[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de comunicare online] Mihai Tataru: Un lucru fain era faptul ca 99% din proiectele de digital care se faceau la inceput erau 100% locale

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de comunicare online] Mihai Tataru: Un lucru fain era faptul ca 99% din proiectele de digital care se faceau la inceput erau 100% locale

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, comunicare online, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de comunicare online si al agentiei SENIORHYPER, ne spune Mihai Tataru (Managing Partner):

Relatia Client - Agentie
In 2007, online-ul era ceva nou in piata locala de comunicare. Existau doar cateva agentii independente de digital si cateva departamente specializate in cadrul unor agentii clasice de ATL.  Clientii nu aveau informatiile necesare si nu cunosteau valoarea acestui spatiu, implicit bugetele dedicate acestui segment erau foarte mici. In plus, conceptul de strategie in zona de digital era aproape inexistent, piata cumparand in proportii semnificative creatie si productie digitala.

Vorbim de o piata care era grea din punct de vedere al bugetelor, pentru ca noi vindeam inovatie, iar piata credea ca digital inseamna sa faci un website. Pe de alta parte, era usor, pentru ca digitalul este o zona usor masurabila, cuantificabila, chiar si fara existenta Facebook si Twitter. De altfel, un lucru fain era faptul ca 99% din proiectele de digital care se faceau in acea perioada erau 100% locale, nu exista nicio adaptare care sa vina din regiune.

Faptul ca am fost printre primele agentii de digital de pe piata locala a reprezentat un avantaj pentru noi in aceasta relatie, pentru ca ne-a ajutat sa dezvoltam parteneriate si sa evoluam impreuna, de la proiecte simple de digital (creatie si productie de platforme digitale), trecand prin euforia Facebook, pentru ca in prezent sa ne indreptam atentia spre interactiunea instore cu consumatorul.

Cerintele de comunicare ale clientilor
In functie de nevoile si specificul business-ului, cerintele clientilor au evoluat in mod diferit. In perioada 2007 – 2010, agentiile erau cele care mergeau proactiv catre clienti cu propuneri de obiective, strategie si executie. Din 2010, lucrurile s-au schimbat, clientii au inceput sa inteleaga si sa aprecieze spatiul digital si nevoia unei strategii pe termen mediu si lung in aceasta zona. Odata cu dezvoltarea platformelor de social media, cerintele de comunicare ale clientilor au capatat o noua dimensiune, iar aceasta perioada a venit cu numeroase provocari si oportunitati.

Modelele de plata Client - Agentie
In 2007, majoritatea activitatilor pe care companiile le realizau in zona de comunicare online erau punctuale, astfel si plata era realizata tot pe baza de proiect. Odata cu cresterea interesului pentru aceasta zona, au inceput sa se diversifice modelele de plata; de la project-based, am ajuns sa avem clienti permanenti, pentru care exista un flat fee. De altfel, mix-ul acesta intre project-based si flat fee este ceea ce am incercat, si spunem noi ca am reusit sa realizam. 

Workflow
Pentru noi, flow-ul de lucru nu s-a schimbat foarte mult. De la inceput am dezvoltat proiectele in-house, avand un departament de programare specializat. Ce s-a modificat a fost structura lucrului, continutul video fiind tot mai puternic.

Am adaugat si un departament de Project Management al carui rol este sa asigure buna desfasurare a proiectelor si comunicarea intre departamentele implicate – fie ca e vorba de creatie, programare sau terti.  In plus, marea majoritate a angajatilor nostri sunt de foarte mult timp cu noi, retentia de personal fiind ridicata, astfel incat flow-ul de lucru nu a fost afectat de aceasta variabila.

Evolutia business-ului SENIORHYPER
Business-ul de comunicare online a evoluat odata cu piata si, cum online-ul este singurul segment de piata care a continuat sa creasca si in perioada de criza, business-ul nostru a crescut. Avantajul major e ca acest mediu devine din ce in ce mai eficient din punct de vedere al costurilor si masurabilitatii.

Spre exemplu, in 2007 aveam 2-3 clienti cu care aveam parteneriate care depaseau proiecte punctuale; astazi, in 2014, SENIORHYPER are peste 10 clienti permanenti. Evolutia se vede si in numarul de angajati: in 2007 existau putin peste 10 angajati, astazi suntem una din cele mai mari agentii de comunicare online din Romania, avand 58 de angajati.

Pozitionarea in urmatorii 7 ani
Viitorul este in online. Rata de penetrare a internetului este in permanenta crestere si inca exista loc pentru mai mult. Tehnologia avanseaza cu pasi rapizi, astfel incat granita dintre mediul online si cel offline e din ce in ce mai mica.



Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este una dintre cele mai mari agentii de digital advertising din Romania, cu o echipa de 42 de specialisti si o expertiza de peste 8 ani in... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related