[INSIDER | Business-ul Media Pozitiv in 2015] Rares Petrisor: Schimbarea modelului traditional - dominant - de PR e presanta

[INSIDER | Business-ul Media Pozitiv in 2015] Rares Petrisor: Schimbarea modelului traditional - dominant - de PR e presanta

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Media Pozitiv ne povesteste Rares Petrisor (Head Strategist).


Cifra de afaceri Media Pozitiv in 2014

Inca nu avem datele contabile finale. Decembrie a fost o luna extrem de profitabila, cu multe evenimente si proiecte punctuale care au tintit consumatorii si obiceiurile lor de sarbatori. Estimam, totusi, o cifra de afaceri pe 2014 de aproximativ 250.000-300.000 euro, adica o crestere de 25% fata de anul precedent.

Evolutia pietei de PR in 2015

In primul rand, mi se pare ca s-a intetit competitia: agentii noi, echipe noi, consolidari si, de ce nu, modele noi. Anul acesta, Media Pozitiv implineste 10 ani (multumim!) si vom folosi prilejul pentru a lansa o contraofensiva: un nou tip de pachete de servicii (o platforma), noi concepte si o viziune destul de diferita fata de ceea ce astazi este, inca, mainstream PR.

Dupa 10 ani de PR si inca vreo 12 de jurnalism inainte de agentie, pot spune ca piata evolueaza in Romania in functie de clienti. Daca vom avea clienti care vor intelege, cere si aplica noi modele de comunicare pentru ceea ce este evident ca sunt noile tipuri de public, agentiile se vor schimba. Bugetele si agentiile se vor modifica structural, intreaga filosofie de investment vs. return of investment se va scrie intr-o noua paradigma.

Stiti cum e, daca tu crezi mult in ceva, ajunge sa ti se para adevarat. Nu cad in capcana asta, pentru ca o sa par singurul nebun (e suficient sa fii singur, daca mai esti si nebun…).

Dar schimbarea modelului traditional, dominant de PR (media relations, evenimente, management de comunicare externa/interna) e presanta. "Bucati" intregi din business-ul traditional s-au desprins din activitatea curenta: "media relations" e o expresie care mai apare doar in discutiile cu companii straine care vor sa castige awareness in anumite zone de public.

Raspunsul scurt: se vor schimba multe.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Pai, venituri. Venituri, venituri, venituri. Costurile oricum sunt "barbierite", cu avariile aprinse din 2009 incoace. Avem si o extindere la nivel national (pentru inceput!) in plan si sunt foarte curios cum evolueaza comunicarea in alte orase.  

Apoi, sunt convins ca parteneriatul strategic cu reteaua Worldcom (Media Pozitiv este membru Worldcom PR Group din 2013); ne va aduce mai multi clienti. Estimez ca vom incheia 2015 cu o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 euro.

Structura portofoliului de clienti

As spune ca ne bucuram de formula si-si: avem clienti mici (fee-uri relativ mici, activitate redusa/minima – majoritatea activi pentru ca nu au dorit sa renunte la comunicare, desi au redus drastic costurile), clienti mari (fee-uri semnificative, activitate intensa, campanii etc.).

Imi place sa cred ca avem un numar adecvat de clienti, pentru ca se pare ca si ei, si noi suntem fericiti. Sunt mandru sa-i mentionez aici pe cativa dintre ei: Omnilogic, TBI Group (TBI Bank, TBI Leasing, TBI Credit), Saxo Bank, Fluke, Lexmark, Omniasig Unirea, Rombet. Cu Omnilogic lucram neintrerupt de 10 ani, ceea ce spune mult.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Noi am stat un pic departe de febra social media. Dezvoltam continut pentru clientii nostri, ba chiar avem o diversitate aparte pe aceasta nisa – mobile & tech content (continut pentru companii si publisheri din industria comunicatiilor mobile), dar am subcontractat mereu serviciile de PPC, AdWords, online marketing cu tinta pe social media. Fluctuatiile de bugete si trenduri au fost atat de mari, incat am ramas pe ceea ce consideram core business in Media Pozitiv: content, tehnologie si zona lor de intersectie.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Cum spuneam, acum dezvoltam un nou concept – nu e brand new, dar e o filosofie aparte. Deci nu pot spune ca nu avem clienti, pentru ca inca nu l-am terminat. Unde am putea lucra mai mult si face o diferenta ar fi zona de aplicatii si continut pentru platforme de marketing web si mobile. Tehnologia e o industrie care nu prea are rabdare; ne miscam odata cu ea si incercam sa aducem in aceeasi barca si clienti(i).

New Business: sectoare si domenii de activitate

Mobile PR & marketing. Content marketing. Brand journalism. Suntem in proces de prospectie pentru a crea un punct de lucru in SUA, prin care sa “exportam” know-how pe urmatoarele zone: design&programare pentru solutii de comunicare (marketing sau business related) si content flow & management.

In clipa de fata suntem capabili sa construim de la zero o platforma de tip Amazon.com – de la branding pana la software & hardware operational backbone si promovare. Avantajul: management unitar, integrat, cu majoritatea resurselor in-house.  

Politica de participare la pitch-uri

Daca avem ceva semnificativ de spus, aratat si castigat, suntem acolo. Se intampla destul de des sa stam "cuminti": unele proiecte ne depasesc capacitatea de control (si e groaznic sa te trezesti ca "scapi" proiectul dupa ce l-ai castigat), pentru altele nu avem competente.

Desi traiesc in Romania, spun fara frica, de fiecare data cand e cazul: nu ma pricep. Unii par sa aprecieze asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related