[Timisoreana prezinta Layeru-i Ler: Juratii] Mihai Gongu: Digitalului ii lipseste crafting-ul si ii prisoseste stock-ul

[Timisoreana prezinta Layeru-i Ler: Juratii] Mihai Gongu: Digitalului ii lipseste crafting-ul si ii prisoseste stock-ul

Nu vi se pare ca prea lasam pe Mos Craciun toata treaba asta cu darurile, fie ele materiale sau spirituale? Cum se apropie sarbatorile, hop, apar si cerintele catre personajul nostru, deopotriva iubit si boscorodit, atunci cand mai incurca o dorinta cu alta.

Care-i solutia? Pai e simplu, dragii Mosului: hai sa renuntam la Mos Shutterstock si sa mizam pe crafting si naturalete. Ne-o spune Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising), care spera ca, anul acesta, brandurile sa impacheteze cu fundita o dorinta de-a consumatorilor: sa fie miscati, distrati sau emotionati.

Si bine-ati face sa-l ascultati, caci el este si membru in juriul competitiei Layeru-i Ler de pe platforma TheCreator, care va provoaca sa realizati o felicitare 2.0 cu gandul la cei pe care ii vreti aproape de Craciun. Mai aveti timp pana duminica, 22 noiembrie, sa va inscrieti in competitie si sa va castigati, pe langa premiile de 2.000 de euro, un loc de cinste pe platforma de Sarbatori a brandului.

Sa-l ascultam pe Mihai, care are ceva sfaturi in tolba: 

Ce cadouri ar trebui sa daruiasca brandurile consumatorilor:

Consumatorul vrea sa fie distrat, emotionat, miscat. Vrea ceva nou, sau ceva vechi spus intr-un mod nou. Nu prea vrea sa vada cliseele de care este plin orasul si calupul TV in aceasta perioada. Sper sa i se implineasca dorinta macar anul acesta.

Ce-i lipseste digitalului din offline si invers:

Digitalului ii lipseste crafting-ul. De storytelling si de la layout. Si ii prisoseste stock-ul. Cum sa mai creada bietii copii in Mos Craciun cand acelasi model de Mos Shutterstock e simultan in 15 locuri diferite.

Offline-ului ii lipseste interactiunea. Dialogul. Adica lucrul cel mai important din lume de Craciun. Ce farmec ar mai avea orice spot John Lewis, oricat de bine scris si produs inca din iunie, daca oamenii nu ar putea sa vorbeasca despre el.

Top 3 greseli/clisee pe care brandurile ar trebui sa inceteze sa le mai faca de sarbatori:

Am povestit mai sus. Sa nu comunice cu emotie. Fie ea cu zambet in coltul gurii sau lacrima in coltul ochiului. Ai gresit-o pe asta, e si ultima.

Planuri pentru brandul Timisoreana de Sarbatori:

Si consumatorii si competitia vor afla la momentul potrivit. :)

O amintire de-acasa, de Sarbatori:

Mesele mari cu toata lumea vesela acasa dezbatand mesele mari cu toata lumea vesela de la televizor si aratand unul altuia statusurile cu mese mari si lume vesela de pe Facebook.

Traditia la care n-ar renunta nici in ruptul capului:

Mersul pana la Piata Moghioros, alegerea bradului perfect timp de 30 de minute si descoperirea faptului ca e prea scund, prea inalt sau prea stramb dupa ce l-am carat pe scari 7 etaje.

Sa trisam creativ: un inside tip de la cineva care lucreaza pe brand ar fi...

Don't take yourself too seriously.

Asteptari de la lucrarile inscrise in competitie:

Sa nu pot sa ma abtin sa imi fac un tricou cu ele.

Ce ar trebui sa contina o lucrare ca sa te impresioneze?

Sa fie un subiect de conversatie. Prin artwork, copy, typography, craziness sau toate la un loc.

Potentiale obstacole:

Sa faca ceva prea complicat, uitand sa emotioneze.

Un sfat pentru participantii in competitia Layeru-i Ler:

E un concurs de creatie, nu o tema la scoala sau la job.

Sa impresionati e mai important decat sa bifati.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related