ATELIER SAPTE: In 2013 am redefinit profilul echipei de creatie, angajand oameni cu experienta in zona de digital

ATELIER SAPTE: In 2013 am redefinit profilul echipei de creatie, angajand oameni cu experienta in zona de digital

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre ATELIER SAPTE povesteste in continuare Ruxandra Petrescu (Director de Creatie). 

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Fiind un inceput de drum pentru ATELIER SAPTE, cifra de afaceri a evoluat in unghi drept.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
In ceea ce priveste departamentul de creatie, am redefinit profilul echipei, angajand oameni cu experienta in zona de digital. Si inca nu ne-am oprit, mai cautam un programator.

Cat despre proiectele in care am fost angrenati, am decis sa selectam pitch-urile la care participam, pentru a ne putea concentra la parteneriatele deja stabilite. Desi suntem la inceput, credem si s-a dovedit in 2013 ca lucram mai cu placere pentru branduri cu care avem continuitate.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Daca ma intrebati care sunt cei mai importanti clienti ai ATELIERULUI, va raspund intr-un singur cuvant: toti. Asa ca va voi enumera cei mai importanti clienti ai agentiei noastre, in ordine alfabetica: Agricover Group, Alexandrion Grup, Beiersdorf, Domeniile Sahateni, Farmec, Henkel, Molson Coors, Nestle, PAD Energy Group, Visual Fan.

In 2013 am lucrat cu Farmec pentru campaniile de imagine Farmec Natural si Nufar & Triumf, cu Henkel pentru activarile in-store ale brandurilor Silan, Pur si Bref, iar cu PAD Energy Group si Visual Fan am demarat actiuni de media relations si evenimente speciale, respectiv am organizat un eveniment la Sofia, Bulgaria, pentru presa si bloggeri din IT&C. 

Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Ca un modest om de creatie, voi incepe cu mine, directorul de creatie. Insa un director de creatie este total dependent de priceperea unui manager al departamentului de productie, iar aceasta e o buna ocazie sa ii multumesc colegei noastre Liliana Nap pentru rabdarea cu care asculta toate propunerile noastre nebunesti si chiar reuseste sa le transforme in realitate. De asemenea, acelasi director de creatie nici nu ajungea sa raspunda la acest interviu daca nu colabora cu managerul departamentului de PR, Claudia Agafitei, care are grija atat de felul in care se vede ATELIERUL din exterior, cat si de felul in care trebuie sa comunice cu presa clientii nostri. Din ce in ce mai important in abordarea proiectelor noastre este si IT managerul nostru, Andrei Pantea, care conduce departamentul cu ajutorul caruia am reusit sa digitalizam foarte multe dintre interactiunile consumatorilor cu brandurile de care ne ocupam. Cat despre noul manager al departamentului de Client Service, aici vom reveni in curand cu o stire, pe care abia asteptam sa ne permita PR managerul sa v-o dezvaluim.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Anul trecut ne-am unit destinele agentiei cu doi oameni noi: Adrian Dragan, copywriter, si Vlad Stoiculescu, expertul departamentului de creatie in ale digitalului.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Of, putem sa umplem cateva pagini cu o dezbatere despre ce inseamna "campanie buna" si care e instanta abilitata sa clasifice intr-un fel sau altul o campanie. Dar pentru ca nu vrem sa plictisim cititorii si sa deviem de la subiect, o sa va enumar cateva din campaniile mele de suflet, pentru ca altfel v-as spune ca toate campaniile noastre sunt cel putin bune. Asa ca incepem cu cea mai vizibila campanie de imagine: Nufar si Triumf. Aici am avut sansa sa colaboram cu o echipa de marketing extrem de flexibila si in acelasi timp foarte hotarata sa aduca o schimbare radicala acestor branduri romanesti de traditie. Astfel, am reusit sa intinerim si sa modernizam imaginea acelor produse de curatenie, prin intermediul unei campanii bazate pe un insight simplu si la obiect: fiecare femeie stie cum sa faca curatenie, neavand nevoie nici de soacre iscoditoare, nici de vecine bagarete, nici de prietene binevoitoare cand nu e cazul. Povestea aceasta ilustrata in spotul TV, in print si in POSM-uri cu Maria Buza, a reprezentat reteta unei campanii care si-a demonstrat succesul prin cifrele de vanzari si market share. Da, nu va mirati, un director de creatie trebuie sa stie si un pic de marketing, cel putin dupa umila mea parere.

As continua mai pe scurt cu activarile pentru brandurile Nestle Ice Cream, care au avut atat componente in-store, cat si social media. Cel mai « de suflet » element al acestor activari este, pentru mine, relatia cu reprezentantii companiei Nestle cu care colaboram pentru brandurile de inghetata. Sunt niste oameni pentru care iti vine sa lucrezi si in timpul liber, si de aceea campaniile construite cu asemenea oameni au mult suflet in ele si nu au cum sa nu-i atinga pe consumatori. Din nou, parerea mea…

Va mai spun cateva cuvinte si despre ceea ce eu numesc "provocarea Agricover". Nu a fost usor sa dezvoltam identitatea si campania de comunicare a unui serviciu din domeniul agri business-ului, insa entuziasmul unor oameni din agentie care au luat pentru prima data contactul cu acest domeniu se pare ca a fost cel care a transformat "provocarea Agricover" in "reusita AgriTelVerde". Acesta din urma este numele creat de noi pentru primul serviciu de asistenta al fermierilor din Romania.

In final, mai adaug doar doua vorbe despre noul nostru client Henkel, unde am avut bucuria sa constat ca avem un partener de dialog deschis, onest si chiar creativ . Serios, exista si clienti care au idei creative pe care le apreciez, mai ales atunci cand nu isi impun aceste idei, ci doar le propun, ca si cum eu, directorul de creatie, as fi clientul lor pe partea de creatie.

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
In primul rand, am invatat ca, inainte de a incerca sa castigam clienti noi, e mai important sa ne asiguram ca ii pastram pe cei existenti. De aceea, niciodata nu vom proritiza un pitch in defavoarea unui proiect pentru un client existent.

In al doilea rand, datorita nevoii acute de eficientizare a bugetelor clientilor, am inceput sa apelam din ce in ce mai des la tehnologia digitala. Aceasta solutie e benefica nu doar din punct de vedere financiar, ci si datorita impactului din ce in ce mai mare al evolutiei societatii si individului catre digital. Pe scurt, "digitalizarea" inseamna bugete mai eficiente si interactiuni mai spectaculoase cu consumatorul.

In final, as adauga faptul ca am invatat cum sa recrutam cei mai buni oameni pentru agentie. Spun "oameni" si nu "profesionisti" pentru ca intr-o agentie locala e foarte important sa existe o colaborare la nivel uman, dincolo de proceduri si reguli. Iar pentru a obtine acest tip de colaborare, e necesar dar nu e suficient sa angajezi buni profesionisti; ai nevoie ca acesti profesionisti sa fie oameni de caracter, oameni simpatici, oameni pe care sa ii poti numi prieteni. Trebuie sa avem incredere unii in altii, altfel nu avem cum sa pretindem incredere din partea clientilor nostri.

Asteptari la inceput de an
Speram ca in 2014 sa putem demonstra tot ce stim sa facem, pentru ca avem cu cine!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related