Sonia Panait (Propaganda) despre pretestarea campaniilor

Sonia Panait (Strategic Planning co-Director, Propaganda) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.

Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Anul trecut am pretestat o singura campanie. Si am avut marele noroc sa testam un spot deja filmat. Ne asteptam ca oamenii sa-l desfiinteze, cand colo am iesit cu el in forma in care l-am testat, fara nici cea mai mica modificare. Semn ca una e sa le arati desene si alta e sa le arati ceva de-adevaratelea. Am mai testat un spot in finala unui pitch. Pitch pe care l-am pierdut. Nu intru in detalii pentru ca ma enervez numai cand imi aduc aminte.

Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
Anul trecut am avut noroc si nu prea am avut onoarea pretestarii, cum ziceam. Dar in general am testat animatixuri. O bataie de cap teribila, desi, nu fara urma de rusine o recunosc, parca am ajuns sa facem o treaba din ce in ce mai buna in cum le realizam. Ca am trecut prin cateva testari la viata noastra. Unele mai penibile decat altele.

Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Nu cred in pretestare. Cel putin nu in genul de pretestare care se practica acum. Nu cred ca are vreun avantaj. Depinde de asa de multe lucruri, incat e aproape imposibil sa te ajute. De la cum sunt formulate intrebarile, la cum se decurca moderatorul, pana la cum arata ce testezi, evident (in cazul animatix-urilor sau storyboardurilor testate). In plus, cand ii pui pe oameni sa isi dea cu parerea despre ceva, mai ales pe romani cred, au tendinta sa desfiinteze, sa atace, sa vina ei cu solutii mai bune. Ca deh... asta inseamna sa ai o parere, sa spui ca nu iti place. Ce, esti fraier sa zici ca e bine? In plus oamenilor le plac chestiile cu care sunt obisnuiti, cele care ii fac sa se simta confortabil. Sar ca arsi daca ii surprinde ceva. Si il omoara pe loc.

In ce cazuri se apeleaza la pretestare
De obicei pretestarile se fac pentru ca asa 'e legea' in compania respectiva, de multe ori multinationala. Si pentru ca este greu sa iti asumi o idee, sa 'risti', sa ai o parere. Daca ai la dosar o testare in spate, esti acoperit. Nu zic ca in toate cazurile este asa, dar in multe cam asa stau lucrurile.

Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Am avut o campanie oprita de la lansare timp de vreo doi ani, nu exagerez. Am testat si tot testat o data la 4, 5 luni cate un spot nou pentru aceasta campanie. Si de fiecare data era mai abitir desfiintata, atacata, hulita de cei care erau pusi sa isi dea cu parerea. A fost un adevarat cosmar. Record in testare, cel putin pentru noi. Au murit multe idei bune atunci ca sa iesim intr-un final cu ceva caldut, corect, nevazut si nesimtit de nimeni. 1-0 pentru testare.

Succesul campaniilor pretestate
Pai nu il apreciez :). Depinde, sunt idei corecte care trec de testare, ies pe piata si isi fac treaba. Dar nicio idee surprinzatoare nu trece de testul publicului, asta e clar. Si atunci concluzia e clara: dragi clienti, nu testati daca vrei sa iesiti cu ceva proaspat, nu testati daca vreti sa vindeti. Aveti incredere in noi si in voi :), asumati-va deciziile. Ole!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related