ALT EXemplu de publicitate parsiva: credit doar cu buletinul!

Durerile de cap ale guvernatorului Isarescu in ceea ce priveste cresterea exponentiala a creditului de consum au drept cauza, printre altele, si publicitatea deosebit de agresiva pe care marii distribuitori de produse electronice si electrocasnice o fac sistemelor din ce in ce mai facile de creditare. S-a ajuns pana acolo incat imprumuturile se contracteaza direct in magazin, foarte repede si fara prea multe formalitati. Ce bine ar fi daca toate lucrurile ar fi atat de simple! Sa vedem, asadar, unde scartaie sistemul.

Nelipsitul asterisc
Trecand peste scalambaielile unor personaje cuprinse de delirium tremens la vederea unui panou publicitar care anunta cu litere de-o schioapa nemaipomenita oportunitate de a-ti lua frigider doar cu buletinul, ne-a atras atentia numitorul comun al tuturor executiilor spoturilor TV din aceasta campanie. Dupa sloganul superofertant exista un mic asterisc care face trimitere la un text absolut ilizibil din partea de jos a ecranului. Noi am avut ambitia sa descifram acest text (nici agentia, nici departamentul de PR de la Altex nu s-au invrednicit sa ne raspunda) si iata ce-am aflat: "In limita a 40.000.000 lei (4.000 RON). Pentru un credit mai mare se vor solicita si alte documente. Institutia creditoare poate impune conditii suplimentare. Termenul de doua ore se respecta in conditiile unui flux normal de clienti in magazin."
Deci e cam vopsit gardul! Pentru ca, odata ajuns la magazin, surprizele continua. Puteti opta intre ofertele a doua institutii de creditare diferite: la una dintre ele costurile creditului sunt mai mari, dar timpul de asteptare mai scurt, in timp ce la a doua e invers. Cel mai bine e, prin urmare, sa plecati la cumparaturi cu un contabil dupa dv.
A doua surpriza o constituie limita creditului. Desi ati aflat cu chiu cu vai din spotul TV ca aceasta este de 40 de milioane de lei, la fata locului trebuie sa va orientati spre un frigider mai ieftin sau sa renuntati la masina de spalat vase pentru ca in aceasta suma intra si toata dobanda plus comisioanele aferente. Prin urmare, valoarea produselor achizitionate nu poate depasi 25 de milioane de lei. Cat despre hartogaraie, nu aveti decat de completat o cerere pe proprie raspundere, iar una dintre bancile implicate solicita, in plus, un numar de telefon de la locul de munca, unde sa poata face verificari suplimentare, dar care nu va afecteaza, exceptand cazul in care va aflati la cutite cu serviciul personal.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related