Cand taci si asculti vocea produsului: Ciocolata Rom

Cat de greu se scrie un copy pentru un brand de ciocolata?
Un copy, in sine, nu se scrie greu. Mai greu e sa faci o campanie cap-coada, sa te diferentiezi, sa te pozitionezi astfel incat sa nu te calci pe picioare cu celelalte produse de pe raft. Teoretic, se face un studiu de piata care-ti spune cine iti consuma produsul, cine sunt competitorii si cine se indulceste cu ei. Teoretic, spun, pentru ca se pare ca toate ciocolatelele din Romania sunt impartite cu dragoste in familie si in randul prietenilor, obligatoriu cu multa multa dragoste,
atat de multa incat te lesina reclama la TV inainte chiar sa gusti produsul. Asa ca eu cred mai putin in cifre (desi am background tehnic) si mai mult in intuitie si experienta. Rom a fost un caz fericit in care "informatiile primite" au fost cam aceleasi cu "informatiile simtite". In plus, am crescut cu ciocolatica asta minunata, asa ca o cunoasteam foarte bine.

Ce tone of voice alegi pentru a te diferentia?
Intai de toate trebuie sa taci si sa asculti. Vocea produsului, adica. Ce are el de spus? E dulce? E amar? E nou? Are traditie? E la fel ca altcineva? E nemaivazut? Abia dupa aceea incepi sa te gandesti ce faci cu el, cam pe unde il asezi la masa, cum arata, cum vorbeste si cum se imbraca, cine ii sunt prietenii si cum sa se faca placut lor. Spre norocul meu, Rom avea o voce distincta si clara de foarte mult timp. Tot ce am avut de facut a fost sa i-o dreg putin, sa i-o intineresc si sa o fac auzita intr-un mod memorabil.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune

Dictionar