Alex Borsan despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Alex Borsan (Online Strategic Planner, CohnandJansen JWT) despre aplicatiile dezvoltate de CohnandJansen JWT in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
In fiecare luna avem cel putin o aplicatie de Facebook. In perioade mai aglomerate ajungem la 3-4. In timp am ajuns la o echipa cu care putem duce si mai mult de atat, suntem 5-6 oameni (programatori, community manager, strategie online) care facem doar comunicare digitala.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
In mod normal engagement-ul si awareness-ul sunt foarte strans legate, asta e una din concluziile pe care le putem trage dupa fiecare aplicatie noua.

O sa ma refer doar la cele care au avut rezultate semnificative. TUCizatorul (pentru Tuc, KraftFoods) a fost printre primele aplicatii pe care le-am facut, iar obiectivul a fost awareness pentru brandul de biscuiti Tuc. A avut peste 20.000 de participanti in 5-6 saptamani de campanie.

Profil de Partie
pentru Nissan Romania, aplicatie lansata o data cu pagina de Facebook Nissan Romania, cu obiectivul de a atrage fani noi. Dupa o luna aveam deja 25.000 de fani.

Mark my Nismo (pentru Nissan Romania) a marcat lansarea unui model special – Juke Nismo, la Salonul Auto de la Geneva. Obiective: engagement si awareness pentru participarea Nissan la Salonul Auto de la Geneva. In perioada cat a fost aplicatia online am castigat peste 8.000 de fani si au fost 3.500 de participanti in aplicatie.

Voteaza colectia (Henkel, Perwoll) a sustinut o campania mai mare desfasurata pe www.atelierperwoll.ro care a avut ca scop promovarea tinerilor designeri de fashion. Am avut peste 7000 de participanti, ceea ce e foarte bine pentru o nisa atat de ingusta. Asa am dus pagina de la 3000 de fani la peste 9000 in 3 saptamani.

Activitatile de pe Facebook care au avut cea mai buna performanta
Ca regula, aplicatiile cu premii, in mod sigur. Cu atat mai mult cu cat nu am intrat in hora premiilor pe baza de like, unde rezultatele sunt masiv viciate prin tehnici specifice.

Totusi, TUCizatorul ramane cea mai accesata aplicatie facuta de noi, iar acolo nu am dat nici un premiu.

Continut original vs. continut preluat din alte medii
Depinde de aplicatie. In cazul in care aplicatia face parte dintr-o campanie mai mare, normal ca vom folosi materiale din ATL. Dar sunt multe cazuri in care plecam complet de la 0.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Nu a fost un efort prea mare. Pur si simplu ne-am pus in pielea omului care ajunge in aplicatie. Ok, nu mai avem landing tab, s-au schimbat niste dimensiuni. Nimic grav, totusi. Mai greu mi se pare cu lipsa unei documentatii la zi, dar si aici exista solutii.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Acum ceva timp aplicatiile de Facebook erau la capitolul „neconventionale”, lucruri in plus fata de lista de livrabile din brief. Acum sunt obligatorii. Semn ca au fost intelese si asimilate de catre clienti ca tool-uri de comunicare in sine.

Nu as vrea sa ajungem in cealalta extrema, in care o aplicatie de Facebook rezolva orice problema de comunicare. Din fericire nu e cazul.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
Setarea unor obiective clare si masurabile de la momentul primirii brief-ului de la client.

Documentare continua, mai ales ca Facebook are prostul obicei de a schimba brusc lucruri.

Studiu de caz dupa fiecare aplicatie.

Si a patra recomandare – relevanta fata de brand. Asta e motivul pentru care cred ca la modul ideal agentia de brand trebuie sa se ocupe si de dezvoltarea aplicatiilor, cu toate resursele de care e nevoie: programatori, community manager, strategie online. Daca nu, macar sa controleze proiectul.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
Lipsa celor de mai sus.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Cohn&Jansen JWT

We're always looking for relevant and visible ideas that take into account the cultural and social context of the world we’re in. Strategy & planningWe turn insights into relevant communication strategies.... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Related