“1 iunie” trebuie să fie în fiecare zi

“1 iunie” trebuie să fie în fiecare zi

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care face din 1 Iunie zi liberă pentru toți românii. Propunerea legislativă care modifică articolul 139 din Legea nr. 53 / 2003 - Codul Muncii a avut în spate o campanie inițiată și derulată timp de un an de Itsy Bitsy FM.  Campania vizează conștientizarea importanței timpului de calitate părinte-copil.

În campania Itsy Bitsy FM au fost implicați liderii de opinie - Andreea Marin, Virgil Ianțu și Tily Niculae -, parlamentari, psihologi, reprezentații Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA), asociații de părinți şi zeci de mii de susţinători din toată țara.

Pornind de la studiile care arată că părinții români reacționează când copiii lor au probleme de sănătate fizică, dar nu sunt preocupați de sănătatea emoțională a celor mici, toate acţiunile campaniei derulate de la începutul anului 2016 au vizat conştientizarea problemei de către părinţi, înţelegerea consecinţelor de către aceştia şi căutarea soluţiilor pentru îmbunătățirea relațiilor dintre copii și părinți.

“De acum, de 1 Iunie copiii și părinții au liber la joacă! Vreau însă să accentuez că 1 iunie e doar un simbol. 1 iunie trebuie să fie în fiecare zi, pentru că cei mici au nevoie de timp cu părinții lor. Mulțumesc pe această cale, în numele Itsy Bitsy, tuturor OAMENILOR MARI alături de care am făcut posibilă transformarea zilei de 1 iunie în zi liberă națională", Nadia Tătaru, fondator Itsy Bitsy, inițiator al campaniei 1 Iunie zi liberă națională.

Deși părinții declară că petrec destul timp cu copiii, 62% dintre copiii din România își doresc ca părintii lor să petreacă mai mult timp - cu ei. Realitatea este că părinții români acordă prioritate sănătății fizice a copiilor, nu și celei emoționale. Părinții nu sunt familiarizați cu noțiunea de "timp de calitate petrecut cu copiii", care înseamnă ca părinții să fie prezenți 100% în relație, oferindu-le întreaga atenție copiilor.

Cadourile sunt o compensare a timpului limitat pe care părinții îl au pentru cei mici. Însă cel mai bun cadou pentru copii este timpul petrecut împreună cu el, copilul preferând oricând joaca împreună cu părintele oricărui gadget, jucării sau program TV.

Un alt studiu îngrijorător arată că 1 din 10 copii din România stă de vorbă cu părinții lui doar câteva minute într-o zi lucrătoare. Studiul a mai scos în evidenţă faptul că familiile „coexistă" sub acelaşi acoperiş în loc să petreacă timp împreună. La nivel oficial, cele mai recente statistici ANPDCA  arată că în România au fost raportate peste 7000 de cazuri de copii neglijați de părinți, numai în primele nouă luni ale anului 2015, mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. 

În lipsa timpului de calitate petrecut cu părinții, cei mici pot dezvolta tulburări grave de comportament.

„Demersul nostru care are în vedere relaţia copil – părinte va continua astfel încât mesajele noastre să ajungă la cât mai mulţi părinţi din România, iar aceştia să caute soluţii”, a spus Nadia Tătaru.

Campania derulată de Itsy Bitsy FM care a susținut inițiativa 1 Iunie zi liberă națională este realizată de GMP Group, cu participarea agenţiilor GMP Advertising, GMP PR, Go Studio şi Point Public Affairs.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related