Metoda de cercetare de marketing, ancheta de opinie care se bazeaza pe folosirea chestionarului in vederea testarii pe un esantion reprezentativ a caracteristicilor unei populatii (concluziile sondajului vor putea fi astfel generalizate pentru intreaga populatia de baza). Este folosit pe larg si in domeniul politic pentru a testa optiunile electoratului (sondaj electoral). Un sondaj in care talia esantionului este de cel mult sapte ori mai mica fata de populatia de referinta se numeste exhaustiv (in caz contrar, non exhaustiv).







![[Hai cu Votul] Mihai Popescu: Visăm cu toții ori mesianism, ori dictatură și nu ne sculăm din pat pentru nimic care se situează între ele. Din fericire, nu vom primi nici una, nici alta. Sper](https://media.iqads.ro/2024/05/339679972-961368625029431-147121557622152591-n-cover-410.jpg)











![[Noul context] Svetlana Japalău: Viitorul se întâmplă azi](https://media.iqads.ro/2020/04/svj-cover-410.jpg)





![[Comunicare, varianta interna] Gilda Lazar (JTI Romania): Daca stim sa comunicam direct si deschis cu angajatii, atunci putem face acelasi lucru si in fata presei sau a autoritatilor](https://media.iqads.ro/2015/10/lazar-gilda-mtl-9542-cover-410.jpg)













