Ora Pământului 2017: Discovery Channel România şi WWF România​

Ora Pământului 2017: Discovery Channel România şi WWF România​

Contextul:

  • În 2007, WWF Australia a lansat inițiativa “Ora Pământului”, o mişcare ecologistă care îşi propune să informeze publicul despre schimbările climatice, încurajând oamenii să stingă toate luminile timp de o oră. Este un efort mic, însă un prim pas important în conştientizarea impactului pe care îl avem asupra planetei. Tu ai fi dispus să stingi lumina timp de o oră? În 2011, 2 miliarde de oameni au acceptat această provocare. “Ora Pământului” a devenit o mişcare globală, iar în 2017 în Discovery România a simţit că se poate implica activ.

 

Ideea: Stinge lumina! Stinge televizorul!

  • Cum poţi să convingi românii sceptici că o acţiune simbolică precum stingerea luminii pentru “Ora Pământului” e importantă şi poate avea un impact real? Ce le spui? În primul rând, trebuie să-ţi dai seama că, de fapt, nu contează ce spui, ci ce faci. Trebuie să lași faptele să vorbească, atât ca individ, cât şi ca brand. Deci asta am făcut şi noi. Pe 25 martie, Discovery Channel România a stins toate luminile şi a întrerupt emisia de “Ora Pământului”, afişând doar un scurt mesaj pe un ecran negru:


Discovery Channel a fost prima televiziune din România care a renunţat la programul obişnuit şi le-a cerut oamenilor să #InceapaCuCeva – ca să marcheze “Ora Pământului” 2017.



Implementarea:

În parteneriat cu WWF România, Discovery și-a informat publicul despre “Ora Pământului” într-o manieră neconvențională. Am folosit toate canalele de comunicare disponibile: reţele de socializare, website, on-air şi PR pentru a promova inițiativa “Ora Pământului”, inspirându-ne fanii şi publicul să acţioneze.

"Nu ne-am mulţumit doar cu vorbe, ci am trecut la fapte, lansând o campanie despre impactul pe care îl au oamenii asupra planetei zi de zi, astfel încât să ne inspirăm fanii să acţioneze, oferindu-le exemple de persoane şi companii care au decis să stingă luminile pe data de 25 martie.

Prima etapă a campaniei s-a concentrat pe educarea publicului despre impactul individual pe care îl avem asupra planetei. Astfel, am folosit GIF-uri prietenoase, subliniind deopotrivă implicarea Discovery."

“Știai că pentru o cană de cafea se consumă 140 litri de apă pe parcursul întregului lanț de producție”?


  • Mai mulți lideri de opinie s-au alăturat cauzei şi ne-au împărtășit ce aveau de gând să facă în “Ora Pământului” prin intermediul unor scurte materiale video. Andrei Niculae, prezentator de radio, Edmond Niculușcă, activist, George Zafiu, prezentator de radio, Costin Miu, ghid montan, Marius Chivu, scriitor, Adela Parvu, blogger, şi Andrei Roșu, sportiv de anduranţă, au contribuit cu toţii pentru a-i convinge pe fanii Discovery să stingă luminile.

 

  • Angajaţii Discovery România au decis şi ei să vorbească despre “Ora Pământului” şi să-şi împărtășească planurile pentru 25 martie, într-un scurt clip video.
  • Discovery România a realizat chiar şi un joc, ca să ajungă la publicul său mai tânăr. Ideea jocului a fost relativ simplă: “Câte aparate electrocasnice poţi stinge în 60 de secunde?”
  • Am încurajat oamenii să stingă lumina şi să se bucure de o ieşire în aer liber, organizând un concurs cu premii pentru cei care au ales să facă o plimbare cu bicicleta în timpul “Orei Pământului”.

Campania s-a încheiat cu exemplul dat chiar de Discovery România.
Pe data de 25 martie, între orele 20:30 şi 21:30, Discovery Channel şi-a întrerupt emisia, încurajându-şi telespectatorii să stingă luminile şi televizoarele. Pentru a susţine informarea publicului pe scară tot mai largă cu privire la problemele legate de schimbările climatice, Discovery România a difuzat două documentare ecologice, Seceta ucigaşă şi Racing Extinction, imediat înainte şi după Ora Pământului (18:30-20:30 şi 21:30-23:30).

Rezultate

Iniţiativa Discovery România a declanşat reacţii atât din partea fanilor, cât şi din zona media. Oamenii au făcut fotografii cu mesajul afișat de Discovery pe ecranele televizoarelor şi le-au postat pe Facebook, lăudând campania și mai ales implicarea Discovery.

Subiectul a fost vizibil în publicații şi pe website-uri importante şi preluat de persoane publice pe reţelele de socializare. Site-uri precum Adevarul.ro, Forbes Romania, Media Expres, Paginademedia.ro, Realitatea.net au contribuit la răspândirea informației, promovând implicarea Discovery România.

Pe pagina de Facebook a Discovery România, care are peste 1,2 milioane de fani, s-a aprins dezbaterea despre stingerea luminilor. Campania a generat mii de like-uri, comentarii şi share-uri. Sperăm că discuţiile i-au convins pe fani să stingă lumina şi să se gândească mai mult la impactul pe care îl au acţiunile lor de zi cu zi asupra planetei.

Echipele participante:
Discovery Networks CEE
WWF România
Agenţia de digital: BitStation
Agenţia de PR: Grayling România
Agenţia de creaţie: Black Sheep

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related