Alexandru Cerchez despre work-ul Atelieru de Internet in 2011

Branduri din protofoliul Atelieru de Internet active in 2011 

Printre cele mai cunoscute branduri si companii pentru care am lucrat, pot sa enumar: Smile Media (compania ce detine, printre altele, www.hotnews.ro), Regina Maria Celule Stem, New Look Romania, Sanofi Aventis, Xella, Klaus & Partners, Sarpele Roz sau compania ce detine si opereaza b365.ro. Am dezvoltat si o serie de proiecte pentru piata din Statele Unite, pentru clienti mai putin cunoscuti in .ro.

Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate

Am derulat in proportie de aproximativ 60% campanii de comunicare (care includ concept, creatie, bannere si alte formate, proicte speciale, aplicatii pentru retelele sociale si social media management, sau campanii in regim CPC si CPL) si 40% webdevelopment - proportia este oarecum fortata, de dragul statisticii, pentru ca o campanie interactiva integrata de regula include si webdevelopment, prin constructia cel putin a unui landing site.

Impartirea bugetului pe proiecte

In ce priveste ponderea anumitor categorii de venituri in structura cifrei de afaceri, acestea au respectat, in linii mari, ponderea de la punctul anterior.

Modificari de bugete

Bugetele de promovare incep sa creasca in comparatie cu bugetele alocate strict webdevelopmentului.

Cerintele clientilor

Clientii, si in special companiile medii si mari, incep sa inteleaga ca un proiect executat bine si comunicat prost este la fel de inutil ca orice alt proiect web mediocru, drept urmare am resimtit crestere in zona de comunicare, cu precadere pe componente de performance marketing. In acelasi timp, clientii devin mai familiari cu zona de interactive, sau cel putin se documenteaza mai bine.

O concluzie despre publicitatea online in 2011

Am mai multe concluzii, de fapt. Spenderii din categoria companiilor mici, cu bugete pe masura, au fost mai numerosi insa mare parte din aceste bugete mici s-au dus spre Google si Facebook. S-a cheltuit din ce in ce mai putin pe media online conventionala - display, CPM. Ca un efect, preturile au scazut, sau cel putin publisherii sunt mai flexibili in politica de pricing. Proprietarii de media au fost nevoiti sa vanda mai mult CPC si CPL ca sa isi faca bugetele. Piata de aplicatii Facebook a crescut puternic, si datorita faptului ca baza de comparatie a fost mica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related