Creativitatea orizontala si creativitatea verticala

As vrea sa precizez de la inceput ca nu veti gasi nicaieri conceptele de creativitate orizontala si creativitate verticala, nici pe cel mai la moda site, nici in ultima revista englezeasca, ba chiar nici in ultima editie adaugita si revizuita a lui Kotler. Nu veti gasi aceste concepte nici in vreun training de retea, ba chiar nici in vreun training tinut de vreo firma israeliana pentru agentiile de pe malul Dambovitei, menit sa ne puna la dispozitie instrumente care sa ne faca mai creativi sau sa ne ofere scurtaturi spre culmile gloriei creative.

Exista si in Romania oameni care incep sa gandeasca in publicitate si sa elaboreze propriile lor concepte si propria abordare in marketing si advertising. Stiu ca pentru unii este socanta aceasta stare de fapt. Unii vor prefera sa ramana in negatie, neacceptand ca intotdeauna exista spatiu pentru un nou pas inainte. In ciuda aparentei de progres, publicitatea romaneasca a ramas fix acolo unde era si acum 5 ani, cu aceiasi lideri, cu aceleasi idei, cu aproape aceleasi realizari in ce priveste work-ul (nu si premiile).
Trebuie sa iesim din paradigma in care noi, ca si popor, ne uitam cu umilinta si admiratie catre vest. Trebuie sa iesim din paradigma explicatiilor si justificarilor. Pentru a-i depasi pe occidentali trebuie sa incetam sa-i copiem, trebuie sa renuntam a ne face o icoana la short-list-urile sau premiile de la Cannes, trebuie sa ne construim propria identitate. Insa mai mult decat atat, scopul ultim al demersului nostru trebuie sa fie maximizarea efectelor pentru client, pentru brand-ul pe care il advertizam. Nu putem face asta fara o analiza pe termen lung si evaluarea implicatiilor pe care le au abordarile folosite in prezent. Le folosesc cu adevarat clientilor abordarile creative in voga acum in Romania si in Europa ? Le construieste cu adevarat business-ul ? Le consolideza brand-urile sau doar le usureaza munca agentiilor oferindu-le algoritmi si retete de-a gata, care le mai ajuta si sa ia premii, dar nu optimizeaza deloc bugetele clientilor si efortul lor de constructie de brand ?

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune



Related