La ce peron trage urmatorul tren de diferentiere?

“Stimate client, recomandarea noastra este sa va creati un website!
Avand un site web, mii, chiar sute de mii de potentiali clienti vor putea vedea oferta Dvs, vor putea citi informatii despre firma Dvs, noutati, vor putea vedea chiar imagini de la diverse evenimente. Se pot inscrie pe site pentru a primi regulat newslettere prin care anuntati oferte sau promotii. Putem dezvolta un magazin online, in care clientul intra, vede produsele si poate citi ce au spus altii despre ele. Printr-un simplu clic, clientul poate achizitiona produsul!”

Cam asa ar fi aratat recomandarile facute de oamenii de marketing/comunicare in urma cu cativa ani, hai sa spunem, in era web1.0. Cati dintre noi am mai face astfel de recomandari azi? Cati si-ar risca propria imagine sa vina cu astfel de sugestii in 2010?

Anacronic, desigur! Acum suntem in web 2.0. Acum vorbim, invariabil, despre retele sociale. Acum recomandam Facebook. Cati ti-au dat “like”? Foarte bine, foarte corect, foarte frumos...Cred ca nu este articol pe care sa-l fi citit in ultimele luni – si nu vorbesc aici doar de media de specialitate din Romania – in care sa nu se vorbeasca, pe aceste topicuri, despre engagement si retele sociale. In plus, pare ca este inca nevoie sa se directioneze business-uri inspre acest spatiu, care, intr-adevar, nu cred ca a ajuns la maxim de potential.

Cred insa ca se apropie de maturitate.

Mai exact, apreciez ca, in relativ scurt timp, utilizarea retelelor sociale online pentru mediul de business nu va mai fi un diferentiator. Va ramane, probabil, un factor de igiena; adica: il ai, e ok, nu il ai, e cam neplacut. Acolo merg in masa businessuri din toate domeniile, mari si mici, acolo merg organisme de stat, institutii, organizatii... Nu va mai fi un mediu de wow, nu va mai fi cool, cum cuvantul “cool” nu mai este cool. Ceea ce ne duce cu gandul la urmatorul pas. Unde anume se va duce batalia pentru diferentiere? Unde vor aparea primele semne de “ceva” facut de “cineva” inovator, care sa creeze valva. Macar si pentru 2-3 ani...

Multi specialisti vorbesc de platforme mobile. Altii, de aplicatii care sa completeze retelele sociale existente cu diverse modalitati de a implica vizitatorii si, in cuvinte mai crude, de a manca din timpul lor.

Se pot creiona multe scenarii. Parerea mea este ca vor fi foarte importante:
- stilul de viata – sistemul de nevoi, aspiratii, modul in care indivizii (a se citi segmentele din diverse piete) se raporteaza la mediu si aleg sa se manifeste in spatiul social. Desigur, toate aceste aspecte vazute dinamic.
- suprapunerea mediului online peste offline. Modul in care aplicatiile si viata de “avatar” se vor imbina cu “real life”.

Sustinerea online-ului cu existenta din spatiul real cred ca va fi o posibila directie. Nu spun ca nu exista deja. Nici nu spun ca este vorba despre vreo abordare de impactul retelelor sociale online. O vad insa ca o evolutie fireasca pe care oamenii o vor alege si pe care business-urile vor trebui sa se muleze. Desigur, firmele care isi vor cunoaste mai bine clientii o vor face mai repede si mai bine, deci vor avea de castigat, atat in brand cat si in cifre. Mizez pe acest efect de “back to life” deoarece cred ca va exista un recul al dezvoltarii in mediu online. E interesant, cool, super, extra sau maxim sa te intalnesti cu o multime de oameni pe FB. E foarte tare sa gasesti cu usurinta fosti colegi cu care nu ai mai vorbit de ani. Astea sunt deja si vor ramane. Dar...parca ai iesi cu unii dintre ei la o terasa. Parca ar fi la fel de atractiv sa mergi la un fotbal, la un film, la munte sau la o bere... Iar firmele si organizatiile trebuie sa imbine cele doua planuri, intr-un mod coerent si in linie cu life-style-ul pietelor tinta.

Poate chiar se va ajunge sa reincepem sa facem anumite lucruri pentru noi, pentru ca ne face placere, nu cu gandul ca le facem pentru a arata altora ce am facut . O afirmatie mai dura, recunosc, dar, ca “insighter”, mi-am permis sa scormon putin prin abisurile motivatiilor din web2.0. Doar ca ipoteza...

Pana vine urmatorul tren, ne mai vedem pe retele. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

Alecsandra Popa
acum 13 ani
http://www.subaru.com/content/static/fightmediocrity/index.html

un exemplu bun dupa umila mea parere, iar aici e si facebookul:

http://www.facebook.com/pages/2011-Mediocrity

/147617815280255?ref=sgm#!/pages/2011-Mediocrity/147617815280255?v=wall

(cam mediocru insa)



Branded


Related