallon Londra cred ca e cel mai paradiat spot din ultimul timp (vreo 5 variante pana acum) - rezultand cateva spoturi care sunt la fel si spun lucruri asemanatoare sub o alta semnatura. Si ca exemplu suprem, voi aminti de un spoof local (care a fost interzis): e vorba de Leo Burnett la spotul lui McCann (foarte suparat?). Iar asta s-a intamplat si la Lilt - au copiat actiunea, au schimbat personajele, packshot-ul, cuvintele din mesaj si cam asta e. Totul e bine si frumos - Odyssey-ul lui BBH a revenit in atentie iar ei au capitalizat pe un succes. Pare povestea perfecta in final.
O singura intrebare ramane fara raspuns: "final" e short-term sau long-term?


Brand

An

2006

Branduri



Branded