Calin Clej despre EFFIE

Raspunzand invitatiei dumneavoastra de a impartasi asteptarile mele legate de editia de anul acesta a Effie Awards (a sasea daca nu ma insel in Romania), am incercat un sentiment de reconciliere cu trecutul meu in ale festivalului, atat ca si simplu truditor in comitetul de jurizare vreo 3 ani la rand cat si ca bucuros membru la vremea aceea al unor echipe castigatoare de Gold, Silver si Bronze Effie.

Sincer sa fiu, daca trag o linie finala, rezultatul ar sumariza aceleasi repere comune privitoare la reteta atingerii "succesului" in cadrul Effie:

1. un brief bun (a se citi "scris bine" si cu "entuziasm") rezolva mult (uneori foarte mult..) din meritele unei campanii (probat atat in calitatea mea trecuta de client cat si ca jurat);

2. un strategic planner care tine o balanta de bun simt intre client si CS de agentie in privinta acuratetii obiectivelor si ale livrarii acestora decide soarta unui meci (similar cu un arbitru - "nepatat" ce-i drept, oare?);

3. emotiile participantilor si al galeriilor ar trebui sa ramane la statutul de efect si nu cauza - ante si post jurizare / premiere;

4. cine n-a avut TV in mix ar fi trebuit sa-si cumpere (exceptiile doar au confirmat regula) - ca tot vorbim de aplicarea filtrului eficienta in cadrul festivalului

5. putine branduri care au "livrat" conform brief-ului eficienta sustenabila de la an la an au ramas in picioare si acum in timpul crizei (ma intreb ce or fi facut cu saving-urile financiare din timpurile de glorie daca tot declarau cu patos aderenta la "a sustainable brand building strategy". Asa ca nu va pierdeti curajul, chiar daca nu aveti branduri care au facut "istorie"...

Astfel incat, daca tot vorbim de un nou inceput anul acesta odata cu Effie 2009, asteptarile mele nu sunt diferite tinand cont de spectrul de recrutare al candidatilor la finala - toate cele de mai sus probabil ca se vor valida din nou; s-ar putea totusi (si m-as bucura sincer) ca partea cu locul si rolul TV-ului in mixul de comunicare al campaniilor din brief-urile castigatoare sa se mai fi "reasezat" in ultima perioada a anului trecut dupa modelul de eficienta al campaniei ca si ROI, si nu SOV, sau OTS, relative brand Image KPIs sau alte obiective care nu tin de "foame" pe termen scurt de criza...ultimul termen pentru unii...

In rest, in ciuda crizei economice care probabil ca va fi ilustrata apoteotic in majoritatea brief-urilor la "Marketing Challenge" (desi dupa parerea mea aplicabila deloc si tuturor in 2008), ma astept sa ne loveasca din nou criza orgoliilor personale exacerbate ce ne caracterizeaza industria de marcomm inca de pe vremea cand ne-au exportat-o altii...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Related