Ce nu s-a spus despre campania "Noul ROM"

Ce a realizat ROM cu ultima sa campanie ("The Taste of Coolness", considerata deja campania anului) e mai mult decat o revigorare a imaginii, prin intermediul unui inconsistent truc de fatada, asa cum bombanesc unii critici... Tot coolness-ul si toata discutia aceea despre patriotism au adus, precum calul troian in pantece, rezolvarea unor probleme mai vechi ale comunicarii de produs/brand.

Mai intai justificarea brandname-ului. In fond, de ce ii zice ROM acestui baton ciocolatiu care, din 1964 pana in anii '90, s-a numit „CIOCOLATA CU ROM”? Ca asa-i mai scurt? mai simplu? mai... cool? Nu: ci pentru ca acest produs pe baza de cacao nu contine destula cacao (si unt de cacao), ca sa poata fi denumit generic ciocolata, conform normelor internationale. Asadar, no more „CIOCOLATA CU”! Pe staniolul ambalajului a ramas doar "ROM"!

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune


Comentarii

Suman Eugen
acum 9 ani
"considerata deja campania anului"

De catre cine? IQAds? Tu, Florin Dumitrescu? Dumnezeu? Poporul roman?

Si 2, cand o sa incetam a ne extazia in fata a campanii facute si ras-facute de zeci de ani in afara? (fake "outrageous" ad, dupa care vine un protest fake fata de reclama initiala, dupa care vine reveal-ul "a fost o gluma")

Campania anului, auzi. Pfft.

Andreea Roibu
acum 9 ani
Sunt de acord ca aceasta campanie a crescut vizibilitatea produsului, dar cum stau cu vanzarile? Sentimentul patriotic te face sa vrei sa mananci un surogat al ciocolatii?
mihaela mihai
acum 9 ani
nu s-a dat inca situatia vanzarilor post-campanie (super expensive btw). ne intrebam daca a meritat sa fie atat de "creativi" :)
claudiu dobrita
acum 9 ani
Eugen,

da, New Coke, Whopper Freakout si cine mai vrei tu s-au vazut si s-au facut, tiparul e acelasi, revealul e mai prost (nu vii sa spui ca de fapt ai glumit cand pe cealalta parte faci petitii pentru readucerea vechiului Rom inapoi, pentru ca risti sa pari ca nu stii ce sa faci cu propria campanie). Tare de tot ar fi fost daca veneau spasiti si cerandu-si scuze, multumeau celor 55000 de romani care i-au ajutat sa se trezeasca si anuntau ca, la cererea publicului spectator, Rom se intoarce. Venind sa spuna ca de fapt a fost o gluma si ca oricum s-ar fi intors pierd din consistenta.

Totusi, campania asta imi arata doua lucruri: un client destept care stie ce si cum sa masoare dupa o campanie din asta si stie clar de ce a aprobat-o. Jos palaria lor, iar celor care isi fac griji pentru vanzari punand intrebarea cretina "a meritat sa fie atat de creativi'" le doresc numai bine si mai mult curaj. Mai ales Andreei MD (sper din tot sufletul ca acronimul, vezi tu mai incolo ce e asta, nu vine de la Marketing Director si nici de la, Doamne fereste, Managing Director) ii spun ca genitivul de la ciocolata e altul, secret. Al doilea lucru pe care-l observ e ca publicitatea din Romania are sanse sa-si revina.

Deci da, Eugen, in momentul de fata asta e campania anului in Romania. Slava Domnului!

florin dumitrescu
acum 9 ani
Petre Barbu in Forbes si Mandruta in Sapt. Fin. au facut paralela cu New Coke. Eu am evitat topicul, pt. ca nu l-am gasit relevant: New Coke venea cu "a new formula" si "a better taste" etc. si a fost lansat "pe bune", fara intentii de farsa. Dimpotriva, a fost o gafa de marketg, iar coca-colarii s-au prins de forta brandului din reactia publica neasteptata. In cazul ROM, a fost un joc de ambalaj (inca mai sofist dect campania Whooper/Burger King, merci Plastilina). Altminteri, da, Eugen, se poate studia comparatist mecanismul fake outrageous etc., dar... si asa m-am lungit destul pt. formatul obisnuit. Eugen: ai vrea sa scrii tu un eseuas pe tema asta? Cu conditia sa nu acuzi furaciune etc., asa cum nici eu, recunoaste, nu m-am chiar extaziat (iau exagerarea ta ca pe o deformare profesionala, data viit. insa cred ca o sa ma supar).
Gabriela Radu
acum 9 ani
vodafone, viata cu ceva in plus.. Sau Maxim! [continuata de anul trecut]
Andreea Roibu
acum 9 ani
Slava Domnului ca are cineva grija mea ! Altfel nu aflam niciodata ca genitivul cuvantului ciocolata este de fapt ciocolatei ! Si eu am grija vanzarilor , ca am timp pentru asta. In ceea ce priveste acronimul MD , te las sa ghicesti. Mai ai o incercare .
Bogdan Pustea
acum 9 ani
Intrebare: Veti mai cumpara ROM?

Raspuns personal: Nu.

Imi placea ciocolata cu rom, mi se parea interesanta. In utlima vreme cumparam 2 marci. Dupa campanie doar una: Poiana. Cu articolul asta mi-am dat seama si de ce are un gust mai bun (pt mine).

Parere personala: Da, e adevarat, romanii au un patriotism reactiv dar faptul asta poate fi folosit intr-un mod ok sau nu. Eram chiar curios cum urma sa se termine campania si da, cred ca ar fi fost interesant de vazut un ROM care isi cere scuze pentru "boacana facuta". De aici as putea sa trag concluzia ca undeva, cineva a avut o teama ca romanii nu au un patriotism reactiv atat de puternic si ca nu vor cere inapoi produsul "nealterat". Si atunci ce te faci? Ramai cu steagul SUA pe ambalaj? Deci nu s-a mers pana la capat. Au ales varianta sigura (zicem ca a fost poanta noastra si gata) care din pacate mie imi aduce aminte de politicianul "sucist" si de lipsa de cuvant din Romania. Ma intreb daca vor mai fi luate in serios comunicatele de presa de la ROM si daca oamenii vor mai crede orice schimbare pe care o va promova. Ma intreb.



Branded


Related