Lipsa de incredere si „cultura invincibilului” in randul tinerilor transforma sexul protejat intr-un subiect tabu

Lipsa de incredere si „cultura invincibilului” in randul tinerilor transforma sexul protejat intr-un subiect tabu

Un nou studiu publicat de Durex pune in lumina circumstantele si conceptiile gresite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) fata de sexul protejat. 

Cercetarea amanuntita, realizata pe parcursul a doi ani in urma mai multor chestionare si interviuri cu tineri, arata lipsa ingrijoratoare de cunostinte legate de bolile cu transmitere sexuala (BTS), sarcini nedorite si comportamentul sexual al partenerului.

Tinerii stiu ca ar trebui sa foloseasca prezervativul de fiecare data, insa, in febra momentului, regulile sunt date uitarii. Se pare ca multi tineri nu sunt constienti de consecintele sexului neprotejat si/sau nu au destula incredere sa insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce inseamna ca se expun unor riscuri la care nu ar trebui sa se expuna.

Binecunoscuta atitudine „nu o sa mi se intample mie” si lipsa de informatii cu privire la riscurile BTS-urilor si a sarcinilor nedorite alimenteaza asa numita „cultura a invincibilitatii”.

Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu varste cuprinse intre 16-24 de ani, au recunoscut ca au facut sex cu mai mult de o persoana, fara prezervativ si 61% sunt de acord ca nu se gandesc de obicei la prezervative pana in momentul in care intr-adevar au nevoie de unul.

In ciuda asumarii acestor riscuri in mod obisnuit, doar 14% dintre respondenti au sustinut ca BTS-ul (neincluzand virusul HIV si SIDA) este preocuparea lor principala.

Mai putin de un sfert au sustinut ca cea mai mare problema, in ceea ce priveste sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o sarcina nedorita.

Statisticile si viziunile celor intervievati arata la ce scara sunt barierele sexului protejat. Aproape jumatate dintre acestia (48%) cred ca a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar intampla in grupul lor de prieteni.

"Saptamana trecuta m-am culcat cu cineva fara sa folosesc prezervativ. Am fost la clinica, am luat o pastila si s-a rezolvat. E ca si cum te-ar prinde o raceala."

"Credeam ca HIV era ceva obisnuit. Nu ne gandim la HIV!"

 

 

INCREDEREA ESTE CHEIA

Durex crede ca prin acest studiu si prin clipul video realizat a descoperit noi cai de a da piept cu aceste provocari si de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat.

Brandul lanseaza un hub online care furnizeaza tinerilor sfaturi practice despre sex si relatii de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole si materiale video pe subiecte care includ: incredere, sex protejat, BTS si sarcini nedorite.

Mark Pearson (Director regional de brand pentru Durex) a declarat:
"In mod firesc, sexul protejat ar trebui sa fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit in randul multor tineri, in urma cercetarilor, este ca multe fete se iau dupa deciziile baietilor. Tinerele ne-au spus ca au realizat ca ar trebui sa insiste de fiecare data pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimba insa in momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce in discutie folosirea prezervativului pentru a nu taia pofta de sex a partenerului. Aceasta frica de respingere ori de a nu strica momentul este o bariera importanta pentru tinerele femei. Dar am aflat ca, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui sa ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul."

 

“Exista teama de respingere – dorinta doar de a-i face fericiti”.

Durex doreste sa distruga miturile, sa afle cum se simt tinerii atunci cand partenerele lor doresc sa foloseasca un prezervativ.

Studiul arata ca modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a incerca sa scape de folosirea prezervativului.

Insa, filmul arata ca multi cred ca este o metoda de excitare atunci cand folosirea prezervativului nu este negociabila. De fapt, 79% dintre tineri au spus ca este excitant atunci cand o fata insista la folosirea prezervativului.

 

„Personal, iubesc momentul in care scoate un prezevativ si sunt gata sa il pun…sa incepem!”.

Durex vrea sa foloseasca acest mesaj si continutul disponibil online pentru a rasturna „momentul prezervativului” dintr-o situatie care momentan creaza griji, intr-un lucru bun pentru ambele parti.

 

Postul Radio 1 DJ si prezentatoarea TV Gemma Cairney sustin campania Durex:
"In ziua de astazi este greu sa fii tanar – exista foarte multe presiuni sociale, iar sexul si relatiile in mod special pot deveni un „teren periculos". Aceasta campanie ne arata cat de importanta si cat de puternica poate fi cunoasterea, iar increderea te poate ajuta sa iei deciziile intelepte. Cresterea stimei de sine si a increderii in randul tinerilor si in special a fetelor este ceva fata de care eu ma simt foarte implicat si sper ca printr-o indrumare corecta, aceasta campanie sa poata incuraja atitudini mai pozitive privind sexul."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related