Cazul United. Cum să nu te porți niciodată cu clienții

Cazul United. Cum să nu te porți niciodată cu clienții

Acum vreo doua saptamani compania United Airlines aparea in atentia internetului cand interzicea accesul in avion a doua adolescente, pentru ca purtau colanti. Lumea a ras, s-a enervat, a facut misto cateva zile si apoi a uitat. 

Nu stim daca la fel se va intampla si cu noua criza de imagine a companiei, dupa ce un video in care un client era tarat afara din avion a dat inconjurul retelelor sociale:

 

 

Postam, de asemenea, si video-ul de la New York Times, pentru ca da mai bine alaturi de declaratiile purtatorului de cuvant al companiei:

 

 

Clientul avea bilet, doar ca zborul fusese suprarezervat, iar compania avea nevoie de patru locuri, pentru angajatii sai. Au fost alesi patru oameni carora li s-a spus ca trebuie sa paraseasca aeronava, dar unul dintre ei, un doctor, nu a vrut sa coboare. Asa ca s-a lasat cu sange, la propriu. 

 

De altfel, barbatul striga la un moment dat: „Va rog sa ma omorati!”.

 

Client service- next level. Clientul, un medic, care, la capatul cursei, trebuia sa fie la spital pentru niste pacienti. Ar mai fi de remarcat si ca pasagerii stiu cu totii ca daca intervin, politia va raspunde cu forta, la fel si in cazul lor. Power to the forgotten America, yeah, right. What a mess, comenteaza Crenguta Rosu pe Facebook.

 

Asta o sa fie una dintre cele mai nasoale crize de pr din 2017, daca nu cea mai! in-cre-di-bil!, spune Ruxandra Predescu.

 

Pe Reddit gasim o noua fotografie cu clientii United dati afara din avion:

 

[UPDATE] #neverforget afacerea Pepsi+Kendall:

 

 

Cei de pe Twitter striga: Boicot! Mai exact, #BoycottUnited:

Congrats United, you now have all the volunteers you could ever want giving up their seats on your flights.

 

Iar declaratia CEO-ului companiei nu a facut decat sa enerveze si mai rau. Iar de la Ruxandra Predescu aflam ca Oscar Munoz a fost numit Comunicatorul Anului 2017 de catre PR Week in luna martie; ca sa vezi ironie. 

 

De unde si noul slogan:

  

Sau toate celelalte, de gasit prin hashtag-ul #newunitedairlinesmottos:

 

 

 

 

 

Inimioare de la Southwest Airlines:

 

Rocky Balboa inca mai are ceva de zis:

 

Promotie la pumni in fata:

 

Nu vorbi despre Fight Club, ca te bat.

 

Spuma departamentului de relatii cu clientii:

 

Drag'n'drop in offline:

 

[UPDATE] Daca pe 10 aprilie, Fortune scria ca boicotul si criza de imagine nu au afectat actiunile la bursa ale companiei si nici parerea investitorilor, un update ulterior precizeaza ca actiunile companiei au scazut ieri cu pana la 6.3%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related