Anul 2017, in digital, va fi anul in care oamenii de marketing se vor intreba de ce fac ceea ce fac. De ce avem nevoie de aceasta postare?

Anul 2017, in digital, va fi anul in care oamenii de marketing se vor intreba de ce fac ceea ce fac. De ce avem nevoie de aceasta postare?

Cred ca, pana acum, am avut in digital bugete de marketing alocate pe share de reach al canalului conform SNA/Sesame. Daca audienta, definita socio-demografic, consuma internet, alocam buget. Cat? Pai nu mai mult de 5-10% din bugetul total de media chiar daca cifrele de reach ne-ar indica un procent net superior din buget.

Este momentul sa schimbam perspectiva.

Ar trebui sa pornim de la obiective: ce univers de audienta avem pe fiecare canal digital si retea sociala in parte, ce obiective de reach ne propunem, ce obiective de conversie/actiune urmarim si apoi vedem de ce buget avem nevoie.

Facebook, deja intrat in mainstream, devine o linie de buget, in general, cu doua tipuri de strategii de postari: o postare/zi sau 2-3/saptamana, pentru majoritatea clientilor. Sigur, exista si exceptii care confirma regula. Dar ce fel de continut postam, cat investim in acest continut, ce povesti construim pe audiente pe parcursul a 6 luni sau un an, raman inca intrebari care isi cauta raspuns.

Multe poze de stoc, cu produse integrate “natural” domina continutul din social media. De ce? Pentru ca nu ne permitem continut original. E drept, bugetele sunt inca mici. Vrem sa le crestem? Da, sigur. Cum facem asta? Pai cu obiective clare, pe termen lung, mediu si scurt, adaptandu-ne formatelor noi pe care platformele le lanseaza, testand si indraznind.

In 2016 s-au cristalizat multe. Piata formata din prestatori de servicii si beneficiari s-a mai maturizat, dar, din fericire, mai avem multa treaba, ceea ce este, evident, o provocare. Ar fi si pacat ca singurul stres profesional sa fie, ca in TV, pretul de dumping pe care il dau sau l-a dat cineva, politicile de cresteri de costuri anuntate de statiile TV si teama ca know how-ul nostru nu mai este un diferentiator.

In digital, mai avem multe de invatat si de dovedit. Haideti sa facem lucruri marete in 2017!

--------
Claudia Chirilescu este Director General al agentiei de media Spoon.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related