[Festival local] Claudia Chirilescu (Spoon Media): Este important ca un festival sa onoreze valoarea creativitatii indiferent de unde vine

[Festival local] Claudia Chirilescu (Spoon Media): Este important ca un festival sa onoreze valoarea creativitatii indiferent de unde vine

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? In ultima saptamana de inscrieri la a doua editie ADC*RO Awards, dezbatem problema cu membrii juriului. Vedeti parerea Claudiei Chirilescu, Director General la Spoon Media si membru al juriului la categoria Media.

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Eu consider ca un festival este credibil prin prisma juriului si a respectarii criteriilor de evaluare. Cu cat este mai putin subiectivism, cu atat mai bine. De asemenea, este importanta relevanta unui festival la nivel international, nu doar pentru piata locala. In momentul in care jurizezi lucrari inscrise din multe tari, ai certitudinea ca evaluarea s-a facut tinand cont de un nivel global si ca ai ales cel mai bun din cel mai bun.

Ce face, ce nu face
Respecta standardele si nivelul de exigenta de la o editie la alta. In cadrul aceleiasi editii, chiar daca echipele de jurizare sunt diferite, criteriile se pastreaza similare pentru a nu exista diferente intre premiile acordate unei categorii sau alteia. Nu se premiaza aceeasi agentie multi ani la rand caci asta descurajeaza inscrierile si creeaza perceptia de monopol. Este important ca un festival sa creeze imaginea ca este deschis si catre agentii independente, eventual si catre start-up-uri in comunicare. Sa onoreze valoarea creativitatii indiferent de unde vine. Agentiile mari au bugete de inscrieri superioare celor independente si aici este nevoie de incredere ca ai sanse reale sa castigi, daca ai o lucrare buna.

Ce se intampla, ce nu se intampla
Se mai intampla ca intr-un an sa fie un juriu foarte exigent si sa acorde putine premii, chiar daca nivelul lucrarior inscrise este perceput ca fiind similar cu cel din anii anteriori. Eu personal nu mai cred in separarea campanii ATL si digitale. Acum aproape toate mecanismele de comunicare acopera mediul online si social media deopotriva, asa ca aici as simti nevoia unei actualizari a tipologiilor de festivaluri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related