Am trait s-o vad si p-astalalta

Am trait s-o vad si p-astalalta

Intr-o maniera destul de subtila si autoritara, Profi raspunde valvei din media pe care a reusit sa o produca cu primul spot lansat acum cateva saptamani, printr-un alt spot.

Tensiunea creste, cei care se ocupa de promovarea Profi devin din ce in ce mai misteriosi de la o creatie la alta. Ca intr-un serial contagios care reuseste sa te faca sa te uiti si la episodul urmator, terminandu-l pe anteriorul in coada de peste sau atat de ciudat incat nu poti sa nu te intrebi "oare ce ar mai putea urma dupa asta". Pentru ca nimeni nu a reusit sa afle cine se ocupa de creatia Profi, insa toata lumea a avut o parere despre ce au creat ei, Profi nu s-a lasat aplaudat mult pana sa iasa la bis la scena deschisa.

Am trait s-o vad si p-astalalta

Setting de grajd de lux. In timp ce lumina patrunde lenesa prin ferestre, doi cai frumosi, frezati si aranjati, se adapa lejer dintr-o troaca cu fan de export in timp ce urmaresc o intrecere sportiva in fata plasmei lor personale. Cand, ce sa vezi, emisiunea le este intrerupta de un calup publicitar cu oameni, adica exact celebrul spot Profi. Ca orice armasari de rasa, cei doi incep sa discute despre reclama, analizand-o.

Noua creatie se leaga cumva de conceptul user-generated-content, folosind, dupa cum sustine paginademedia.ro, una din replicile lui Liviu David la adresa primului spot:  "reclama asta e un munte de rupturi logice". La aceasta se adauga o replica ce a fost foarte des intalnita in comentariile consumatorilor fata de primul spot: "n-o sa calc in viata mea intr-un Profi".

Sfarsitul il readuce in atentie pe mort, imbracat in costum de calarie, care plesneste din bici in timp ce rosteste replica deja celebra – "am trait s-o vad si p-asta".

Filosofia lui "Sunt pe un cal"

La o prima vedere e vorba de cineva care isi permite sa raspunda acuzelor din online prin investitia in productia si difuzarea unui spot. Un client cu buget de marketing mare, deci. Nu-i de mirare ca toti publicitarii vor sa afle peste ce agentie s-a pogorat raiul financiar si cand mai organizeaza Profi un pitch.

E vorba oare de o incercare de traducere in romana a "I'm on a horse" de la Old Spice? Sau s-a uitat clientul la prea multe spoturi Skittles?

Daca e sa analizam relatia dintre mort si caii ce rostesc zeflemitor replici auzite in piata despre primul spot, putem sa interpretam ca Profi se regaseste la nivel simbolic in personajul mort care se raporteaza la caii comentatori in acelasi mod in care biciul se raporteaza la spinarea animalelor. Adica "oti fi voi niste cai frumosi, dar tot eu am biciul".

Astept cu nerabdare continuarea seriei in care, recunosc, mi-as dori sa apara si comentarii de pe IQads.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar


Comentarii

ancu blab
acum 12 ani
bey da nu inteleg de ce nu pui si linkul
ancu blab
acum 12 ani
mda...nici macar nu e vreo replica inteligenta la ce s-a facut pana acum si la ce valva s-a starnit...neinteresant...cine ii fraiereste de bani pe saracii aia de duh de la profi?
ancu blab
acum 12 ani
imi place titlul tau mai bine faceau un sequel in stilul astalalt:) ar fi fost mai funny
Dragos Vulgaris
acum 12 ani
Daca tot au vrut sa faca ceva inteligent, poate ar fi trebuit sa le puna cailor ochelari. Astfel le-ar fi dat "peste nas" oamenilor care i-au si criticat!
Ciprian C
acum 12 ani
mda...deci profesionistii de la profi m-au facut cal care sta in grajd...buuun...e bine...tineti-o tot asa!

