Pitch-urile noastre cele de toate zilele

Pitch-urile noastre cele de toate zilele

Stefan Iordache (presedinte UAPR si fondator Leo Burnett Group Romania) si Vlad Tureanu (partner D&D Research) vorbesc despre Post Pitch Survey System (PPSS), un portal online prin care agențiile pot face o evaluare a fiecărui pitch la care participă. Concluziile agentiilor, dupa primul raport, arata o problema cu deadline-urile si cu numarul agentiilor care participa la pitch.

 

Stefan Iordache (UAPR):

Ne entuziasmăm când primim o invitație la ele. Ne sacrificăm de dragul lor, le investim cu cele mai bune idei și pentru zile în șir devin mai importante decât decât orice film și orice petrecere în familie. Le înjurăm, pentru că ne stresează. Le iubim, pentru că ne motivează. Le mulțumim, atunci când câștigăm și le urâm, atunci când pierdem. Pitch-urile fac universul nostru să se învârtească.

De la ele încep marile campanii și tot de la ele marile noastre drame.

Și nu cred că acest lucru se va schimba vreodată. Tocmai de aceea, în 2016 am inițiat în numele UAPR un proiect nou pentru piața noastră, Post Pitch Survey System (PPSS). Este vorba despre un portal online pe care l-am creat pentru ca agențiile să poată face o evaluare a fiecărui pitch la care participă.

Platforma PPSS conține un chestionar cu 14 întrebări despre modul în care a decurs pitch-ul respectiv și urmărește să evalueze percepția agenției privind întregul proces din jurul lui: dacă brieful a fost clar, dacă a existat transparență privind numărul agențiilor implicate, dacă bugetul a fost comunicat, deadline-urile respectate, feedback-ul acționabil etc. Totul sub protecția anonimatului, fără a comunica numele clientului sau brandului.

Partenerii noștri de la D&D Research sunt cei care se ocupă de gestionarea platformei și au transmis fiecărei agenții din UAPR o parolă pe baza căreia reprezentanții desemnați se pot loga în sistem pentru a face review-urile. Sigur, ideal ar fi ca acest lucru să se întâmple la scurt timp după ce a avut loc pitch-ul, cât timp impresiile sunt „calde”, dar nu există o limită de timp.

Sunt 52 de agenții și 74 de persoane delegate din partea lor iar noi încurajăm analiza din perspective cât mai variate. Orice persoană din agenție implicată în tot procesul de pitch poate face o evaluare relevantă, fie că vine dinspre creație, client service sau strategie.

 

Vlad Tureanu (D&D Research):

La finalul primului an,  33% dintre agențiile implicate au fost active și au realizat, în medie, câte 3 evaluări de pitch-uri. Pe baza lor, noi am pregătit și primul raport cu percepțiile agențiilor despre pitch-urile de anul trecut (grafic mai jos).

Dar acesta e abia primul pas din tot ce putem pe face prin studiul PPSS. Scopul lui este să sprijine industria prin a identifica ce nu funcționează în procesul de pitch-ing, așa cum se realizează el azi și în România. Iar apoi, împreună cu agențiile și clienții, se pot stabili măsuri cu obiective precise. Vrem să obținem practic niște date concrete, dincolo de speculații și de ce crede fiecare în parte că ar trebui schimbat.

În plus, pe termen lung, platforma ne ajută să avem comparabilitate de la un an la altul și în felul acesta să vedem în ce măsură au funcționat eventualele schimbări. Dar dacă nu măsurăm, nu putem discuta decât despre „ce credem” și nu despre „ce știm”.

 

Rezultatele raportului

Din acest prim raport aflăm că cea mai mare problemă percepută de agenții a fost legată de gestionarea deadline-urilor prevăzute în briefuri. Deci fie ele nu au fost comunicate transparent, fie the deadline became dead. Fie ambele :)

Un alt issue cu scor negativ pronunțat e numărul agențiilor implicate în proces, un aspect care a făcut deja istorie și care încă ne apasă. Dacă și cine mai participă la același pitch este încă o întrebare tabu pentru mulți clienți.

Pe de altă parte, sunt și dimensiuni care au primit scoruri foarte bune, de exemplu expunerea clară a oportunității de business și gestionarea întâlnirilor de debrief.

În grafic le puteți vedea pe toate comparate cu rezultatele indicate de agențiile din UK pentru aceleași dimensiuni. Sunt niște mici diferențe, fără îndoială :) De exemplu, dimensiunea cu cele mai mari scoruri este aceeași și în viziunea agențiilor din România și a celor din UK („The business opportunity was clear from the outset”) dar între scorul nostru și cel primit în UK este o diferență foarte mare, 57.89 (România) versus 75.2 (UK).

 

Next Steps

Anul acesta ne dorim să creștem numărul de evaluări înregistrate pe platformă. De aceea invităm și pe această cale agențiile să-și acceseze contul după fiecare pitch. Durează cu totul 5 minute să faci o evaluare. Și, așa cum ne-am convins că se întâmplă și în cazul altor alegeri, chiar contează fiecare vot.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related