Clientii nu au criterii de selectie riguroase pentru invitarea si alegerea de agentii in pitch-uri

Ca industrie, trebuie sa ajutam clientii sa inteleaga mai bine mediul, sa il foloseasca mai bine, sa il evalueze si sa isi cheltuie bugetele eficient. Este singurul mod in care vom creste ca agentii, ca profesionisti, ca industrie.

Si trebuie sa incepem cu inceputul: pitch-urile. Este unul din primele locuri in care apar erori in invitarea agentiilor, brief-uirea lor, desfasurarea efectiva a pitch-urilor si selectarea castigatorului. Ni se intampla noua si li se intampla si colegilor de industrie prea des sa trecem prin povesti de povestit nepotilor.

Am fost chemati in pitch-uri impreuna cu alte 20 de agentii (chiar 30 la un moment dat). Am fost chemati si cu 4-5 agentii, dar din care doua erau formate din 1-2 oameni - si la sfarsit ni se spunea ca suntem scumpi. Am primit brief-uri care incercau sa fie adaptate pentru online - si uneori ratau mentionarea oricarui livrabil. Am muncit nopti si weekend-uri sa ne pregatim pentru pitch-uri mari, am castigat si... s-au anulat ulterior, pentru ca au realizat ca nu au buget pentru online.

Dar hei, asta este de fapt un punct bun. Inseamna ca avem un mare potential in fata noastra. Inseamna ca avem clienti interesati. care trebuie doar ghidati si ajutati.

Oricum - daca aveti idei care sa ajute la un mai bun mers al organizarii de pitch-uri, e o ocazie foarte buna sa le punem cap la cap.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune

Dictionar