Studiu privind intenția de cumpărare a smartphone-urilor: 78% dintre utilizatorii globali și-ar schimba marca de telefon

Studiu privind intenția de cumpărare a smartphone-urilor: 78% dintre utilizatorii globali și-ar schimba marca de telefon
  • Trendul e valabil și în țara noastră: 68% dintre români ar lua în calcul un alt brand față de cel deținut acum
  • Loialitatea față de mărcile de telefoane smart este incertă: la nivel mondial, 78% dintre cei care dețin astfel de dispozitive declară că ar lua în considerare să-și achiziționeze produse de la o marcă diferită de cea pe care o folosesc în prezent;
  • Românii își înnoiesc telefoanele regulat. 42% dintre posesorii de smartphone-uri au un aparat cu o vechime mai mică de 1 an, iar 68% dintre ei ar considera o altă marcă față de cea deținută în prezent. Dintre aceștia, jumătate ar fi dispuși să schimbe actualul brand de telefon cu un alt brand care le oferă un dispozitiv mai rapid;
  • Reputația mărcii este cel mai important criteriu de achiziție a unui nou smartphone, urmată de hardware-ul inovator al aparatului;

Teads, The Global Media Platform, anunță rezultatele celui mai recent studiu pentru consumatori realizat în parteneriat cu GWI.
Studiul global, cel mai mare de până acum realizat de Teads în 17 piețe, printre care și România, arată că producătorii de smartphone-uri vor fi nevoiți să se adapteze la noi factori care impactează deciziile de cumpărare ale consumatorilor. Pe măsură ce piața smartphone-urilor a devenit mai puțin divizată, producătorii de telefoane au început să se concentreze mai degrabă pe caracteristicile individuale ale aparatului și pe inovație, decât exclusiv pe fidelitate față de marcă, pentru a câștiga clienți.

Chestionați cu privire la factorii care i-ar determina să achiziționeze un nou smartphone, 51% dintre participanți au afirmat că garanția/ service-ul ulterior este un factor important, iar pentru 15%, acesta este ceea ce contează cel mai mult. De altfel, acesta a fost factorul-cheie descris de toate categoriile demografice de vârstă, cu doar 1% diferență de opinie între Generația X (16%) și Generația Z & Millenials (ambele 15%). Rezultatele arată că, indiferent de generație, consumatorii gândesc pe termen mai lung atunci când fac achiziții de smartphone-uri. Printre lucrurile care contează pentru ei se numără garanția și service-ul (atât cele oferite de producător, cât și cele oferite de operatorii de rețea).

În continuare, inovația în hardware a fost al doilea factor de decizie ca importanță (13%), urmat de cashback (12%), costul dispozitivului și al abonamentului (10%), și noile versiuni scoase pe piață (10%). Interesant este că „versiunea cea mai nouă” reprezintă factorul care a înregistrat cea mai mare discrepanță între generații: 13% dintre reprezentanții Generației Z declară că acesta este cel mai important factor în decizia de cumpărare, în comparație cu 9% dintre Millennials și doar 7% dintre respondenții din Generația X.

Cifrele studiului oferă o imagine pertinentă asupra pieței smartphone-urilor, subliniind că cei care intenționează să achiziționeze telefoane mobile sunt încă influențați de caracteristicile hardware-cheie. Totuși, deciziile financiare și cele referitoare la mediu joacă un rol din ce în ce mai important în decizia de cumpărare. Consumatorii doresc ca produsele lor să aibă un impact cât mai mic asupra planetei și să aibă o durată de viață cât mai lungă.

 

România se aliniază trendurilor globale

Studiul a arătat în mod clar că oamenii își doresc în continuare să aibă cele mai recente versiuni de telefoane mobile inteligente. 15% dintre participanți (18% în România) dețin dispozitive cu o vechime mai mică de 6 luni și aproape jumătate (49%) dețin telefoane cu o vechime de mai puțin de un an (42% în România), în ciuda faptului că 77% se declară „foarte mulțumiți” de telefoanele lor. În plus, 68% dintre respondenți au recunoscut că un telefon nu este doar un produs de tehnologie, ci este parte a identității/ imaginii lor (45% în România).

