Ioana Manoiu despre schimbarile in PR in 2009

Eterna si fascinanta criza financiara

De luni de zile ocupa prima pagina a ziarelor si deschide jurnalele de seara. Prima intrebare la orice intalnire: cum va afecteaza criza financiara?

A devenit subiectul preferat la birou, la restaurant, chiar si la petreceri. Nu mai trebuie sa vorbim despre vreme ca sa spargem gheata, intrebam despre criza.

Cum o sa fie, ce o sa se intample, ce ne facem? Sincer? Nu stiu. Nimeni nu stie. Unii spun ca piata de PR o sa scada, altii cred ca va stagna. Optimistii spun ca va creste.

Inainte de a da verdicte si de a face previziuni, trebuie sa tinem cont de urmatoarele lucruri:
- Nicio companie nu isi permite sa renunte mult timp la comunicare. De aici putem trage concluzia ca pentru noi, oamenii de PR, lucrurile nu se vor schimba major.
- Cand se taie bugete, se taie de peste tot, inclusiv din linia aferenta agentiei de PR. Asta inseamna, dupa regula bunului simt, ca cifrele de afaceri ale agentiilor vor avea de suferit
- Este o perioada a schimbarilor majore. Sunt companii care fac disponibilizari, iau decizii importante de business si au nevoie de consultanta. PR-ul este indispensabil in astfel de momente. Asta inseamna ca volumul de munca in agentii va creste.

Sunt trei scenarii diferite, dar toate realiste. Cum stim care scenariu se aplica in cazul nostru? Nu stim. Singura solutie este sa fim atenti. Sa fim receptivi la tot ce se intampla in jurul nostru si sa fim pregatiti sa luam decizii.

De la inceputul anului avem foarte mult de lucru. Invitatiile la pitch-uri vin saptamanal. O parte din bugetele de marketing s-au mutat la PR. Avem in plan proiecte frumoase si creative. Aparent, nu avem motive de ingrijorare.

Cum o sa fie anul asta?
Pot sa-ti raspund in luna decembrie?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Related