60% dintre consumatorii europeni prefera publicitatea in cutiile postale

60% dintre consumatorii europeni prefera publicitatea in cutiile postale

60% din consumatorii europeni prefera sa primeasca ofertele retailerilor in cutiile postale, mai mult decat prin orice alt canal de marketing, potrivit concluziilor stabilite de Asociatia Europeana de Letterbox Marketing (ELMA), in urma unui studiu realizat de agentia britanica de cercetare de piata Toluna asupra distributiei de pliante in Europa, pe o perioada de cinci ani (intre 2010 si 2014).

In continuare, in Olanda se primeste cel mai mare numar de pliante in cutiile postale din Europa, ajungand pana la 36 de pliante primite intr-o saptamana. Irlanda si Romania inchid acest clasament, cu cel mai mic numar de pliante, doua pe saptamana. La nivel european sunt distribuite saptamanal in cutiile postale 12 pliante.

 

Studiul arata ca, in perioada mentionata, Germania a crescut numarul de materiale distribuite in cutiile postale de la 14 la 18 pe saptamana, Croatia de la 8 la 11 pe saptamana, in timp ce, in Italia, numarul acestora a scazut de la 10 la 6 - o scadere ce reflecta presiunile economice cu care se confrunta aceasta tara.

Analiza bugetelor si a gradului de utilizare a marketingului in cutiile postale, in 20 de tari europene si 180 milioane de gospodarii, a aratat ca, de-a lungul celor cinci ani, din 2010 si pana in 2014, bugetele de distributie de pliante au crescut cu 4.8%, pana la 3.84 miliarde euro, iar volumul a crescut la 110 miliarde exemplare, in ciuda recesiunii din acea perioada si a faptului ca marketingul digital a castigat in popularitate.

 

In 2014, la nivel de tara, cele mai mari volume le-au inregistrat in continuare Germania (28,9 mld.), Franta (21,024 mld.), Olanda (10,9 mld.) si Italia (8,3 mld.). Romania se afla pe locul 18, cu 830 de milioane de pliante distribuite.

 

"Aceste cifre ne arata cat de putin exploatat este inca, in Romania, marketingul in cutiile postale. Consumatorii sunt pregatiti si apreciaza acest tip de promovare a produselor, dupa cum am vazut din toate studiile realizate pana acum. Marele avantaj al acestui mediu este ca are impact imediat in vanzari, de aceea ne asteptam la cresteri de bugete in anii urmatori.", a declarat Marian Seitan, directorul general al grupului Mediapost Hit Mail, grup din care face parte Inbox Marketing, cea mai mare companie de distributie de pliante din Romania si membra a Asociatiei Europene de Letterbox Marketing.

 

In 2014, tarile nord-europene au alocat cele mai mari procente din buget campaniilor de marketing in cutiile postale: Norvegia (7%), urmata de Finlanda (6.1%), Danemarca si Suedia (5.1%). Cele mai mici procente au fost inregistrate in Slovacia - 1%, urmata de Irlanda - 1.1%, Germania si Marea Britanie - 1.4%. In medie, procentul alocat la nivel european a fost de 2.1%. In Romania, 2.2% din bugetul alocat publicitatii se duce catre campanii de marketing in cutiile postale.

 

Mark Davies, Presedintele ELMA si Managing Director al Whistl Doordrop Media UK, a declarat, cu privire la rezultatele acestui studiu:
"In ultimii cinci ani s-a inregistrat o schimbare fara precedent in industria marketingului, cu proliferarea canalelor si segmentarea audientei. Marketingul in cutiile postale se utilizeaza de multi ani, astfel incat lanturile de magazine i-au putut testa eficienta ca instrument de comunicare a ofertelor. Peste 60% dintre consumatori prefera in continuare aceasta modalitate de informare. Analiza noastra asupra pietei marketingului in cutiile postale, din ultimii cinci ani, continua sa demonstreze eficienta acestui canal de comunicare, cu cresteri mai rapide decat mediul TV si presa scrisa."

 

Fondata in octombrie 1990, The European Letterbox Marketing Association (ELMA) este o alianta strategica formata din companii experimentate in distributia de pliante in cutiile postale, la nivel pan-european. Obiectivele ELMA sunt centrate pe doua zone de interes: sa asigure servicii la un nivel inalt de calitate in domeniul distributiei de pliante in cutiile postale si, astfel, sa mentina un nivel de incredere ridicat in acest tip de promovare, la nivel european.

Inbox Marketing face parte din grupul Mediapost Hit Mail (10.7 milioane de euro cifra de afaceri in 2015), detinut de catre Posta Franceza (23 miliarde de euro cifra de afaceri in 2015) si este membra ELMA din anul 2005.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related