[Marcom 2021] Ioana Manoiu: Consumatorii se asteapta ca brandurile sa se implice, sa rezolve marile probleme ale lumii, sa preia job-ul guvernului si al ONG-urilor

[Marcom 2021] Ioana Manoiu: Consumatorii se asteapta ca brandurile sa se implice, sa rezolve marile probleme ale lumii, sa preia job-ul guvernului si al ONG-urilor

Prioritatile s-au schimbat, paradigma este inside-out, lumea se invarte in jurul casei si oamenii isi concentreaza resursele la baza piramidei lui Maslow. Dar in istoria omenirii, momentele de criza si incertitudine au lansat noi inovatii si au schimbat perspectivele cu privire la ceea ce conteaza cel mai mult pentru oameni, crede Ioana Manoiu, General Manager GMP PR. In ceea ce priveste piata de comunicare, este timpul pentru un marketing reset, crede ea:

Este momentul ca brandurile nu doar sa isi redefineasca rolul, ci sa sustina societatea in moduri fara precedent. Sa se implice mai mult, mai vizibil.  Sa arate empatie, relevanta, leadership si viziune.

Consumatorii fortau de cativa ani companiile sa isi asume responsabilitatile in societatea din care fac parte, iar pandemia a marit aceasta presiune. Despre trendul “Solve, don’t sell”, anul pandemiei si ce urmeaza pentru GMP PR in 2021, povesteste Ioana Manoiu dupa cum urmeaza: 

 

Planurile de business pentru 2021 

Pornim la drum cu focus pe clientii actuali, nu pe new business si pe construirea unui nou mod de lucru, hibrid, prin care o parte din timp vom lucra de la birou si o parte de acasa. Ne intereseaza sa lucram pe proiecte care sa ne inspire si sa construim cat mai multe campanii integrate.

 

Piata de comunicare in 2020

2020 a fost un an plin de surprize. Am pornit la drum optimisti, veneam dupa un 2019 foarte bun, in primavara ne-am panicat si am lucrat pe scenarii negative, iar din septembrie surpriza a fost ca motoarele s-au repornit. Ultimele luni ale anului am lucrat la foc continuu, nu am avut timp sa respiram, nici noi, nici clientii nostri. Intr-un final a fost un an bun.

Dupa cum a inceput anul, pare ca si 2021 va fi un an plin. In ianuarie, la GMP PR, a fost la fel de aglomerat ca in decembrie. Lucrurile se misca, clientii au multe proiecte in plan, acum cautam sa angajam doi colegi noi, un Consultant Senior in zona de Corporate si un Project Manager la Creatie.

Vrem sa tinem la minim zona de new business, fiindca vrem sa ne concentram pe clientii nostri, care la randul lor, sunt supra-aglomerati.

 

Trenduri

Principalul trend care a aparut de cativa ani deja, dar in 2020 s-a asezat, a fost “Solve, don’t sell”. Consumatorii se asteapta ca brandurile sa se implice, sa rezolve marile probleme ale lumii, sa preia job-ul guvernului si al ONG-urilor. Eforturile de marketing trebuie sa aiba zona de purpose integrata, iar asteptarea fata de CEOs este sa-si exprime opiniile fata de subiectele de pe agenda publica. Clientii de azi se asteapta ca brandurile de la care cumpara sa fie o reflectare a valorilor lor. “Vreau sa stiu pozitia ta cand te cumpar” este mesajul.

 

Anul pandemiei

A fost un an dificil din punct de vedere emotional, dar ok din punct de vedere business. Am pierdut o bucata mare de business, din cauza evenimentelor, dar am compensat in zona de campanii integrate. Am avut multe filmari, am lansat campanii video, am produs spoturi TV.

A fost un roller coaster emotional pentru toata echipa. Prin primavara ne asteptam la ce era mai rau, in aprilie deja lucram pe cele mai pesimiste scenarii, fiindca proiectele se amanau pe rand. Clientii la randul lor nu aveau o directie f clara, totul era blocat, iar noi eram acasa. Odata cu venirea verii, vestile au inceput sa fie mai bune, iar din toamna, totul s-a schimbat. In decembrie deja am reinceput interviurile pentru a ne creste echipa in 2021. Deci am fost cand sus, cand jos. Spiritul de echipa a avut de suferit la distanta, fiindca noi stateam mult la povesti la birou, dar am continuat sa ramanem apropiati prin telefon, impartasindu-ne emotiile si anxietatile. Ba chiar am reusit sa facem si un mic team building la o terasa in ultimele zile de toamna, ceea ce ne-a dat o senzatie de normalitate.

 

Clientii

Nu am simtit o categorie de clienti cu nevoi mai mari, cred ca toti clientii din toate industriile au avut nevoie de comunicare in 2020. Unii cu focus mai mult pe intern, altii cu focus pe extern.

 

Consumatorii

In istoria omenirii, momentele de criza si incertitudine au lansat noi inovatii si au schimbat perspectivele cu privire la ceea ce conteaza cel mai mult pentru oameni. Consumatorii si-au schimbat mult prioritatile. Inainte de pandemie, pe piramida lui Maslow erau la self esteem si self actualization. In 2020, s-au intors la nevoile de baza, de siguranta si fiziologice.

Consumatorii traiesc inside out, lumea se invarte in jurul casei, preocuparile se refera la sanatate si familie, in loc de imagine si status. Nu mai conteaza asa de mult sa fie trendsetteri, ci sa isi pastreze sanatatea. Nivelul de anxietate a crescut f mult. Este o perioada complexa pentru branduri, este timpul pentru un marketing reset.  Este momentul ca brandurile nu doar sa isi redefineasca rolul, ci sa sustina societatea in moduri fara precedent. Sa se implice mai mult, mai vizibil.  Sa arate empatie, relevanta, leadership si viziune.

 

De ce e nevoie cel mai mult in piata de comunicare

De oameni buni, echilibrati din punct de vedere emotional, care sa poata gestiona toate provocarile care apar. Business exista, companiile au nevoie de comunicare, bugete exista, important este sa reusim sa facem fata imprevizibilului, sa ne adaptam si sa rezistam “infodemiei”, acestei avalanse de informatii negative, care ne declanseaza multe motive de ingrijorare. Sa reusim sa ne pastram ratiunea :)

 

2021 va fi anul

constructiei unui nou mod de lucru pentru anii urmatori. La GMP PR va fi cu siguranta hibrid.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP PR

Fondată în 2007, GMP PR, parte a GMP Group, este una dintre cele mai importante agenţii de relaţii publice din România. De-a lungul timpului, activitatea agenţiei a fost recunoscută local şi internaţional... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related