Zoltan Szigeti (the group): Circa 11% din volumul investitiilor totale in media a fost alocat mediului digital

Zoltan Szigeti (President, the group – grupul din care face parte Media Investment) despre schimbarile observate in media digitala in 2012 in ce priveste split-ul pe tipuri de campanii si cel de bugete si asteptarile pentru anul urmator.

Schimbari observate in media digitala (2012 vs. 2011)

Au evoluat obiceiurile de consum digital. Oamenii petrec mai mult timp in media digitala, pe mai multe suporturi: telefon, tableta, computer. Dar petrec mai putin timp in fiecare loc vizitat. Cu exceptia retelelor sociale, care au preluat mult din rolul convorbirilor, corespondentei formale si chiar al intalnirilor cu cei din proximitatea emotionala. Noi toti avem mai multi prieteni si din ei toti cei mai prieteni suntem fiecare cu device-urile digitale.

S-a accentuat de asemenea apetenta pentru mesaje vizuale. Oamenii vad mai mult filme scurte pe net decat parcurg materiale de analiza sau text, in general. Ani multi internetul a folosit mai mult pentru cunoastere, pentru descoperiri. Acum capata un rol mai accentuat de entertainment.

Raspunsul agentiilor la noile obiceiuri de consum de media

Agentiile isi adapteaza solutiile de comunicare la obiceiurile nou adoptate de consumatori astfel incat campaniile devin mai vizuale, mai dinamice, mai proaspete si mai extinse ca forma de distribuire. Agentiile de media si-au adaugat competente legate de crearea de continut in media digitala, am depasit demult stadiul la care doar plasam reclama.

Impactul cresterii vanzarilor de smartphones si tablete in Romania asupra bugetelor de media

Cresterea vanzarilor de smartphone a adus o efervescenta sporita in retelele sociale, iar acest lucru stimuleaza intr-o masura oarecare investitia in media.

Obiective si solicitari ale clientilor in media digitala

Media digitala este pentru noi toti, atat ca profesionisti de comunicare cat si consumatori, un teritoriu nou. Il exploram experimentand, insa cu avantajul suplimentar ca toate experimentele au componenta masurabila.

Cele mai importante campanii ale agentiei in zona de digital in 2012

Fiecare campanie dezvoltata in anii trecuti s-a regasit in mediul digital si nu ca extensie, cu caracter complementar, ci in sine, ca demers catre o alta forma de adresare catre consumator. Toate campaniile desfasurate de noi au si componenta de interactiune, de invitatie la dialog digital.

Proiecte exclusiv online vs. proiecte integrate cu alte media

Nu-mi amintesc de vreo campanie exclusiv digitala. Nici nu cred ca ar avea eficienta. Oricat de important ar fi impactul mediei digitale ea nu poate genera, singura, acelasi efect de notorietate sau reputatie pentru branduri. Cel putin deocamdata si probabil nici in anii imediat urmatori. Ca medie generala, circa 11% din volumul investitiilor totale in media a fost alocat mediului digital.

Ponderea cheltuileilor intre publisherii locali si playerii internationali Google, Facebook, Yahoo!

Din motive de eficienta masurabila a investitiei in mediul digital o pondere consistent majoritara continua sa mearga catre Google si Yahoo!.

Split-ul pe tipuri de campanii

Majoritar Google Ads, multe proiecte speciale si din ce in ce mai putin display.

Proiecte branding vs. action

Internetul e dinamic, e viu, e febril - media digitala insemna interactiune, dialog - deci mult mai mult action. Pentru branding raman valabile preponderent solutiile clasice.

Previziuni pentru 2013

Mai multi prieteni pentru noi toti si mai mult timp petrecut cu ei in retea :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Related