Cei trei castigatori locali "Done in 60 Seconds" si intamplarile lor

Cei trei castigatori locali "Done in 60 Seconds" si intamplarile lor

Pe data de 10 februarie s-a incheiat etapa locala a competitiei de film “Done in 60 Seconds”. Dupa perioada de inscrieri a lucrarilor, a urmat etapa de vot a publicului si cea de jurizare din partea juriului profesionist, cand cele mai bune lucrari finaliste au putut fi votate pe canalul YouTube al competitiei.

In urma punctajului s-au stabilit lucrarile castigatoare ale celor 3 premii. Cei trei castigatori au stat de vorba cu noi si ne-au povestit experienta lor in aceasta competitie si care a fost secretul lucrarilor victorioase.

Imediat ce am citit regulamentul, am zis "The Birds, cu ratuste de baie".

Vlad Andrei Ghinea a castigat premiul I cu un remake al filmului “Pasarile” de Alfred Hitchcock. La filmari, echipa a fost impartita foarte clar pe roluri: actori: Madalina Butnariu si Razvan Oprescu; imagine/montaj: Mihai Gheorghe si regie/muzica/montaj: Vlad Ghinea, Alin Boeru, Valentin Musoiu.

Desi s-au strans foarte organizat intr-o echipa, au intampinat si provocari. “Pe langa cerinta de a rezuma filmul in 60 de secunde si alegerea celor mai bune cadre, as aminti lipsa acuta de ratuste. Alin a inceput o campanie pe facebook pentru donare de ratuste. A strans cateva like-uri, cateva comentarii mai putin ortodoxe si o singura macanitoare", insa adevarata provocare a constat in “realizarea unui scurt metraj care sa nu aiba nevoie de prezentare, sa fie recunoscut de oricine si in acelasi timp sa te faca sa il vizualizezi de mai multe ori”.

"Suntem amatori, dar am muncit mult si cu pasiune.”

Filmarile pentru scurtmetrajul de 60 de secunde au durat o zi intreaga. “Post productia in schimb a durat destul de mult. Toti aveam impresia ca am gandit de la bun inceput un film de 60 de secunde. Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, am scos prima varianta undeva la 120 de secunde. A fost o adevarata provocare sa-l aducem la forma finala pentru concurs. Foarte multe variante, foarte multe incercari, ore intregi de vazut si revazut cadrele, intalniri, discutii ce au durat cam o saptamana."

In calitate de castigator al premiului I, aceasta competitie i-a oferit lui Vlad ocazia de a merge in Londra pe data de 23 martie la Finala Globala.

“Competitia mi se pare o idee extraordinara, pentru ca-i impinge pe creatorii de filme, fie ei amatori sau profesionisti, sa faca in asa fel incat sa extraga seva dintr-un film renumit in doar 60 de secunde. Am vazut pe pielea mea ca nu e deloc usor, si totusi foarte multi au reusit sa faca asta. Am vazut productii foarte bune inscrise in concurs (Pulp Fiction, Any Living Dead, Buried, American Beauty) si sper ca de la an la an calitatea filmelor va creste”.

“Nu vorbim de vreun festival de film, ci de un concurs in care oricine poate sa se afirme, iar asta mi se pare minunat.”

Castigatorul locului doi, Mihai Ghita, este responsabil pentru remake-ul filmului American Beauty. Acesta a ales sa faca un remake dupa un film cunoscut, in schimbul unui film mai putin cunoscut, dar pentru care avea idei de mult gandite.

“Ideea pe care o aveam la inceput am slefuit-o singur de o mie de ori, abia apoi am contactat lumea, le-am spus ce doream sa realizam, am cumparat o sticla de Jameson si am facut o mica plimbare in parc cu un trepied in spate, o camera si ce mai aveam la noi. In cele din urma, am inserat in film un mic conflict si o rezolvare la fel de dubioasa ca si situatia initiala.”

“Vroiam sa pastrez cat mai mult timp ambianta de parc, pentru ca melodia lui Thomas Newman sa intre in momentul in care acea situatie se rezolva si lucrurile ajungeau sa se intample, cel putin la nivel ideatic, la fel ca in film.”

“Am aflat chiar in ultima zi de competitia Done in 60 Seconds.”

Scurtmetrajul de pe locul III a fost inspirat de filmul “Ghost” si a fost inscris de Daniela Tuia. Nu s-au folosit scripturi, scenarii, doar spontaneitate.

“Ne-am adunat 4 prieteni in apartamentul in care s-a filmat si inca ne gandeam ce urma sa facem. A fost ceva spontan si din acest motiv am mers si pe ideea de a fi comic.”, dar se pare ca “cel mai dificil a fost sa-i convingem pe protagonisti sa se lase fimati.” Daniela a declarat ca a vazut multe filme care i-au placut si a ramas surprinsa de idei.

"Done in 60 Seconds" este o competitie globala de film scurt, parte a festivalului de film Jameson Empire Awards. Competitia este organizata la nivel international de Bauer Media, iar etapa din Romania a fost implementata cu sprijinul IQads.

Mai multe informatii gasiti pe www.jamesonempirediss.com si pe pagina de Facebook Jameson Romania (www.facebook.com/Jameson.Romania), unde se gaseste un tab dedicat noutatilor despre competitie.

Despre Empire Awards

Empire Awards este festivalul de film organizat de cea mai bine vanduta revista britanica de film – Empire. Festivalul, aflat la a saptesprezecea editie, premiaza cele mai bune filme si cei mai buni realizatori de film din intreaga lume, in functie de voturile cititorilor revistei. Cea de-a optsprezecea editie a festivalului va avea loc pe 25 martie 2012 in Londra.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related