Adriana si Stefan Liute despre planurile pentru Storience, o noua agentie romaneasca de branding

Adriana si Stefan Liute despre planurile pentru Storience, o noua agentie romaneasca de branding

Astazi s-a lansat Storience, o noua agentie romaneasca de branding, fondata de Stefan Liute (Director de Strategie) si Adriana Liute (Managing Partener), care pana de curand au format echipa de strategie de brand in cadrul Grapefruit, Stefan fiind si unul dintre co-fondatorii agentiei. Despre planurile cu care pornesc la drum, ideile cu care isi propun sa schimbe peisajul romanesc de branding si care sunt principiile pe care fondeaza noua agentie am vorbit cu Adriana si Stefan in primul interviu despre Storience:

IQads: Sloganul Storience este "Red Thread Brands", ce spune el despre cum veti gandi proiectele agentiei?
Stefan Liute: Ideea de consecventa in branding e una dintre cele mai simple si mai importante, toata lumea stie asta, dar in practica este dificil sa ramai consecvent. Asta e unul dintre principalele mesaje Storience, ca trebuie sa fii consecvent si atunci ai nevoie sa urmaresti un fir rosu. Alaturi de consecventa, coerenta e un alt cuvant cheie in cazul nostru.
Adriana Liute: Foarte multi cred ca brandurile se construiesc de la o campanie la alta, se intreaba doar 'ce campanie facem primavara asta?', or gandind asa nu o sa ai niciodata consecventa si coerenta intr-un brand. Si mai e important ca un brand sa fie si captivant.

IQads: Cat de potrivit considerati ca e contextul de acum pentru infiintarea unui start-up?
Stefan Liute: Eu cred ca in momente ca acesta oamenii care sunt cei mai deschisi la risc sunt si cei mai dispusi sa investeasca, isi dau seama ca in momente grele o investitie are un impact mai mare, face mai multi bani decat intr-un moment in care piata e asezata.
Adriana Liute: Si noi nu incepem sa facem branding de azi, am facut in ultimii ani branding, am vazut cum functioneaza si am observat ca exista loc in continuare pe piata asta.

IQads: Ce principii va ghideaza activitatea?
Adriana Liute: In primul rand ne gandim la apropierea fata de client si fata de clientii clientilor, numai prin apropiere reusim sa ii cunoastem in profunzime. Apoi vine franchetea, trebuie sa ai curajul sa ii spui clientului ce ai descoperit despre el. In cele din urma e agilitatea, sa reusesti sa oferi solutii suficient de repede incat sa rezolve problema.

IQads: Cu ce clienti sau proiecte porniti la drum?
Adriana Liute: Putem sa spunem ca momentan avem clienti din pharma si din educatie.

IQads: Care e echipa Storience in acest moment?
Adriana Liute: Deocamdata suntem noi 2 co-fondatori, dar avem deja un nucleu de designeri si programatori cu care colaboram. Avem si o agentie de PR, CONAN Public Affairs, cu care colaboram inclusiv pentru proiectele clientilor nostri si credem ca si asta e un diferentiator pentru noi - faptul ca din perspectiva strategiei de brand putem sa coordonam diverse competente complementare asa incat sa putem construi branduri si sa le ajutam sa se exprime in toate mediile de comunicare, fie ele traditionale sau digitale.
Stefan Liute: Iar in ce priveste consolidarea echipei noastre, asta cu siguranta va fi o prioritate in perioada urmatoare, ne dorim oameni pe de o parte foarte buni profesional, pe de alta parte oameni care se potrivesc foarte bine cu principiile noastre, de aceea o sa dedicam si timp, si energie in directia asta.

IQads: Va indreptati spre oameni cu multa experienta sau veti colabora si cu tineri absolventi?
Stefan Liute: Am invatat ca nu varsta il face pe om si ca exista tineri nu doar capabili, ci care intr-adevar dau lucruri celor din jur, dupa cum exista si oameni cu experienta, foarte buni, dar care s-au oprit din dat.

IQads: O sa continuati in vreun fel colaborarea cu Grapefruit?
Stefan Liute: In masura in care va fi necesar si pentru unii, si pentru altii, da, noi suntem deschisi la a colabora cu orice fel de parteneri carora le aducem valoare si care ne aduc si ei valoare noua, nu e niciun fel de limitare.

IQads: Dupa cat timp va asteptati sa apara rezultate financiare bune?
Stefan Liute: Planul e sa fim profitabili din secunda 0. 
Adriana Liute: Din prima luna pentru ca investitiile intr-un astfel de business nu sunt foarte mari, din fericire, instrumentele de lucru ale unui consultant sunt telefonul, calculatorul si, eventual, masina. Da, ai un contabil, poate colaborezi cu un avocat, iti iei un birou, dar sunt lucruri pe care le poti amortiza in prima luna. Asta nu inseamna insa ca oricine se poate apuca maine de business-ul asta si poate avea succes, noi nu incepem acum.

IQads: Care sunt obiectivele voastre pentru anul in curs? 
Adriana Liute: Planuim ca pana la sfarsitul anului sa avem in jur de 10 clienti si sa fim profitabili. Un alt obiectiv este sa ne facem echipa. E prea devreme sa spunem o cifra de afaceri, probabil ca spre finalul anului insa vom putea face o previziune. 
Stefan Liute: Si cu siguranta o vom avea o activitate editoriala, desi e mult spus, dar vom comunica despre lucruri din domeniu, ramane de vazut in ce forma, nu stiu daca va fi printr-un newsletter, social media, site sau mai stiu eu cum. Am reluat si blogul, intrerupt timp de vreo 2 ani, si sunt editorialist la SMARK.

IQads: Cum caracterizati piata de branding din Romania in momentul asta?
Stefan Liute: Mie imi place sa spun ca brandingul e ca o oglinda care reflecta nivelul de cultura a mediului economic, cu cat e mai cultivat si educat mediul economic, cu atat e mai rasarit si domeniul brandingului. Din punctul asta de vedere, o parte frumoasa in Romania este ca inca mai exista destule ocazii de a face lucruri de la zero; in alte locuri astfel de oportunitati sunt mai putin numeroase, lucrurile sunt mai asezate. In contrapartida, prea putini oameni de la client si agentii pun pret pe construirea de relatii pe termen lung unii cu ceilalti. Nu spun ca nu exista, ci ca sunt cazuri mai rare decat am vrea noi sa fie.
Adriana Liute: Clientii si agentiile trebuie sa investeasca energie in a construi relatii pe termen lung, sa aiba un plan de management al brandului si sa se tina de el, sa il gestioneze si sa masoare rezultatele. Agentiile de branding trebuie sa isi asume pe termen lung rolul de a fi alaturi de companii si de a se sigura ca acestea isi duc la capat planul, poate nu neaparat cerand bani pentru a face asta, ci facand un follow-up, asigurandu-se ca daca un client are nevoie de un mic impuls sau o mana de ajutor, vor fi acolo sa ii ofere sprijin. Noi ne gandim la diverse stimulente pentru clienti ca sa ne asiguram ca la capatul perioadei de planificare acestia au rezultatele pe care le-au propus initial si ca au invatat din greseli.
Stefan Liute: E mai important sa duci un plan mai modest bine pana la capat si sa masori ce a iesit decat sa-ti faci planuri marete la care doar sa privesti.
Adriana Liute: Consecventa pe care o pretinzi de la brandul tau trebuie sa fie ceruta si de la tine, ca manager al brandului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Related