Media de masa care include ansamblul mijloacelor de informare scrise, principalele grupe fiind: presa cotidiana (nationala, regionala sau locala), publicatiile periodice (reviste/magazine saptamanale sau lunare), presa gratuita, presa tehnica si profesionala s.a. Inglobeaza, de asemenea, presa vorbita (informatiile radio), presa audiovizuala (jurnalul televizat, engl. - audiovisual media), presa electronica (online/web publishing, webzine s.a.). periodicitate - presa cotidiana, saptamanala, bilunara, lunara etc. - tiraj - numarul de exemplare tiparite - de la cateva mii, la zeci si sute de mii de exemplare, conform BRAT - difuzare - tiraj - (minus) exemplarele nevandute ale publicatiei - audienta - numarul mediu de cititori, intr-o perioada determinata - profilul geografic al lectoratului - presa nationala, regionala sau locala - continutul redactional - presa generalista, de informatii/de actualitati, presa sportiva, turistica, de moda, economica, pe probleme de sanatate, gastronomie, imobiliare etc. sau dedicata unui segment particular (copii, femei, pensionari) - modul de difuzare - chioscuri stradale, abonament - modalitatea de achizitie - presa platita, presa gratuita (se autofinanteaza, in inregime, din publicitate - anunturi de mica si de mare publicitate, publicatii de prestigiu ale unor companii s.a. - publicul vizat - marele public, plublic profesional. Caracteristici ale suporturilor de presa: Ca suport promotional de masa, presa scrisa prezinta un atu puternic: vizualizare si argumentatie - prin ilustratie si text (permanenta cuvantului scris da o forta mai mare comunicarii). Prezinta si avantajul ca actiunile promotionale pot fi bine directionate in profil geografic - pe segmente tinta de cititori. Elaborarea campaniei depinde de criterii socio-demografice si socioculturale ale segmentului-tinta de audienta, de posibilitatile de vizualizare a ofertei, de mediul redactional s.a. Este utilizata si ca suport media purtator - in diverse actiuni promotionale: esantioane, doze de incercare (sampling), bonuri/cupoane de reducere, pliante, brosuri etc, inserate in ziare si reviste de specialitate s.a. Ansamblu complex de publicatii imprimate, activitati jurnalistice, institutii specifice, impreuna cu modul de organizare si de functionare, legaturile cu celelalte institutii si cu societatea, in general.



![[Work & Self] Magda Grădinaru: Îmi dau seama că sunt cu totul confiscată de ceea ce fac profesional și că profesia mea a fost un alt membru al familiei, un scaun în plus la masă, în fiecare zi](https://media.iqads.ro/2025/10/magda-cover-410.jpg)

![[Gen Punk] Brainwasher: Cea mai bună artă iese de la oamenii care o trăiesc, cumva publicul își dă seama când chiar ești pe bune sau doar zici chestii de dragul de a le zice](https://media.iqads.ro/2025/07/brainwasher-3-cover-410.jpg)
![[De urmărit] Dana Enache: Important este să fim cu toții cât mai implicați atunci când vine vorba despre probleme reale ale societății în care trăim](https://media.iqads.ro/2025/06/img-4859-cover-410.jpg)

![[Case Study] În Stare de Bine la aniversarea de 6 ani – Poveștile din spatele cifrelor](https://media.iqads.ro/2025/06/isdb-cover-picture-copy-cover-410.jpg)


![[Newsletter Collection] Radu Oncescu: În #SoMeBites dau un brief zilnic despre tot ce mișcă pe internet. Informare, învățare, inspirație și educație sunt motivele pentru care scriu](https://media.iqads.ro/2025/03/467187982-10229809329230261-576099913676978145-n-2-cover-410.jpg)
![[Era Nesiguranței] Sebastian Zachmann: Am văzut cum ura a crescut în societate ca un copil bine hrănit, dar tăcut. Iată-l acum, pe picioarele sale, devenit major, cu drept de vot, cu glas, încercând să strângă în jurul său o majoritate](https://media.iqads.ro/2025/02/sebastian-zachmann-2-cover-410.jpg)

![[Newsletter Collection] Dana Dobrescu: Am simțit nevoia să dau din ce știu unor persoane care își doresc să aibă energie, să treacă de la faza de „visez ca într-o zi…” la „fac asta zi de zi”](https://media.iqads.ro/2025/02/image-6-cover-410.jpg)
![[Era Nesiguranței] Oana Băluță: Să nu uităm să punem o distanță critică și necesară între noi și rețelele de socializare care au devenit, din păcate, un spațiu toxic](https://media.iqads.ro/2025/02/img-2838-cover-410.jpg)





![[De urmărit] Raluca & Raul Balogh: Multe din lucrurile pe care le luăm ca de la sine înțelese au în spate o istorie fascinantă, mai puțin cunoscută. Încercăm prin „Povești Românești” să o facem vizibilă](https://media.iqads.ro/2024/10/raul-si-raluca-plus-sigla-povesti-cover-410.jpg)


![[Creativitatea de zi cu zi] Ana-Maria Onisei: Cu cat ne apropiem mai mult de ce este al nostru, si doar al nostru, cu atat suntem mai creativi, dar si mai bine pe interior](https://media.iqads.ro/2024/09/amo-foto-de-deschidere-credit-florin-ghenade-cover-410.jpg)
![[Case Study] Cum faci o Dacie 1300, produsă în 1975, vedeta unui proiect de conținut online viral?](https://media.iqads.ro/2024/09/picture17-cover-410.jpg)



![[Obsesii part-time] Cristi Niculescu: Timpul, care tuturor ni se pare că trece mult prea rapid, poate fi ușor de pierdut prin activități banale, însă cu puțină atenție îl poți gestiona mult mai eficient](https://media.iqads.ro/2024/06/fotojet12-cover-410.jpg)
![[Obsesii part-time] Cătălin Rusu: In octombrie 2021 am debutat in Liga 1, inca aveam 40 de ani. Eram nu doar cel mai batran din echipa, ci cel mai batran din club](https://media.iqads.ro/2024/06/download-cover-410.jpg)









