3 participanti Done In 60 Seconds despre ce inseamna sa faci un remake de film

3 participanti Done In 60 Seconds despre ce inseamna sa faci un remake de film

Inscrierile din cadrul competitiei de scurtmetraj Jameson Empire Done In 60 Seconds se apropie de final (20 ianuarie, ora 23:59), dar pana sa trecem in revista toate lucrarile finaliste, am decis sa ne axam pe experientele a trei dintre primii finalisti. Pe acestia si pe ceilalti 13 participanti de pana acum ii puteti vota prin like, pe canalul de YouTube al competitiei.

"Pentru orice eventualitate voi strange cateva lire pentru o bere intr-un pub din Londra."
Andrei Redinciuc, unul dintre autorii 12 Angry Men, a stiut din secunda in care a aflat de competitie ca va face un remake dupa acest film. A adunat o echipa si a incercat sa spuna cu ei o poveste cap-coada, cu inceput si final si sa pastreze si ideea centrala a filmului. Ce difera insa in varianta lor a filmului sunt personajele, mai diverse, si adaugarea unei doze de umor.

Filmarea a durat o singura zi, montajul 3 zile. "Prima oara cand am pus cap la cap toate cadrele pe care ni le-am dorit, scurt metrajul avea aproape 1 minut si 30 de secunde si a trebuit sa mai scoatem pentru a ne incadra in limita ceruta", a spus Andrei. Toata productia a durat cam o saptamana si jumatate, iar sarcinile au fost clar stabilite de la inceput: 12 actori, un responsabil de imagine si unul de montaj.

Provocarile in realizarea filmului au fost mai degraba de ordin tehnic. "Cea mai mare problema a fost faptul ca n-am avut aparatura necesara sa realizam exact ce ne-am fi dorit pentru a obtine o imagine de foarte buna calitate, dar ne-am adaptat la ce am avut", a spus Andrei. O alta problema a fost la montaj. Dupa cum spune unul dintre autori, "a fost greseala noastra ca nu am anticipat corect niste durate si am avut putin de suferit".

In ceea ce priveste sansele scurtmetrajului de a ajunge in etapa globala, Andrei prefera sa nu se pronunte. Acesta a tinut insa sa mentioneze ca "noi vom crede in sansa noastra pana la capat si, pentru orice eventualitate, voi strange cateva lire pentru o bere intr-un pub din Londra". Echipa 12 Angry Men si-a manifestat insa aprecierea si pentru alte lucrari inscrise in concurs: Looper (nerdy version), Trainspotting, Pulp Fiction si The Dark Knight Rises.

"Am tinut castile de sunet pe urechi si am spus cu mandrie si importanta Motor/ Actiune"

Cristina Ionita, unul din autorii Anger Management, ne-a spus ca pana sa ajunga la Anger Management, a oscilat intre Harry Potter si Nea Marin Miliardarul. "Intr-o seara am luat brusc decizia de a face un muzical amuzant. Scormonindu-mi memoriile si axandu-ma pe totala lipsa de talent muzical a protagonistilor, am ales Anger Management", a spus aceasta.

Acesta a fost si primul ei film, "o joaca de copil indrumata atent de profesionalismul lui Catalin Palavescu, PacPac StudioS". Filmarea a durat o ora, montajul 4 ore, productia jumatate de zi. "Oare mai e cazul sa spun ca nu am simtit gerul la filmare si am indurat fara probleme foamea la montaj?", ne-a spus Cristina, care a ales actorii si a regizat scurtmetrajul. Catalin a ales locatia, a filmat si a montat. Forma finala au ales-o impreuna.

In ceea ce priveste provocarile din timpul filmarii, vremea le-a dat cele mai mari emotii. "Ningea feeric si filmarea era imposibila in aceste conditii", a spus Stefan Vasilita, parte din echipa Anger Management.

Pe mai departe, Cristina Ionita e increzatoare in sansa lor de a ajunge in etapa finala a competitiei. "Imi pregatesc discursul pentru decernarea premiilor", a marturisit aceasta.

"Hotararea de a merge pe varianta "Pulp Fiction" a fost luata mai repede decat ai zice <<What?>>"

Decizia de a face un remake dupa Pulp Fiction a fost una usoara, Mircea Racoviceanu fiind un fan de-al lui Tarantino de 7 ani. De acolo si pana la produsul final au trecut 7 ore de filmari, 7 ore de montaj, "iar numarul orelor de productie s-a pierdut printre zecile de cafele baute in cafenelele Bucurestiului, probabil ca o cifra aproximativa ar fi de saptezeci de ori cate sapte", a spus Lucian Stoian. Productia a functionat ca un robot japonez.

Provocarile au aparut "sub forma unui trident ofensiv", dupa cum le numeste Mircea. El a insistat sa introduca un mesaj despre consecintele utilizarii de transfuzii de sange in ciclismul profesionist, mai ales ca aceasta imagine se putea aseza complementar peste subiectul filmului. Apoi, aveau nevoie de un spatiu asemanator cu restaurantul Jack Rabbit Slim's, iar solutia a fost Club Oxygen. Ultima dificultate a fost "killing my darlings", dar rasnita logica a echipei l-a determinat s-o faca.

Cand vine vorba de sansele de a ajunge in urmatoarea etapa a competitiei, intreaga echipa crede ca au toate sansele, mai ales ca au primit neasteptat de multe semnale pozitive din partea celor care au vazut filmul.

Daca povestile din spatele a 3 scurtmetraje inscrise in cadrul competitiei Done In 60 Seconds v-au inspirat, mai aveti timp pana duminica, 20 ianuarie, la ora 23:59, sa inscrieti propria varianta a unui film celebru in 60 de secunde.

Mai multe detalii gasiti pe www.jamesonempirediss.com si pe pagina de Facebook Jameson Romania, in tabul dedicat competitiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related