Dollflowers: o lume in miniatura locuita de papusi din lemn

Dollflowers: o lume in miniatura locuita de papusi din lemn

Prin liceu, am avut de scris un eseu despre copilarie. Eu am povestit cum simt ca moare copilul din mine cu fiecare "indatorire" de adult pe care o capatam, cu fiecare intretinere pe care ma trimiteau ai mei s-o platesc si cu fiecare oala de ciorba pe care ma puneau s-o fac pentru ca "n-o sa fim noi langa tine toata viata, mama". Profa mi-a spus ca ceva e in neregula cu mine si ca ar trebui sa vorbesc cu psihologul scolii, de unde trag concluzia ca n-a inteles chiar ce voiam sa zic. Mi se pare insa ca Eli Roman si Andreea Rosianu sunt mai aproape de viziunea mea, cu papusile pe care le creeaza in cadrul proiectului Dollflowers. Daca in timpul saptamanii au job-uri de oameni mari - Eli e jurnalista, Andreea e economista - in timpul liber se refugiaza si-si dau frau liber imaginatiei creand, din lemn, tot felul de papusele. Le si croiesc hainute pe masura, astfel incat papusile sa fie mereu la moda. Proiectul a inceput ca o joaca, insa, incet-incet, el incepe sa devina o afacere. Ce, cum si de ce fac doua femei in toata firea papusi, ne-au povestit chiar ele. 

O idee, un proiect
Proiectul a aparut in 2013, desi il nutream de ceva vreme, fiecare de capul ei. Ca sa ne intelegem, Dollflowers este designed by EA, adica Eli Roman si Andreea Rosianu, prietene de prin anii studentiei la ASE. Fiecare dintre noi voia sa isi dea frau liber creativitatii si sa isi dezvolte hobby-urile. Eli, pe langa cotidianul agitat al stirilor de la Realitatea TV, cocheta cu aranjamentele florale iar Andreea, in timpul liber, se refugia in lumea papusilor. Nu ne-a trebuit prea mult ca la traditionalele intalniri de sfarsit de saptamana, “girl talks”, sa punem la cale Dollflowers. Era ce ne trebuia, 2 minti creative care se pot baza una pe cealalta si un pic mai mult curaj decat il aveam individual. Vedeam, dincolo de aranjamentele florale, acea nota de originalitate pin papusa care le insotea. Partea de aranjament floral a ramas doar pe proiecte punctuale. Fiind perisabile si neavand timpul necesar si spatiul de ingrijire si depozitare, ne-am concentrat doar asupra papusilor. Ne adresam tuturor celor carora le place si apreciaza handmade-ul. Noua ne place sa spunem ca facem papusi pentru oameni mari!

Oamenii
Prietene de peste 10 ani, in timpul liber ne dedicam timpul liber hobby-ului de a crea papusele. Cu alte cuvinte, Eli Roman, jurnalist Realitatea TV si Andreea Rosianu, economist, ne gasim timp la fiecare sfarsit de saptamana sa onoram comenzile, nu putine, si sa ne refugiem intr-o lume a papusilor.

Obiective
Mai in gluma, mai in serios, sa reusim sa ne facem vacantele prin toate colturile lumii si sa ducem cu noi peste tot creatiile Dollflowers. Si, de ce nu, sa devina un business adevarat, cu o dimensiune care sa ne permita la un moment dat sa facem doar asta.

Papusi personalizate
Cele mai multe dintre papusile realizate au fost personalizate dupa “chipul si asemanarea unei persoane”. Aceasta personalizare care ne hraneste instinctul creativ pleaca de la culoarea ochilor, a parului, stil vestimentar si chiar hainute, pana la hobby-urile acelei persoane.Ganditi-va ca totul pleaca de la o bila de lemn si un carlig de rufe din lemn. Creatiile Dollflowers sunt un fusion perfect intre hainutele statement, original, traditii si emotii.

Cea mai mare provocare
Provocarile vin din solicitarile clientilor nostri, din modul in care ne descriu persoana careia i se face cadou o papusa si modul in care noi o percepem si o cream. Greutatea cea mai mare a fost ca in aceasta perioada a trebuit sa refuzam toate comenzile particulare si cele de Paste pentru a onora cea mai mare comanda pe care am primit-o de la infiintare: 350 de papusi traditionale romanesti care vor reda portul popular din diverse regiuni ale tarii.

Monetizare
Proiectul a inceput sa produca bani de Craciun, anul trecut! Si de atunci nu ne am mai oprit, fara sa uitam insa ca toate acestea se intampla in plan secund dupa joburile noastre.

Colaborari cu branduri
Da, aceasta colaborare insemnand o comanda din partea unui brand international. Ceea ce ne da sperante ca vor urma si altele si de aceea ne gandim serios sa trecem de bariera unui hobby catre antreprenoriat.

Promovare
In momentul de fata, prin intermediul Facebook, Pinterest si prin revistele pentru femei (Unica, Elle, etc). In plus, avem intalniri cu oamenii din  agentiile de PR si prezentarea proiectului in cadrul corporatiilor, oamenilor de marketing carora incercam sa le vindem acest concept de cadou personalizat adaptabil oricarei imprejurari (aniversari companii, Paste, Craciun, Halloween, Valentine’s Day, 1 si 8 martie).

Planuri de viitor
Reinvestirea profitului in ceea ce inseamna constructia unui site, realizarea unor sedinte profesionale de poze de produs si, de ce nu, cresterea echipei…Cu 2 perechi de maini, si alea care lucreaza doar in timpul liber, nu poti sa creezi un proiect viabil. Ne gandim si la o latura mai sociala a proiectului in care sa luam colaboratori seniori care inca nu pot iesi la pensie si nici nu se mai pot regasi pe piata fortei de munca.

Creatoarele in alte proiecte
Momentan ne concentram asupra Dollflowers, nivelul 1: decorate your life cu papusile noastre…urmeaza insa si nivelul 2, 3 etc. Trebuie sa mai crestem putin si sa ne consolidam pozitia pe piata autohtona inainte de a vedea dincolo de granite! Think big, act big!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related