Reclame care nu au nevoie de spoof-uri pentru ca deja par facute la misto

Reclame care nu au nevoie de spoof-uri pentru ca deja par facute la misto

Am tot vorbit in ultima vreme de Cannes, de leii de acolo, de excelenta in comunicare si campanii numai bune de dat exemplu. Publicitarii romani au laudat si criticat evenimentul, acolo unde a fost nevoie. A fost frumos.

E cazul insa sa coboram dintre premianti si sa mergem in spate, acolo unde e "Banca Magarilor". Asa ii zicea invatatoarea mea ultimii banci din clasa, rezervata celor obraznici, neascultatori, slabi la invatatura. Are si publicitatea romaneasca o gramada "de dinastia" si lansarea celei de a opta editii a Grand Spoof mi se pare un prilej potrivit pentru a le face o vizita. Nu ca sa ii dam exemplu de reclame care merita spoof-uite, ci pentru ca spoturile lor arata deja ca niste spoofuri. Si avem o gramada, au facut colegii mei o lista.

As vrea sa incep cu SangeorzTV, televiziunea locala din Sangeorz Bai. Pagina lor de YouTube e suprarealista: pe langa inregistrarile emisiunilor, e plina de spoturi TV pentru diverse business-uri din localitate: service-uri auto, magazine alimentare, depozite. Oamenii astia fac arta si nici nu-si dau seama. Insir aici cateva creatii.

Magazinul Punct:

Minimarket "La Ionica pe Rogina":

Sau un promo pentru Somesenii Sunt Talentati:

Lasam in urma SangeorzTV si trecem mai departe la Milupa Milumil, care s-a gandit ca o reconstituire a serialului Suleyman Magnificul cu bebelusi in rolurile principale e tot ce lipseste pe lume. Iata, deci, cum la palat se intampla o conspiratie impotriva Sultanului, caruia ii dispare lapticul (da, e pe bune):

Va las cateva secunde sa va reveniti si continuam periplul nostru cu Nucita, un desert natural care nu ridica colesterolul, te ajuta sa slabesti etc (disponibil la Catena). Fiind un brand romanesc, pentru promovarea lui a fost nevoie de trei spoturi in care se explica, pe rand, de ce francezii, americanii si rusii nu au Nucita. Bezna mintii:

Si ca sa nu incepem sa plangem, va mai arat doar un print discutabil. Veneris, o gama  de teste rapide pentru depistarea infectiilor cu transmitere sexuala, a luat online-ul romanesc pe sus cand a postat pe pagina de Facebook o imagine cu Eminescu pe care apare logo-ul brandului si sloganul "Afli sigur in 15 minute": 

Evident ca toata lumea a sarit in sus ca-si bat joc de *insert limbaj de lemn aici* al romanilor si ca nu e posibil asa ceva. Veneris a venit, in schimb, si cu o explicatie in care-si cer scuze, dar nu prea:

Cam atat pe ziua de azi, copii. Voi sa nu faceti ca mai sus, ci sa parodiati inteligent, la Grand Spoof 2014, toate reclamele care va plac, dar mai ales alea care va enerveaza. Premiile sunt de 7000 de lei.

Ah da, era sa uit de spotul pentru Sentimente.ro:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune


Comentarii

Silviu Filipovici
acum 9 ani
Cred ca ar trebui sa fim ceva mai modesti ref. la SangeorzTV. Gandeste-te putin cum se uita creativii din Londra la spoturile noastre din Bucuresti, copiate dupa ale lor, da' mai iefin, asa...


Branded


Related