Studiu TailWind: Cum e perceputa publicitatea online de tip programatic in Europa Centrala, de Sud-Est si in Orientul Mijlociu?

Studiu TailWind: Cum e perceputa publicitatea online de tip programatic in Europa Centrala, de Sud-Est si in Orientul Mijlociu?

Tailwind, parte din Think Digital Group, a publicat concluziile editiei de anul acesta a studiului «The Status of Programmatic Trading in CEEMEA».

Studiul reflecta nivelul de intelegere si gradul de adoptie a publicitatii digitale de tip programatic in tarile din Europa Centrala, de Sud-Est si Orientul Mijlociu.

Proiectul are loc pentru al treilea an consecutiv si consemneaza opinii din partea companiilor, agentiilor de media si publisherilor cu privire la provocarile si oportunitatile publicitatii automatizate (programmatic advertising).

 

Cateva date-cheie care reies din studiu:

  • Evolutie pozitiva. Pietele trec intr-o noua etapa de maturitate, evoluand de la intelegerea teoretica a fenomenului la adoptia efectiva a programmatic trading. Mai mult de 86% dintre respondenti declara ca au o intelegere "foarte buna" sau "excelenta" a publicitatii programatice, in timp ce 80% au introdus-o deja in organizatia lor.
  • Formatele preferate. Raman dominante formatele „traditionale”, atat desktop cat si mobile, cu rate de adoptie de peste 91%, respectiv 89%. Potentialul noilor formate, cum ar fi oustream video desktop si mobile sau native advertising in sistem programatic (de ex. recomandarile de continut din finalul articolelor), sunt recunoscute, insa exista inca loc pentru crestere semnificativa.
  • Brand safety este principalul motiv de ingrijorare atat pentru publisheri, cat si pentru agentiile de publicitate. Afisarea mesajelor publicitare in mediul potrivit este cea mai importanta problema perceputa la nivelul intregii industrii.
  • Provocari tehnice. Dezvoltarea abilitatilor de automatizare, pentru majoritatea cumparatorilor (39,5%), si gasirea mixului ideal dintre vanzarile directe si achizitia automata in cazul publisherilor (47%), sunt factorii primari pentru deblocarea dezvoltarii ecosistemului.
  • Optimism pentru 2017. 49,2% dintre publisheri si 42,9% dintre cumparatori spun ca se asteapta ca mai mult de 10% din venituri, respectiv din bugetele alocate, sa provina din zona de programmatic.

Orientul Mijlociu este, pentru prima data, examinat separat in acest studiu.

Constatarile indica faptul ca piata evolueaza rapid de la faza de testare la cea de utilizare a tehnologiei: in comparatie cu raspunsurile din anul precedent, se inregistreaza o crestere de 135% in intelegerea fenomenului.

Aici poti vedea intregul raport

TailWind opereaza Project Agora, primul marketplace de tip programatic al publisherilor din CEE, Sud-Estul Europei si MENA.

Cu birouri la Bucuresti, Atena, Dubai si Budapesta, compania este si partenerul regional al Appnexus in peste 30 de tari din regiune precum si reprezentantul exclusiv al ad-serverului Sizmek.

Grupul regional TDG, din care face parte TailWind, mai opereaza in Romania reteaua de media online ThinkDigital si este organizatorul cunoscutului festival ICEEfest.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related