[INSIDER | Business-ul Fieldstar in 2015] Marian Dumitrescu: Suntem implicati din ce in ce mai mult in proiecte interdisciplinare alaturi de colegii din the group

[INSIDER | Business-ul Fieldstar in 2015] Marian Dumitrescu: Suntem implicati din ce in ce mai mult in proiecte interdisciplinare alaturi de colegii din the group

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Fieldstar ne spune Marian Dumitrescu (Managing Partner).


Cifra de afaceri Fieldstar in 2014

Am incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de estimata de circa 4 milioane de Euro, in crestere cu 12% fata de anul precedent. Activitatea sustinuta de new business a fost vectorul principal al acestei cresteri; am castigat 6 clienti noi in 2014 cu care am inceput deja sa lucram efectiv sau sa pregatim munitia pentru 2015.

Cifra de afaceri este un indicator important pe care il bugetam anual si il urmarim cu atentie, insa principalul azimut de business il constituie profitabilitatea.

Am initiat la finalul lui 2013 un plan bine structurat de investitii in infrastructura operationala a agentiei si in pregatirea profesionala a echipei care a antrenat resurse importante integral auto-finantate. Suntem in forma maxima la inceput de 2015.

Evolutia pietei de BTL/trade in 2015

Cu totii am simtit o incalzire a pietei in 2014, tendinta pe care am remarcat-o si in acest inceput de an. Surprinzator, destul de multi clienti incep sa fie din nou interesati de activari in formatele de retail de proximitate, de unde si provocarea de a gandi mecanisme care sa genereze vizibilitate, scala si impact in vanzari.

Suntem implicati din ce in ce mai mult in proiecte interdisciplinare alaturi de colegii din the group (creatie, media, digital si PR) ceea ce confirma o obsesie a clientilor pentru integrare in comunicarea relevanta si eficace catre consumator.

Consumer engagement este o mantra comuna a jucatorilor din industrie, de multe ori insuficient sustinuta. Noi ramanem fideli experientei autentice in care intalnirea consumatorului cu brandul sa ramana in memoria acestuia ca acel one moment si nu un salut banal pe culoarul supermarket-ului sau wherever.

Sunt toate premizele ca 2015 va fi un an mai dinamic in comparatie cu 2014.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Crestem impreuna cu clientii nostri. Nevoile si exigentele lor sunt sursele noastre de inspiratie in rafinarea si dezvoltarea business-ului. Am ajustat costurile fixe de operare in urma cu mai bine de 3 ani, astfel incat avem un model de business agil, mulat pe 'revenue streams' ceea ce permite economii de scala, precum si explorarea de zone noi de competenta pe care sa le putem monetiza.

In 2015 ne concentram pe new business, dar si pe servicii cu valoare adaugata ca principali contribuitori la profit.  

Structura portofoliului de clienti

Portofoliul agentiei numara peste 35 clienti, in principal companii multinationale, depotriva jucatori din FMCG, retail, telecom sau organizatii nonguvernamentale; un sfert dintre acestia sunt leaderii pietelor in care isi desfasoara activitatea.

Avem clienti pentru care lucram pe mai multe axe de business (sales support, brand activation sau intelligence); in 2014 activitatile de in-store marketing au reprezentat 60% din total business.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Proiecte punctuale de tip price survey, census sau mystery audit au fost in urma cu 4 ani semnale clare ca trebuie sa ne dezvoltam o divizie de retail intelligence.

Am pastrat focus pe aceasta axa de business si astazi avem deja 5 clienti care genereaza peste 10% din cifra de afaceri. Avem cel putin 10 clienti cu care lucram de mai bine de 6 ani.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Ramanem vigilenti la 'cererea pietei' si am inceput sa ne facem bine temele in special in ceea ce priveste serviciile promotionale de tip 'out-bound logistics'. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Subiecte

Sectiune



Related