În mod interesant, consumatorii nu caută doar cel mai recent model al mărcii pe care o dețin. Un procent de 78% ar lua în considerare schimbarea mărcii actuale de telefon (68% în România). Generatia Z (80%) și Millennials (79%) (64% în România) sunt cei mai predispuși la schimbare, urmați de 74% (68% în România) din reprezentanții Generației X.

Bărbații sunt mai tentați să schimbe marca de telefon decât femeile (81% versus 74%), iar în România procentul este de 71% (barbați) la 64% (femei).

“Datele colectate din România au arătat că participanții la studiu petrec în medie în jur de 3 ore și 45 de minute online. Presa online joacă un rol cheie în procesul de căutare și alegere a brandului potrivit. Ca tipuri de conținut de media consumat online, Divertismentul, Știrile și Sănătatea îi atrag cel mai mult pe cei care își doresc să facă o schimbare a telefonului mobil”, a declarat Sergiu Gruiță, Industry Director Teads.

Ioanna Stagia, VP Global Client Partner Insights & Measurement, în cadrul Teads declară:

“Este interesant să vedem că deciziile consumatorilor sunt îndreptate către zone unde mărcile pot face o diferență, mai ales în contextul în care comparațiile între smartphone-uri bazate pe performanță și funcții au devenit mai dificile în ultima perioadă. Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupați de mediu, capacitatea producătorilor de a repara cu ușurință dispozitivele pentru a le crește ciclul de viață și a reduce impactul asupra planetei va deveni și mai importantă. Prin urmare, este la latitudinea operatorilor de telefonie mobilă și a producătorilor modul în care vor aborda aceste decizii și vor comunica actualizările publicului.”

 

James Aylott, SVP Strategic Accounts adaugă:

“Luna ianuarie a anului 2022 a reprezentat un moment determinant pentru piața smartphone-urilor la nivel global, deoarece penetrarea vânzărilor de smartphone-uri compatibile cu rețeaua 5G a atins 51%, depășind-o în premieră pe cea a smartphone-urilor 4G. Cercetarea noastră demonstrează o dorință clară a publicului de a-și actualiza dispozitivele, iar cele mai recente versiuni ale smartphone-urilor vor fi cu siguranță luate în considerare, dar poate cel mai interesant este faptul că utilizatorii ar putea fi mai dispuși ca niciodată să ia în considerare trecerea la o nouă marcă de smartphone-uri. Având în vedere o asemenea varietate de factori care influențează decizia de achiziție a următorului smartphone, studiul arată că publicitatea poate avea un rol substanțial în comunicarea către consumatori a caracteristicilor și beneficiilor-cheie.”

Metodologie: Teads a solicitat companiei GWI să desfășoare un sondaj în 17 piețe, concentrându-se pe intenția de achiziție a telefoanelor mobile. Au fost chestionate 7.785 de persoane, cu vârste cuprinse între 18-54 de ani, care și-au exprimat intenția de a achiziționa un smartphone (achiziționare sau upgradare) în următoarele 12 luni. Rezultatele au fost sincronizate cu GWI Core pentru a oferi informații pentru publicul interesat de telefonie mobilă în peste 40.000 de puncte. Piețele incluse în sondaj au fost:

Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă premium care conectează advertiserii și agențiile de publicitate cu cei mai importanți publisheri la nivel global, ajungând la o audiență de aproape 1.9 miliarde de oameni* în fiecare lună.

Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care conectează brandurile și consumatorii într-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livrează experiențe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri și o soluție de monetizare avantajoasă pentru editorii de conținut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.

Teads livrează rezultate pentru branduri, agenții și publisheri de top cu ajutorul unei echipe de peste 1.200 de specialiști în 50 de țări.

* Reach-ul global înregistrat în luna octombrie 2021

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related