Prima ediție Bucharest Fashion Film Festival oferă o perspectivă panoramică asupra industriei modei

Prima ediție Bucharest Fashion Film Festival oferă o perspectivă panoramică asupra industriei modei

Prima ediție Bucharest Fashion Film Festival, care se va desfășura la Cinema Eforie și The Institute, între 12 si 14 mai, oferă o perspectivă panoramică asupra industriei modei, prezentând o selecție variată de genuri cinematografice: scurtmetraje aflate la limita dintre comercial și arthouse, filme cult și documentare, toate având moda ca centru de gravitație. 

Prin intermediul proiecțiilor și discuțiilor vor fi aduse în prim plan aspecte mai puțin vizibile din culisele acestei industrii și vor fi abordate teme de actualitate precum diversitatea etnică, de gen sau vârstă sau capacitatea uneia dintre cele mai poluante industrii de a deveni sustenabilă. Festivalul va aduce împreuna profesioniști din modă, film și advertising, urmărind să pună bazele unor viitoare colaborări și să susțină producția locală de filme de modă.

Programul festivalului include două filme cult, The Bitter Tears of Petra von Kant, în regia lui Reiner Werner Fassbinder, unul dintre cei mai apreciați cineaști germani și un observator avid al naturii umane, și Who are You, Polly Maggoo?, în regia lui William Klein, fotograf și regizor francez de origine americană.

Klein, care și-a câștigat celebritatea pe când lucra ca fotograf la Vogue, este renumit pentru abordarea ironică și folosirea unor tehnici fotografice neobișnuite. Who Are You, Polly Maggoo? este o satiră a lumii modei și a exceselor sale, cu referințe subtile la personaje celebre precum Diana Vreeland, redactor șef Vogue în anii ‘60. Filmul prezintă povestea unui top model, descoperit în timp ce aștepta venirea Beatleșilor pe aeroportul Kennedy, care devine obiectul fascinației mediei.   

Bucharest Fashion Film Festival deschide discuția despre sustenabilitate în modă prezentând Jungle Sisters. Filmul spune povestea a două surori dintr-un sat indian, Bhanu și Bhuntu, a căror introducere pe piața muncii este supervizată de Orlanda, sora regizoarei Chloe Ruthven. Orlanda lucrează pentru o companie care plasează femeile in fabrici de textile, producătoare pentru giganți precum Gap. În paralel cu povestea acomodării celor două surori cu viața urbană în cadrul inițiativei susținute de guvernul indian, filmul descrie realitatea muncii în fabrică, forțând spectatorul să chestioneze aspecte legate de echitate socială, loialitate sau responsabilitatea corporațiilor.

Festivalul își propune să devină un forum de discuție despre relația dintre film și modă, luând în calcul provocările întâlnite în industria locală. În acest scop, în cadrul primei ediții, publicul va putea particpa la trei mese rotunde, care vor avea ca subiect natura și scopul filmul de modă, business-ul în modă și diversitatea în industrie. Pentru a oferi o perspectivă de ansamblu asupra subiectelor dezbătute, invitații provin din domenii complementare, aducând laolaltă designeri, stiliști și fashion editori, specialiști în branding și advertising, curatori.   

Invitatul special al festivalului este Shelley Jones, video comissioner pentru platforma video internțională NOWNESS, care va discuta despre potențialul filmului de modă alături de Barna Nemethi, fotograf și regizor, și Anton și Damian Groves, co-fondatori Studioset. Un gen aflat de multe ori la intersecția dintre advertising și film de artă, filmul de modă redefinește relația dintre formă și funcționalitate. What is Fashion Film?, prima masă rotundă din cadrul festivalului, va aduce în prim plan utilitatea filmului de modă și potențialul acestuia de a schimba modelul industriei, felul în care un film de modă poate modela percepția consumatorului asupra hainelor și resursele necesare producerii unui astfel de film.

Pornind de la controverse recente privind diversitatea etnică sau de vârstă în rândurile modelelor, dezbaterea Despre diversitate în modă  își propune să exploreze aspecte ca reprezentarea femeilor în media, cultura obiectificării acestora, impactul standardelor rigide de frumusețe asupra consumatorilor și fluiditatea de gen în câmpul modei.  

Discuția The Business of Fashion se va concentra pe nevoile designerilor locali, urmărind traseul unui produs de la schiță la retail, trecând prin dezvoltarea produsului, producție și comercializare. Plecând de la etapizarea standard la nivel internațional, vom discuta cum poate fi acest proces adaptat pentru mediul local și care sunt provocările unor tineri designeri.  

Program

Vineri, 12 mai
20.00 The First Monday in May (r. ANDREW ROSSI/ documentar/ USA/ 2016/ 90′)
Sambata, 13 mai,
16.00 Fashion Films Showcase
18.00 Jungle Sisters (r. CHLOE RUTHVEN / documentar/ United Kingdom/ 2015/ 80′)
20.00 Who are You, Polly Maggoo? (r. WILLIAM KLEIN / comedie, drama/ France/ 1966/ 101′)
Duminica, 14 mai,
12.00 Talk: What is Fashion Film? (EN)
13.30 Talk: The Business of Fashion
15.00 Talk: Despre diversitate în modă
18.00 Fashion Films Showcase
20.00 The Bitter Tears of Petra von Kant (r. REINER WERNER FASSBINDER/ drama/ West Germany/ 1972/ 124′)

Biletele sunt in vanzare online.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related