Dacă afișele electorale ar spune adevărul

Dacă afișele electorale ar spune adevărul

Vin alegerile, vin alegerile, dar stiti deja asta, pentru ca in loc de fluturasi cu pizza, clanta usii va asteapta cu fete de oameni seriosi care va promit salvarea. Billboardurile nu va mai fac cu ochiul la malai cu 2,9 lei, ci la o viata mai buna, tot cu pret redus, si tot asa, oriunde te-ai uita, e vorba doar despre asta. Despre sentimente scoase de la naftalina, impachetate in hartie ieftina si lipite grosolan cu scotch. 

Acum, sincer, nici nu stim daca e rau sau e bine. Pana la urma, calitatea mesajelor politice este reprezentativa pentru realitatea din spatele lor.

Pe principiul asta, a aparut si varianta afiselor cinstite:

 

Glumitele nu sunt foarte reusite, ba chiar te fac sa plangi, mai ales ca sunt si adevarate:

Noi am facut un scurt rezumat al headline-urilor electorale la inceputul campaniei si apoi am chemat martienii din agentiile de publicitate sa comenteze recolta. Acum revenim cu cateva nestemate care ne-au scapat.

PNL, de exemplu, a iesit zilele trecute cu ASTA:

 

De altfel, tot PNL a scos si afisele cu Ciolos ZERO si #1UE:

Alex Tocilescu are cuvantul:

Daca tot ai bani, da-i unor freelanceri care sa nu-si bata joc de tine punand langa fata lui Ciolos ba cuvantul ZERO (scris mare, cu galben, sa se vada), ba #1UE (scris tot mare, cu galben, sa se vada), care, daca nu-ti dai seama, se citeste ca „muie”.

 

O categorie speciala face, in campania aceasta, Elena Udrea. Ea face cam orice. Skanderbeg, rugaciuni, batic, fericire cu pixul. Poate sa faca asta pentru ca ea este cat 10 barbati:

Patrick Andre de Hillerin are un comentariu pe Facebook care rezuma foarte bine cele de mai sus:

La inceputul lui 2002 de-abia ma angajasem la Saatchi & Saatchi, sau eram inca in probe, cand, intr-o linistita zi, pe dupa pranz, il vad pe Fozzie (aka Bogdan Manea) iesind din biroul directorilor de creatie cu niste printuri in mana si vorbind ba singur, ba cu o anumita echipa de creatie:

- "Cum adica, Gogilor, <Rata, ca-i gustoasa>? Ai? Cum? Ce slogan e asta, <Rata, ca-i gustoasa>? Cum plua mea explic eu sloganul asta la Moisescu, la Marca inregistrata? Ziceti voi ce raspund eu cand ma intreaba Andi ce-am vrut sa spunem cu <Rata, ca-i gustoasa>. Hai, ca poate clientul il cumpara, poate-i place, da' ce zic eu la Marca inregistrata, cum explic eu sloganul?"

Am si ras mult atunci, dar m-a si marcat momentul ala. Dupa aia, in anii pe care i-am petrecut in trei agentii de publicitate, am avut grija sa fac reclame suficient de bune incat, la nevoie, sa le explic singur la Marca inregistrata, ori insuficient de stupide incat sa nu fie nevoie sa i le explice lui Andi fie Fozzie, fie Botan, fie Ema.

Acum ma uit la reclamele electorale ale cam tuturor partidelor si am un singur regret: pacat ca nu mai exista, nene, Marca inregistrata...

In fine, nu va lasati deraiati de suprarealismul din jur. Razbiti prin el, pana pe 11 decembrie, si votati.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Subiecte

Sectiune



Related