1. cand am vazut tweet-ul, am fost curios ce au scos, am sperat ca au reusit sa intoarca un pr prost intr-o chestie buna...ei bine, n-au reusit, este o lucrare la fel de prost targetata. Sper ca statisticile lor pe termen mediu sa ma contrazica.

2. articolul tau, Ioana, mi se pare un fel de emisiune TVR dedicata marilor "doamne ale muzicii romanesti". Spui in el cuvinte mari...sau expresii, ma rog, de genul "tensiune crescanda" - in fapt inexistenta, "serial contagios" - really?! :o, sau, bomboana de pe coliva (oops?!), "Profi nu s-a lasat aplaudat mult" - aici nu pot decat sa ma tavalesc de ras: =)) aplaudat!... =))

Singurul lucru bun este ca inca nu am vazut acest spot pe TV. Poate s-au limitat de data aceasta la a-mi asculta sfatul - ma rog...nu pe al meu, sunt sigur, dar si eu am spus-o - si au dat intai viral, sa vada reactia publicului? Asta da, ar fi singurul semnal ca s-au mai desteptat. In rest, imi pare sincer sau s-o spun, dar au ramas la fel de inepti. Si, repet, sper sincer pentru ei ca statisticile din vanzari ma vor contrazice.

in fine...sper sa nu-mi mai atraga atentia vreun tweet similar si la cine stie ce spot viitor din aceasta "Campanie tensionata"...exceptand cazul in care, intr-adevar, incep sa arate ca stiu sa se foloseasca de buzz si o dau intr-o zona in care sa obtina si foloase, nu doar deservicii.

In rest...noi sa fim sanatosi...si sa nu mai vedem astfel de porcarii. Salutari.

Ciprian C
acum 12 ani
mica erata: "imi pare sincer sau s-o spun" = "imi pare sincer rau s-o spun" :)
Ciprian C
acum 12 ani
dar e buna descrierea aia a visului specialistilor Profi care or sa puna saua (sau biciul) pe martoagele alea din grajdul de lux...adica pe noi, astia, comentatorii care, auzi concept, puteam fi si consumatori, poate...exact asta sugereaza.

incredibil de prost spot...incredibil...cu astfel de sugestii, incep sa le urez falimentul...asa sunt eu...mai martoaga...care nu prea suporta biciul...

dupa spotul anterior, puteam eventual sa ma vad intrand in magazin daca as fi fost "client de proximitate", caci primul spot, desi prost, nu era agresiv. Dupa acest spot nou, si daca ar fi magazin la scara blocului as prefera sa-i evit. Si chiar va rog sa nu mai dati tweet cu urmatoarea emanatie Profi, exceptand cazul ca devine inteligenta in mod real. Multumesc.

Ioana Mihai
acum 12 ani
@wanderer mersi pentru aprecieri. Cat despre aplauzele si suspansul pe care te-am lasat sa le intelegi din articol, citeste-le te rog in cheie ironica, imaginandu-ti ca Marioara Murarescu ar descaleca de pe vestitul cal (ce coincidenta!) si ar infasura acele cuvinte in ghilimele enorme. Cred sincer ca daca am fi vorbit "pe bune" despre spoturile Profi, nu ar mai incapea loc de gluma. Iar la asta, oricate bice ne-ar da altii, nu avem de gand sa renuntam. La o revedere mai placuta! :) Ioana
Ciprian C
acum 12 ani
:) OK, daca e sa le iau de la inceput in cheie ironica, atunci este in regula. :) Stiu ca in general articolele scrise sunt ironico-glumete, dar m-a agresat de la bun inceput clipul in asa masura incat, recunosc, nu am depistat spiritul in care erau scrise comentariile. Obiectiv vorbind, altfel nici nu prea aveau cum sa fie scrise, dar deh...dupa cum putem observa din existenta acestei campanii, gradina e imensa si multi ii sar gardul...

o zi placuta. ;)

Printspot Reclame
acum 12 ani
www.printspot.ro


Branded


Related